Hogyan határozzuk meg a keresett munkatárs profilját? Nyomtatás
2008. május 20. kedd, 06:20

HR

 Hol kezdődnek a gondok?

A felvétel maga is egy komplett folyamat. Jól meghatározható állomásai vannak, amelyeket egytől-egyig helyesen kell végezni ahhoz, hogy a végeredmény jó minőségű legyen. Mit jelent itt, hogy jó minőségű? Munkatárs-felvétel esetében azt, hogy a felvett jelölt megfelel az elvárásoknak, képes azonosulni a vállalati célokkal, kihívást jelent számára az új munkaköre. Valljuk be, ilyen tökéletes végeredmény kevésszer születik. Ennek pedig az oka, hogy a folyamatunk menet közben kisiklik, és ahol kisiklott, onnantól kezdődnek a problémák.

Egy teljes felvételi folyamat a következő, legfontosabb elemekből áll:

1. Szervezeti igény felmerülése

2. Munkakör pontos meghatározása

3. A szervezet felkészítése az új munkatárs fogadására

4. Toborzás előkészítése

5. A poszt betöltéséhez szükséges kompetenciák azonosítása

6. Toborzás

7. Kiválasztás

8. Jelöltek bemutatása

9. Döntés / felvétel, munkába állás

10. Betanulás

11. Gyakornokság

De kezdjük mindjárt az elején – hogy szükség van egy új munkatársra, azt viszonylag egyszerűen felismerjük: túlterheltek vagyunk, vagy valamely munkatársunk válik azzá; de lehet, hogy épp egy, már nálunk dolgozó kolléga nincs a helyzet magaslatán, és többszöri próbálkozásunk ellenére sem változtat ezen a helyzeten. Tehát új munkaerőre van szükség.

Tovább a teljes cikkhez 

Kérdése van a cikkhez? Írja meg a Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. e-mailcímre!

Szeretne díjmentesen konzultálni szakértőnkkel? Érdekli, hogy lehet ezt gyakorlatba ültetni a saját cégében? 

Üzleti Közösségünk tagjaként erre IS jogosult egész évben! Részletekért kattintson ide →





A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció, a gazdasági ismeretek gyakorlati alkalmazásának terepe. Lényeges, gyakorlatban használható információk egy helyen a fő HR és munka témákban: munkaerő, erőforrás fejlesztési, bérszámfejtés, munkaügy, TB. A szakügyintézők, szakmenedzserek, ügyintézők, fejlesztési tanácsadók kincsesbányája, akik a gazdálkodási kar, illetve a menedzsment kézikönyvek elvégzése után gyakorlati ötletek tárházát találják a tréning, állás interjúk, önéletrajz kezelés, munkaerő-felvétel, képzések, coaching, teljesítmény menedzsment témákban.
 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.