A Profession.hu állásportál idén márciusban készített nem reprezentatív felmérésben megkérdezett munkavállalók 53 százaléka teljes mértékben, 30 százaléka pedig inkább támogatja a távmunkát, míg 3 százalékuk egyáltalán nem dolgozna így.
A 1193 emberre kiterjedő felmérés eredményeit a Profession.hu által szervezett Távmunka meetup című rendezvényen mutatták be csütörtökön Budapesten. Martis István, az állásportál ügyvezető igazgatója elmondta: a munkaerőpiacon tapasztalható strukturális problémák megoldását - szakképzett munkaerő hiánya, munkaerő kivándorlás, több a betöltetlen állások nagy száma - segítheti a távmunka terjedése, mert így olyanok is dolgozhatnak, akik valamilyen okból otthonukhoz kötöttek. A távmunkában a munkavállalónak a vállalati központtól eltérő helyen biztosított egy olyan munkakörnyezet, ahol infokommunikációs eszközök segítségével teljes értékűen el tudja végezni feladatait - tette hozzá. A felmérés szerint a válaszadók 46 százaléka szívesen dolgozna távmunkában, de 43 százalékuk úgy látja, hogy - ahol dolgoznak - a cég tevékenységéből adódóan nincs rá lehetőség, 30 százalékuk pedig az atipikus foglalkoztatáshoz szükséges vállalati kultúrát hiányolta. A megkérdezetteknek csupán 12 százaléka jelezte, hogy van vagy volt tapasztalata a távmunkáról - írták. A felmérésben kiemelték: a távmunka legfőbb előnyei közül a válaszadók a többsége a rugalmasságot, a közlekedésre fordított idő és pénz csökkenését jelölte meg. Ugyancsak többségi vélemény volt, hogy a távmunka segíti a munka és magánélet összehangolását, növeli a munkavállalók önállóságát. A válaszadók 66 százaléka azonban úgy véli, hogy kevés az olyan pozíció, ami távmunkában betölthető.
Forrás: MTI
Az elmúlt öt hónapról rendelkezésre álló legfrissebb statisztikák szerint, január-májusban 3,4 millió vendég 7,9 millió éjszakát töltött a kereskedelmi szálláshelyeken, a vendégszám 8,2%-kal, a vendégéjszaka-szám pedig 6%-kal haladja meg a tavalyi értéket – hangsúlyozta Glázer Tamás. A turizmus tehát ismét bizonyított a nemzetgazdaság egyik húzóágazataként. A beutazó turizmusban kulcsszerepe van annak, hogy Magyarország egy nagyon jó ár-érték arányú utazási célpont, az utóbbi évek fejlesztéseinek köszönhetően folyamatosan tud újat, érdekeset és általában a vártnál is jóval többet nyújtani a látogatóknak. A legtöbb vendég Budapestre érkezik, ám a SZÉP Kártya segíti oldani vendégforgalmunk Budapest-centrikusságát, illetve a hazai turizmus szezonalitását, hiszen az elfogadóhelyek több mint 80%-a vidéken van. Az Észak-Magyarország régió a 3. legnépszerűbb belföldi úti cél, a régióban eltöltött külföldi és belföldi vendégéjszakák száma tavaly meghaladta a 2 milliót, ami több mint 13%-os növekedés az előző évhez képest – fejtette ki a vezérigazgató-helyettes. Kiemelte továbbá, hogy az észak-magyarországi turisztikai régió az év 365 napján kínál tartalmas és kellemes időtöltési lehetőséget, így mind a négy évszakban vonzza a turistákat. Olyan, jól ismert és szeretett térségei vannak, mint Eger és térsége, Mátra, Nógrád, Miskolc-Bükk, Aggtelek, vagy Tokaj-Zemplén. A minőségi szálláshelyek, a nemzeti parkok és a borvidékek mellett az élményközpontúságot emelte ki Glázer Tamás, amiben – szavai szerint – Eger verhetetlen, a legfeltűnőbb változáson azonban Miskolc ment keresztül: iparvárosból kulturális és aktív turisztikai úti céllá vált pár év alatt. Az „Egészségtudatos hegyvidék" mottóval népszerűsített Észak-Magyarországon minden rendelkezésre áll, ami a rekreációhoz szükséges: a vizeken kívül számos más gyógytényező – mofetta, gyógybarlang, gyógynövények, ivókúra – is megtalálható itt. A Magyar Turizmus Zrt. célja, hogy tovább bővüljön a régió vendégfo rgalma. Jelenleg a vendégéjszakák 80%-a belföldi vendégeknek köszönhető, ezért a társaság törekvése a külföldi vendégek arányának növelése is – hangsúlyozta Glázer Tamás.
Hírforrás: OBJEKTÍV Hírügynökség 2015. július 14. |