Bízza a hr-esre a piszkos munkát Nyomtatás
2008. június 24. kedd, 06:10

Bízza a hr-esre a piszkos munkát

A tapintat a lényeg

Van egy probléma, melyre soha egyetlen munkatárs sem meri figyelmeztetni a másikat: a kellemetlen testszag. Ilyenkor szerencsésebb a hr-eshez fordulni és segítséget kérni tőle. A téma nagy tapintatot igényel, de nem lehetetlen megoldani ezt a konfliktushelyzetet sem.

Nyáron még fokozottabban kell ügyelnünk a higiéniára, nem elég a szokásos védelem. Az izzadság önmagában nemigen feltűnő, ám ha a verejték több órán át a bõrön marad, az apokrin mirigyek váladékában jelen lévõ zsírsavképzõ baktériumok elszaporodnak, és ez kellemetlen testszagot okoz.

Evolúciós okokból viszont a saját szagunkat nem érezzük olyan határozottan, mint az idegen szagokat. Vagyis általában az érintettek nem is tudják, hogy ők bizonyos kellemetlen szagok forrásai.

Semmiképp ne célozgasson, ne hagyjon dezodort a munkatársa íróasztalán, ne írjon névtelen levelet, ha az illetőnek gondot okoz az izzadás, és ezt ön is érzi. Ha a szag olyan intenzív, hogy már zavarja a munkavégzést, mondja el a hr-esnek. Bízza rá „a piszkos munkát”. Miért? Mert  némi diplomáciai érzékre is szükség van, ha ezt a témát szeretné szóba hozni valaki.

Mondjuk el az illetőnek, hogy tudjuk: a kellemetlen testszag hátterében állhat betegség, diéta is (cukorbetegek esetében például az acetonos lehellet). De még ha teljesen egészséges is az illető, akkor is nagyon diszkréten és tapintatosan kell eljárni.

Hívjuk fel az illető figyelmét arra, hogy léteznek baktériumellenes hatású szappanok, melyeket  különösen a verejtékmirigyekben gazdag testtájak tisztítására ajánlanak a szakemberek.



Megemlíthetjük,  hogy ismerünk 48 órás hatású dezodort, melynek használata – akár érzékeny bőrűek számára is ajánlott. Persze nem kétnaponként, hanem reggel és este.

Jó, ha tudjuk, hogy nyáron a szellős ruha is sokat segít kellemetlen testszag ellen: ha nem ivódik bele a ruhába a baktérium, nem bocsát ki szagot és a szövetet sem károsítja.

Készüljünk fel arra, hogy az érintett munkatárs meg fog sértődni, a lehető leghamarabb le akarja zárni a beszélgetést. Ne is tervezzünk öt percnél több időt rá. Ám még mielőtt a probléma megosztja a többieket, közbe kell lépni. Néhány nappal az után, hogy a beszélgetés lezajlott, ne felejtse el ellenőrizni, hogy a probléma megoldódott-e.

Forrás: Lépéselőny

 

 

Kérdése van a cikkhez? Írja meg az Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. e-mailcímre!



Üzleti Közösségünk tagjaként erre IS jogosult egész évben! Részletekért kattintson ide →





 





A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció, a gazdasági ismeretek gyakorlati alkalmazásának terepe. Lényeges, gyakorlatban használható információk egy helyen a fő HR és munka témákban: munkaerő, erőforrás fejlesztési, bérszámfejtés, munkaügy, TB. A szakügyintézők, szakmenedzserek, ügyintézők, fejlesztési tanácsadók kincsesbányája, akik a gazdálkodási kar, illetve a menedzsment kézikönyvek elvégzése után gyakorlati ötletek tárházát találják a tréning, állás interjúk, önéletrajz kezelés, munkaerő-felvétel, képzések, coaching, teljesítmény menedzsment témákban.
 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.