A magyar munkaerőpiac február és július között volt a legintenzívebb Nyomtatás
2016. december 23. péntek, 00:00

A magyar munkaerőpiac február és július között volt a legintenzívebb, ebben a hat hónapban minden ötödik munkavállaló váltott, egyharmaduk csak cégen belül cserélte le a pozícióját, míg kétharmaduk a munkahelyét is - derül ki a Randstad Workmonitor munkavállalói attitűdöket vizsgáló, 34 országra kiterjedő, negyedévente végzett felméréséből, ami figyelemmel kíséri a globális és helyi munkaerőpiaci trendeket is. Az idei negyedik negyedévben a felmérés 33 országra terjedt ki.


A vizsgálatban Magyarországon több mint 400, legalább heti 24 órában fizetett alkalmazottként dolgozó, 18-65 éves munkavállaló vett részt.
A Randstad Workmonitor adatai szerint a magyarországi mobilitási index - ami a dolgozók következő fél évre vonatkozó munkahelyváltási szándékát jelzi - az év második felében megközelítette a 2015 márciusában mért 102 pontos csúcsot, mert az idei harmadik negyedévben 100, a negyedik negyedévben pedig 99 ponton zárt. Ez ugyanakkor még mindig elmarad a 108 pontos globális átlagtól. A munkaerőpiac élénkülését jelzi az is, hogy a munkavállalók egyre kevésbé félnek a munkahelyváltástól, ugyanis a megkérdezettek 62 százaléka nyilatkozott úgy, hogy 6 hónapon belül el tudna helyezkedni egy hasonló pozícióban, 71 százalékuk pedig úgy véli, hogy ha más területen is, de biztosan találna állást.
A felmérés szerint a dolgozók nagy része passzív álláskereső, ugyanis bár a többség (61 százalék) nyitott a váltásra, csupán 5 százalék keres aktívan, 17 százalék inkább csak nézelődik.
A kutatásból az is kiderült, hogy a munkaerőpiac élénkülése jó hatással van az alkalmazottak elégedettségére: a munkavállalók 61 százaléka jól érzi magát a munkahelyén. Szokody Ágnes szerint ez az arány azonban még mindig elmarad a globális átlagtól, a listavezető Egyesült Államokban például a dolgozók 84 százaléka szereti az állását, és a szomszédos Ausztriában is 75 százalékuk érzi jól magát a munkahelyén.
A Randstad 1960-ban jött létre, 39 országban van jelen, Magyarországon 2004-ben kezdte meg a működését. A cég a magyar munkaerő-közvetítő és -kölcsönző piac egyik meghatározó szereplője.

Forrás: MTI

Az elmúlt öt hónapról rendelkezésre álló legfrissebb statisztikák szerint, január-májusban 3,4 millió vendég 7,9 millió éjszakát töltött a kereskedelmi szálláshelyeken, a vendégszám 8,2%-kal, a vendégéjszaka-szám pedig 6%-kal haladja meg a tavalyi értéket – hangsúlyozta Glázer Tamás. A turizmus tehát ismét bizonyított a nemzetgazdaság egyik húzóágazataként. A beutazó turizmusban kulcsszerepe van annak, hogy Magyarország egy nagyon jó ár-érték arányú utazási célpont, az utóbbi évek fejlesztéseinek köszönhetően folyamatosan tud újat, érdekeset és általában a vártnál is jóval többet nyújtani a látogatóknak. A legtöbb vendég Budapestre érkezik, ám a SZÉP Kártya segíti oldani vendégforgalmunk Budapest-centrikusságát, illetve a hazai turizmus szezonalitását, hiszen az elfogadóhelyek több mint 80%-a vidéken van. Az Észak-Magyarország régió a 3. legnépszerűbb belföldi úti cél, a régióban eltöltött külföldi és belföldi vendégéjszakák száma tavaly meghaladta a 2 milliót, ami több mint
13%-os növekedés az előző évhez képest – fejtette ki a vezérigazgató-helyettes. Kiemelte továbbá, hogy az észak-magyarországi turisztikai régió az év 365 napján kínál tartalmas és kellemes időtöltési lehetőséget, így mind a négy évszakban vonzza a turistákat. Olyan, jól ismert és szeretett térségei vannak, mint Eger és térsége, Mátra, Nógrád, Miskolc-Bükk, Aggtelek, vagy Tokaj-Zemplén. A minőségi szálláshelyek, a nemzeti parkok és a borvidékek mellett az élményközpontúságot emelte ki Glázer Tamás, amiben – szavai szerint – Eger verhetetlen, a legfeltűnőbb változáson azonban Miskolc ment keresztül: iparvárosból kulturális és aktív turisztikai úti céllá vált pár év alatt. Az „Egészségtudatos hegyvidék" mottóval népszerűsített Észak-Magyarországon minden rendelkezésre áll, ami a rekreációhoz szükséges: a vizeken kívül számos más gyógytényező – mofetta, gyógybarlang, gyógynövények, ivókúra – is megtalálható itt. A Magyar Turizmus Zrt. célja, hogy tovább bővüljön a régió vendégfo
rgalma. Jelenleg a vendégéjszakák 80%-a belföldi vendégeknek köszönhető, ezért a társaság törekvése a külföldi vendégek arányának növelése is – hangsúlyozta Glázer Tamás.

Hírforrás: OBJEKTÍV Hírügynökség 2015. július 14.