Felvétel indul! Nyomtatás
2007. április 21. szombat, 19:26
ImageHogyan írjuk meg?

A jó álláshirdetés 7 titka

Mi kell egy álláshirdetés megfogalmazásához? Első ránézésre semmi más, mint néhány jó hirdetés, amelyekből felhasználhatunk kész szövegrészeket, elemeket vagy modulokat. Ha megnézzük a mai nyomtatott sajtót, megállapíthatjuk, hogy a hirdetések zöme – kivéve néhány önálló gondolkodású fejvadászt – hasonló alapokra épül.


De mi ezzel a baj? A baj alapvetően nem a sablonos megoldással van, hiszen sablont még a kreatív munkák során is – hogy mást ne mondjunk, szobrászok, festőművészek vagy zeneszerzők is – használnak.Az álláshirdetés jóval több kell, hogy legyen, mint sablonos kommunikáció. Hiszen ha csak azt tekintjük, hogy egy-egy szakterületen egy adott időpontban több száz aktuális állás pályázható meg, akkor gyorsan szembe kell néznünk azzal is, hogy senki sem fogja a mi álláskiírásunkat megpályázni, hacsak nem kommunikálunk felé valami olyat, ami figyelmet kelt, ami az érzelmekre hat.

ImageAz álláshirdetés tiszta marketing – és ha ebből indulunk ki, akkor tudnunk kell, hogy az ember minden döntése előbb érzelmi, majd a meghozott döntést később racionalizálja. Tehát ahhoz, hogy döntsön, az érzelmeire kell hatni. A „bajai székhelyű építőipari vállalkozás megbízható könyvelőt keres versenyképes díjazásért” típusú megfogalmazásra legfeljebb az „unalmas” jelző illik, az semmiképp, hogy az érzelmek nyelvén beszélne.Az álláshirdetés helyes megfogalmazásához előbb persze a saját érzelmeinket, gondolatainkat kell megtalálnunk, azonosítanunk, hogy legalább esélyünk legyen arra, hogy a keresett gondolkodású jelentkezők ránk találhatnak.

A javasolt lépéssor a következő:

1. Pontosság. Fogalmazzuk meg, hogy kik vagyunk, azaz hogyan gondolkodunk, mik azok a csak ránk – cégünkre – jellemző motívumok, gondolatiság, munkamódszerek, erkölcsi vagy értékrendbeli elemek, amelyek világosan megkülönböztetnek bennünket másoktól.
ImagePéldául: „A McNews Kft. a hazai szűcsipar és sajtópiac fiatal szereplője, amely az ügyfeleinél az elmúlt években elfoglalt pozícióját gyors és pontos szolgáltatásaival, rátermett és az eredményekért küzdeni tudó és akaró munkatársi gárdájával érte el. A cég növekedésének motorja strukturált szervezetében és jól teljesítő munkatársai kimagasló támogatásában keresendő – a legjobb megbízókat csakis a legjobb csapat szolgálhatja.”
A pontosságnak jóval nagyobb a szerepe annál, mintsem gondolnánk. A pontos megfogalmazás segít abban, hogy a hozzánk hasonló gondolkodású jelöltek ránk találjanak.
Image2. Elvárások. Írjuk össze az igényeinket! Törekedjünk arra, hogy kompetenciákban gondolkodjunk, azaz képességeket, tudáselemeket, tapasztalatot, szakismeretet határozzunk meg, mert ez később is jól követhető, és kevésbé lesz szubjektív, mint az „olyan értékesítő kellene, mint a Karcsi” típusú definíció. Az igényeink illeszkedjenek az előző pontban megfogalmazottakhoz, és ahhoz, amiben jelenleg hiányt szenvedünk a cégünknél – a hiányzó tudást, kompetenciát, tapasztalatot definiáljuk.
3. Kommunikáció.
A hirdetésnek ezt a gondolatiságot kell végig kommunikálnia. Nem a szöveg, nem a szavak számítanak, hanem az, amit a hirdetés kommunikál. Mi jut eszébe az olvasónak akkor, amikor a hirdetést olvassa? A hirdetés megfogalmazásakor ebben a gondolatvilágban kell lennünk ahhoz, hogy pontosan azt kommunikáljuk, amit szeretnénk, hogy megértsenek.
4. Nyelv. ImageA hirdetés nyelvezete igazodjon a megcélzott közönség nyelvezetéhez, stílusához – ez a gondolatiságnak legalább annyira része, mint a pozicionálás.
5. Feladtok. A hirdetésben szerepeljenek az elvárások, és feladatok pontosan, nem túl részletesen, de egyértelműen.
6. Ajánlat. Tüntessük fel, hogy mire számíthat a jelentkező a munkájáért cserébe – de a részleteket hagyjuk meg a személyes találkozásra.
7. A jelentkezés. A jelentkezés módját ismertessük nagyon pontosan (módja, határideje, formája).

Ahhoz tehát, hogy a hirdetésünk a kívánt hatást elérje, és megfelelő jelentkezőket hozzon, előbb tudnunk kell, hogy mi kik vagyunk, ehhez mérten kire van szükségünk, azaz, kinek kommunikálunk, és hogyan.

Tokár Péter

Forrás: Tesk Tanácsadó Kft. 

 

Kérdése van a cikkhez? Írja meg az Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. e-mailcímre! 

Szeretne díjmentesen konzultálni szakértőinkkel? Érdekli, hogy lehet ezt gyakorlatba ültetni a saját cégében?

Cégtárunk tagjaként erre IS jogosult egész évben! Részletekért kattintson ide →

További cikkeket a témában a "Vezetői túlélőcsomag" rovatunkban olvashat →



A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció, a gazdasági ismeretek gyakorlati alkalmazásának terepe. Lényeges, gyakorlatban használható információk egy helyen a fő HR és munka témákban: munkaerő, erőforrás fejlesztési, bérszámfejtés, munkaügy, TB. A szakügyintézők, szakmenedzserek, ügyintézők, fejlesztési tanácsadók kincsesbányája, akik a gazdálkodási kar, illetve a menedzsment kézikönyvek elvégzése után gyakorlati ötletek tárházát találják a tréning, állás interjúk, önéletrajz kezelés, munkaerő-felvétel, képzések, coaching, teljesítmény menedzsment témákban.
 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.