Motivált személyzet Nyomtatás
2007. február 21. szerda, 19:34


Mutasd a terméked, megmondom, ki vagy!

Az igazán fontos emberek érdeklődők, és nem mutatják, hogy fontosak! Nézzünk csak rá! Azok, akik folyton a fontosságukat mutogatják, elég sok problémát okoznak nekünk!


Mutasd a terméked, megmondom ki vagy!

Tippek a motivált személyzet kiválasztásához

Az igazán fontos emberek érdeklődők, és nem mutatják, hogy fontosak! Nézzünk csak rá! Azok, akik folyton a fontosságukat mutogatják, elég sok problémát okoznak nekünk!

Hogyan teremtsünk egy sikeres céget? Ha egy céget akarunk megvizsgálni, erre jó hely a csúcsa! Ki van ott? Lehet, hogy úgy fogja találni, hogy a cég nem más, mint a vezetoje tükörképe! Ha egy sikeres céget akarunk megszervezni, a vezetőnek magával kell kezdeni. Csak sikeres vezetők tudnak sikeres munkatársakat megnyerni maguknak!

A sikeres emberek figyelme kifelé fordul, azaz nem önmagukon van. Ezt nevezhetnénk érdeklődésnek, azaz ők azok, akik figyelmet adnak. A kevésbé sikereseket befelé forduló figyelem jellemzi, vagyis nem érdeklődőek, hanem inkább érdekesek, ők figyelmet akarnak.

Miért fontos ez?

A termelés mindig kiáramlással kezdődik. Egy levél vagy telefon, felmérés, egy tárgyalás, és maga a szolgáltatás is kifelé forduló figyelem, vagyis egy kiáramlás a cégünktől a közönségünk felé. Azután majd jön a beáramlás! Mindegy mit áramoltatunk ki, milyen irányított kommunikációt, energiát vagy akciót, az beáramlást fog eredményezni.

A beáramlás mennyisége, és persze minősége (érdeklődés, bevétel, új munkatársak, stb.) a kiáramlás mennyiségétől és minőségétől függ. Abban nagyon jónak kell lennünk, hogy kiválasszuk az embereinket! Hiszen nekünk már az interjú során ki kell tudnunk szűrni, hogy kik a termelők! Ki kell szűrni, hogy kik azok, akik kevésbé mutatják magukat érdekesnek, fontosnak! Az igazán fontos emberek érdeklődők, és nem mutatják, hogy fontosak! Nézzünk csak rá! Azok, aki folyton a fontosságukat mutogatják, elég sok problémát okoznak nekünk! Ôk figyelmet akarnak, azaz beáramlást, és sajnos nem fognak kiáramoltatni, vagyis termelni.

Ezért az egyik legfontosabb technológia a személyzetkiválasztás. A legjobb emberek lesznek a vezető legfontosabb erőforrásai!  Van olyan beosztott a cégében, aki nagyon kedves, nagyon szociális, de terméke nem sok? És fordítva? Nem annyira közvetlen személyiség, de tökéletesen ellátja a rábízott feladatokat?

A hangsúly a termelésen van. A termelő egyén figyelme a kiáramláson van, mit kell termelni, mit tehetek, miben segíthetek a cégemnek, munkatársaimnak, ügyfeleinknek. Az ő játszmája, hogyan tudom csinálni ezt a munkát?

A nem termelő egyéné a mennyi pénzt tudok kapni, hogyan szerezzem meg ezt az állást? Tehát először adj pénzt, aztán csinálok valami kis kiáramlást!

Teljesen más a motiváció!

A kiáramlás sokkal szentebb, sokkal erkölcsösebb, hatékonyabb és sokkal kifizetődőbb mint a beáramlás! Ha kiáramoltatunk, a pénz be fog jönni hozzánk! A termelő embernek a figyelme éppen ezért azon van, hogy mit tud kiáramoltatni!

Az interjúkon a legfontosabb azt megtudni, hogy a jelentkezőnek mennyire van figyelme a munkán, a kiáramláson. Az egyik hiba, amit elkövethetünk, hogyan mutatjuk be a munkát, amire embert keresünk. Ne a szépségeiről beszéljünk! Mutassuk be reálisan! Ha a feladat igazán kemény, beszéljünk arról! Ha ettől lesz érdeklődő, ő hajlandó lesz termelni! Mindig erre kell figyelni: érdeklődő a jelentkező vagy inkább érdekes akar lenni!

