Mit csinál egy jó személyzeti osztály? A HR és a cégvezetés eredményes kapcsolata A munkatársak, gyakran a cégvezetők azt gondolják, hogy a HR terület egy cégen belül felesleges. „Ez pusztán adminisztráció, plusz kiadás a cég számára”- hangzik sok esetben. Csak hosszú idő után és leginkább akkor döbbenek rá, hogy nem jó meglátás, ha már van egy jól működő HR osztályuk, a cégben és látják, hogy mit képes hozni egy ilyen részleg a cég számára.
Mit tud eredményezni egy ilyen rész a szervezetben, amennyiben jól működik? A személyzeti osztály munkájának az eredménye, hogy a cégben levő munkatársak tisztában vannak és értik a posztjukat, munkakörüket. Valamint olyan munkatársak vannak, akik termelékenyek, tehát képesek előállítani munkájuk eredményét, amit elvárunk tőlünk. És nem utolsó sorban, sőt talán a legfontosabb eredmény az, hogy a munkatársak etikusak, azaz egyszerűen megfogalmazva, igazi csapatjátékosok.
Sok cégvezető szerint ez csak álom, ilyen nem létezik. Meg kell, hogy cáfoljam ezt a véleményt, mert LÉTEZIK! A titok pusztán abban rejlik, hogy legyen ezért a területért felelős személy és legyen tisztában azzal, hogy mi a munkájának az értékes végterméke, és hogy tudja ezt elérni.
A HR vagy személyzeti terület, mint a cég kvalifikált munkatársak feltöltésével foglalkozó részlege, a második legfontosabb az ügyvezetés után. Miért is van ez így? Egy cégvezető dolga nem az, hogy embereket vegyen fel, kiképezze őket a posztjukra és elérje, hogy valóban csapatjátékosok legyenek. Egy ügyvezető feladata, hogy stratégiát és jövőt biztosítson a cégének. Újabb és újabb kihívásokat tegyen és növelje a szervezetet. Ez pedig csak abban az esetben sikerül, ha van mellette egy terület, aki semmi mással nem foglalkozik, mint biztosítja a megfelelő embereket, azaz rengeteget interjúztat, kiválasztja legjobbakat, majd eléri, hogy képesek legyenek a posztjukon minél jobban működni és biztosítsa azt, hogy hosszútávon, igazi csapatjátékosként lehessen számítani a munkatársakra. Ha egy szervezetben a HR terület létezik, jól és sikeresen működik, az bizony meglátszik a cég bevételein is. És az is, ha ez a terület rosszul vagy egyáltalán nem működik. Miért is látható? Ha megfelelő emberek dolgoznak a cégben, akik termelékenyek, akkor folyamatosan képesek előállítani a posztjukon tőlük elvártakat. Ez egy normál trendet, vagy stabilitást, folyamatosan növekvő teljesítményt hoz a cég életébe.
Javaslatom az, hogy fontolják meg, és hozzanak létre egy személyzet vagy HR területet a cégükben és képezzék a terület vezetőjét. A felszabaduló időt, amit mindez eredményez, azt fordítsák a cégük stratégiájára és jövőjének minél sikeresebb építésére és nem utolsó sorban azon eszközök elsajátításra, amik még egyszerűbbé és profibbá tehetik a cégvezetést. Hiszen ez is egy szakma, ezt is el kell sajátítani.
Kátai Hajnalka
Személyzeti osztályvezető
Comline Budapest Kft.
Kérdése van a cikkhez? Írja meg a
Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.
e-mailcímre! Szeretne díjmentesen konzultálni szakértőnkkel? Érdekli, hogy lehet ezt gyakorlatba ültetni a saját cégében?
A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció, a gazdasági ismeretek gyakorlati alkalmazásának terepe. Lényeges, gyakorlatban használható információk egy helyen a fő HR és munka témákban: munkaerő, erőforrás fejlesztési, bérszámfejtés, munkaügy, TB. A szakügyintézők, szakmenedzserek, ügyintézők, fejlesztési tanácsadók kincsesbányája, akik a gazdálkodási kar, illetve a menedzsment kézikönyvek elvégzése után gyakorlati ötletek tárházát találják a tréning, állás interjúk, önéletrajz kezelés, munkaerő-felvétel, képzések, coaching, teljesítmény menedzsment témákban. |