Egy mosoly = egy ügyfél Nyomtatás
2010. július 09. péntek, 04:19

Lépéselőny/HR : A mosoly ügyfélszerző erejeVolt már úgy, hogy odaért tárgyalni egy helyre, és mogorva arccal, mosoly nélkül fogadta Önt a titkárnő? Milyen érzést okozott Önnek?
De nézhetjük a másik oldalt is: ha barátságosan, mosolyogva fogadnak, egész más hangulatban ülök le tárgyalni. El sem tudjuk képzelni, milyen hatással van az ügyfélszerzésre, a bevételekre a partnerekkel és új vevőkkel találkozó kollégák hangulata!


Hogy nem érdemes ügyfélre várni?

Egy morcosan behozott kávé, egy beszélgetésre nem nyitott titkárnő, egy kedélytelen, unott, vagy barátságtalan csapat látványa és hangulata egész egyszerűen elkedvetleníti az embert, és maga a találkozó, amiért odament, sem jön létre azon a fordulatszámon, mint szerettük volna. Ha ügyfeleket fogadunk az irodában, erre különösen kell ügyelni, mert negatív hatással lehet rájuk, így a bevételekre mindez.

A pozitív példa

Gondolja csak végig úgy, hogy Ön ügyfél: belép egy irodába, és lelkes, mosolygós kollégákat lát, akik teszik a dolgukat, van egy érezhető, alapvetően jó morál a légkörben. Egy ilyen irodába belépve egész más kedélyállapotban vág neki az ember a tárgyalásnak, lelkesebben, pörgősebben cserélődnek ki a gondolatok, és magasabb fordulatszámon lehet tárgyalni is. Az új vevőket is megnyeri mindez, még ha nehéz nap után érnek is oda az irodánkba, egy mosoly, egy kedves szó könnyen profitot eredményezhet.

A kérdés már csak az, mit kellene Önnek tennie, hogy cégében pozitív  hangulat várja a látogatót, ha eddig nem így volt?


Németh Zoltán

Lépéselőny Virtuális Irodaház

A kisvállalkozások üzleti partner keresési mentora

Egyetért? Tiltakozik? Írja meg nekünk véleményét erről - Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.



A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció, a gazdasági ismeretek gyakorlati alkalmazásának terepe. Lényeges, gyakorlatban használható információk egy helyen a fő HR és munka témákban: munkaerő, erőforrás fejlesztési, bérszámfejtés, munkaügy, TB. A szakügyintézők, szakmenedzserek, ügyintézők, fejlesztési tanácsadók kincsesbányája, akik a gazdálkodási kar, illetve a menedzsment kézikönyvek elvégzése után gyakorlati ötletek tárházát találják a tréning, állás interjúk, önéletrajz kezelés, munkaerő-felvétel, képzések, coaching, teljesítmény menedzsment témákban.