Az elvándorlás csak személyügyi probléma? II. rész Nyomtatás
2007. április 21. szombat, 19:26
A fluktuáció, mint PR

ImageKépzéssel megelőzhetjük az elvándorlást

Az előző cikkben azt boncolgattuk, hogy milyen problémákat okoz szakmailag egy elvándorló személy. Megnéztük, hogyan lehet jó embereket felvenni, posztra helyezni, majd megtartani. De már előre jeleztem, hogy az emberi tényezőnek vannak ettől eltérő, sőt komolyabb problémákat is okozó vetületei.

  


Kezdjük egy egyszerű példával:
Ön hallott már olyan üzletről, ahol mindig rossz a kiszolgálás vagy kifogásolható minőségűek az áruk? Vagy olyan cégről, ahonnan „menekülnek” a munkatársak?Szívesen megy egy ilyen boltba vásárolni vagy egy ilyen céghez dolgozni?
Nem meglepő, ha nemleges a válasza. Nem csak Önnek.

Mi történt itt?
ImageEgy vállalat minden akciója, legyen az akár egy létszámleépítés vagy egy nagyszabású beruházás, egyben PR értékkel is bír.
Bármi, amit a cégről tudatosan vagy akaratlanul kikerül az „utcára”, az befolyásolja az emberek hozzáállását.
Ha azt gondolja, hogy a cégnél végbe menő nagyfokú fluktuációról nem volt egyetlen sajtó anyag sem és ezért senki sem tudhat róla, sajnos tévedés.
A legnagyobb és leghatásosabb PR eszköz a szóbeszéd!

Vajon mennyi idő kell ahhoz, hogy híre menjen, hogy egy cégnél nagy mértékű az elvándorlás? Pár nap vagy pár hét, esetleg hónapok? Mindegy.
És hiába, hogy időközben már rendezték a helyzetet. A szóbeszédet nem lehet megállítani és nagyon nehéz módosítani.
A rossz hír, mint a futótűz terjed szét és mivel vannak akik sokkal jobban szeretik a rossz híreket tovább adni, ezért a jobbítás szándéka csak jóval később fog feltűnni a szóbeszédben. És ne reménykedjen, hogy ugyan olyan gyors és hatékony erővel terjed, mint a rossz hír.

Hogyan hat ez a cégére, Önre és a kollégákra?

Két oldalát nézzük ennek:
ImageAz egyik a munkaerő felvétel és megtartás kérdése. Sokkal nehezebb lesz olyan jól képzett és képes embereket találnia, akik bátran belevágnak a „kalandba” még a rossz hírek ellenére is. Kidobott pénz lesz minden álláshirdetés, mert az emberek azt látják csak, hogy na ez az a cég ahonnan menekülnek az emberek. Erre Ön még egy álláshirdetést felad!
A kollégái, akik még állják a sarat és sokszor a hátukon viszik a céget, folyamatosan elveszítenek egy – egy értékes kollégát, vajon meddig húzzák még? Túlterheltek és csalódottak.

A másik oldala az éremnek, hogy egy ilyen cég szolgáltatásában mennyire fognak megbízni a partnerei? Hiszen a különböző pozíciókban állandóan új és új kollégák ülnek. Tegnap még más volt az üzletkötő, mint ma és az összes egyéb területen is újak az emberek. Ki fog így megbízni a cég szolgáltatásában vagy termékében?
Kellene ezen változtatni, de hogyan? Ki tegye?

A PR is igen kiváló eszköz, de a PR definíciója szerint a jó minőségű munka ismerté tétele. Tehát először végezzünk jó minőségű munkát.

Képezni kell a munkatársakat!
A helyzet nem reménytelen, de a hely szűkössége miatt itt most csak rövid „mentőkötelet” tudok adni. A képzések fontosságát sokan alábecsülik és a szakmai tapasztalatra hagyatkoznak.
Egy nézőpontot had adjak Önnek ezzel kapcsolatban.
Vajon az a szakember (legyen az ács, vagy egy manager) aki csak a gyakorlatban tanulta meg a tudnivalókat, de nincsen tisztában annak elméletével, mikor fog hibázni? Mikor nem tud majd tovább lépni?
Akkor, amikor a megtanult dolgoktól eltérő körülmények, stressz szituációk, váratlan események zavarják meg a mindennapos rutint, illetve amikor a korábban bevált módszerek egyáltalán nem akarnak működni. Mivel nem rendelkezik az alapvető elméletével annak, amit végez, nem is lesz képes a módosult körülmények alapján tovább fejleszteni a tudását. Idézőjelben „meghal”. A tudása korlátozott, és csak bizonyos, teszt vagy labor körülmények között működik.

ImageA cégvezetésnek is van elméleti tudása. Kell gyakorolni és gyakornokoskodni. Ha ezek nélkül próbálja meg a cégét vezetni, könnyen előfordulhat, mint egy cirkuszi mutatványban, hogy bekötött szemmel próbál majd keresztül vergődni a piac éles késeivel körbe tűzdelt karikán. Ismerős az érzés?
Ettől kicsit több bizalomra és háttérre van szüksége.Képeznie kell magát, hogy túléljen ebben a kegyetlen piaci versenyben.A konkurencia is ezt teszi és Ön is erre kényszerül!

De van remény!
Vegye fel velünk a kapcsolatot! Ha a cikkben található elméletek már felkeltették az érdeklődését, akkor a megoldás is kívánatos lesz Önnek!
Ha szeretne egy témáról olvasni a következőkben, küldje el a kérdéseit.Amivel még biztosan foglalkozni fogunk:- Mi a jobb megoldás, ott tartani egy megfelelő megoldással vagy elengedni és mást keresni a helyére.- Mit jutalmazzunk és hogyan?- Képezzem vagy sem? Melyik kerül többe?

Pári Zsolt

Comline Budapest Kft.

www.comline.hu



Kérdése van a cikkhez?
Írja meg a Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. e-mailcímre!

Szeretne díjmentesen konzultálni szakértőnkkel? Érdekli, hogy lehet ezt gyakorlatba ültetni a saját cégében?

Üzleti Közösségünk tagjaként erre IS jogosult egész évben! Részletekért kattintson ide →

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció, a gazdasági ismeretek gyakorlati alkalmazásának terepe. Lényeges, gyakorlatban használható információk egy helyen a fő HR és munka témákban: munkaerő, erőforrás fejlesztési, bérszámfejtés, munkaügy, TB. A szakügyintézők, szakmenedzserek, ügyintézők, fejlesztési tanácsadók kincsesbányája, akik a gazdálkodási kar, illetve a menedzsment kézikönyvek elvégzése után gyakorlati ötletek tárházát találják a tréning, állás interjúk, önéletrajz kezelés, munkaerő-felvétel, képzések, coaching, teljesítmény menedzsment témákban.
 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.