Teendők, hogy egy üzlet egyszer beinduljon |
2011. január 12. szerda, 03:00 |
Egy partneremmel beszélgetve a napokban rádöbbentünk: az elmúlt másfél – két évben szinte minden lehetséges bőrt lenyúzott mindenki arról, hogy húzzuk össze magunkat válság idején, hogy költsünk kevesebbet, hogy racionalizáljunk, hogy húzzuk szorosabbra a nadrágszíjat. Arról azonban jóval kevesebb szó esett, mit is kellene és lehetne tenni azért, hogy az üzlet újra beinduljon, jöjjenek az új vevők (és a régiek), és fusson a szekér. Merre van előre, főleg most, hogy lassan éledezik a gazdaság? Egy értékesítő fecske nem csinál nyaratA válság az a pont egy cég életében, ahol elválik: nőni fog a bevétele, üzleti ereje, vagy eltűnik a süllyesztőben – márpedig ebben a harcban kizárt, hogy pusztán költségcsökkentéssel talpon lehessen maradni (nemhogy élenjárni). Számos vállalkozás először a sikeres vállalkozás alapjait, az értékesítést és a marketinget kurtította meg, mondván ezek csak viszik a pénzt. Ha ez igaz volt előtte, az inkább hatékonysági kérdés, mint pénzügyi, hiszen egy fellendülő piacon mitől lenne ez másként, ha nem tanulunk a hibákból? Egy kicsire vett értékesítési és marketing gárda olcsó lehet rövidtávon, de kínkeservesen fog csak elegendő bevételt hozni a cégnek. Üzleti partner keresés befeléUgyanez igaz a jó beszállítókra is: ha a jó minőségű ( = drágább, keményebb kondíciókkal dolgozó) partnereket elengedjük, akkor könnyen sodródhat abba a veszélybe a cég, hogy nem tud életképes terméket / szolgáltatást előállítani, amikor eljön az ideje, mert ezekkel a partnerekkel már nem teljesíthető az a minőség, pontosság, mint korábban. Ekkor aztán egy keservesebb helyzetből kell beszállító üzleti partnereket keresni, ami biztos, hogy rosszabb kondíciókat hoz magával, mint annak előtte.
Szeretne akár több ezer céget Excel formában, kényelmesen megkapni, feldolgozni? A Lépéselőny hatalmas, mintegy 21.000 céget tartalmazó adatbázisából több szempont szerint (földrajzi elhelyezkedés, árbevétel, létszám, tevékenységi kör, kapcsolattartó beosztása) gyűjthet ki Önnek megfelelő partnereket.
A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció, a gazdasági ismeretek gyakorlati alkalmazásának terepe. Lényeges, gyakorlatban használható információk egy helyen a fő HR és munka témákban: munkaerő, erőforrás fejlesztési, bérszámfejtés, munkaügy, TB. A szakügyintézők, szakmenedzserek, ügyintézők, fejlesztési tanácsadók kincsesbányája, akik a gazdálkodási kar, illetve a menedzsment kézikönyvek elvégzése után gyakorlati ötletek tárházát találják a tréning, állás interjúk, önéletrajz kezelés, munkaerő-felvétel, képzések, coaching, teljesítmény menedzsment témákban. |