A másik hiba, ahogy egy "normál" interjú folyik, miután bemutattuk a cégünket, megkérjük, hogy beszéljen magáról. És ezzel lehetőséget kap arra, hogy érdekesnek mutathassa magát! Aztán megkérdezzük, hogy mit csinált korábbi munkahelyein. És ismét jöhet a "PR"! Ennek az eredménye egy jó hosszú beszélgetés, amit majd egy jó hosszú kiértékelés követ, a felelős kollégákkal, hogy dönteni tudjunk. De mi alapján? A jelentkező saját "PR"-ja alapján, amit alaposan begyakorolt, és Isten tudja, hányadszor adott már elő!

És mi az, amit nem tudtunk meg? Termelője a jelentkező! Mit állított elő? Mennyit? Mennyi idő alatt? Ezért a legelső, hogy leellenőrizzük, hogy emberünk állított-e elő valamit az életben!

Tehát más kérdésekre van szükség. Bennünket nem a PR-szöveg érdekel! Mi volt a terméke az előző munkahelyén? Mit állított elő, vagy mi volt az eredménye a munkájának! Minden tevékenységnek van terméke. A péké a kenyér. Az adminisztrátoré a legépelt és elküldött levél, egy értékesítőé az eladott szolgáltatás vagy áru. Aztán meg kell tudni, hogy mennyit termelt ezekből az ott léte alatt.Igen, a mennyiség érdekel bennünket. Ne feledjük, mi termelő embereket akarunk!

Harmadszor kérdezzünk rá arra, hogy kinek kellett ezekről beszámolnia! Vigyázat! Nagyon rossz jel, ha megtámadja a kérdéseket! Ha a jelentkező nem termelő, nem nagyon állított elő semmit az életben, akkor ő egy "normál"interjúra készült, PR-beszélgetésre számított! Nem állítom, hogy ő egy rossz ember, csak azt tanácsolom, ne vegye fel! Lehet, hogy a beszélgetés nagyon rövid lesz! Hiszen bennünket a termék érdekel! Ha valamilyen terméket már fel tud mutatni, és képes valakit megnevezni, aki ezt bizonyítani is tudja, hajlandó és képes lesz kiáramoltatni, ő egy termelő ember.

Jogos lehet a kérdés: hogyan tudom ezt megállapítani egy pályakezdőről?

Hát, ugyanígy! Mire vagy büszke az életedben azon kívül, hogy iskolába jártál? Azt fogja tapasztalni, hogy az érdeklődő emberek már munkába lépésük előtt is képesek voltak kiáramoltatni és termékeket előállítani! Ilyen válaszokat kaphatunk: "Édesapámmal dolgoztam nyaranta, és három házat építettünk fel." "Kétszer nyertünk a focicsapattal a bajnokságon." "Saját pénzemből vettem a motoromat." Stb.

Egy szervezet csak akkor jut beáramláshoz, azaz bevételhez, ha termel, azaz kiáramoltat. Ezt pedig csak termelő egyénekkel teheti meg. Így a felvételi interjúk szlogenje csak egy lehet: Mutasd a terméked, megmondom, ki vagy!

- A hagyományos felvételi interjúk során "PR-beszélgetések" zajlanak. Ezekből nem fog tudni meggyőződni, jól választ-e.

- Térjen rá azokra a kérdésekre, amelyek a céget valóban előbbre viszik!

- Dolgozzon ki egy olyan felvételi interjú kérdéssort, mely során konkrét adatokat kaphat az interjú alanyáról, így biztosabb lehet a jó döntésben.

Nagy Szilvia

Konzultáns

Comline Budapest Kft.

Kérdése van a cikkhez? Írja meg az Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. e-mail címre!

 

Szeretne díjmentesen konzultálni szakértőnkkel? Érdekli, hogy lehet ezt gyakorlatba ültetni a saját cégében?

Cégtárunk tagjaként erre IS jogosult egész évben! Részletekért kattintson ide →

 

További cikkeket a témában a "HR" rovatunkban olvashat

 



A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció, a gazdasági ismeretek gyakorlati alkalmazásának terepe. Lényeges, gyakorlatban használható információk egy helyen a fő HR és munka témákban: munkaerő, erőforrás fejlesztési, bérszámfejtés, munkaügy, TB. A szakügyintézők, szakmenedzserek, ügyintézők, fejlesztési tanácsadók kincsesbányája, akik a gazdálkodási kar, illetve a menedzsment kézikönyvek elvégzése után gyakorlati ötletek tárházát találják a tréning, állás interjúk, önéletrajz kezelés, munkaerő-felvétel, képzések, coaching, teljesítmény menedzsment témákban.