Kutyabarát környezettel és home office lehetőséggel csábítják a munkavállalókat |
2020. március 04. szerda, 00:00 |
Home office lehetőséggel, család- és kutyabarát környezettel és az egészségtudatos életmód támogatásával igyekeztek 2019-ben kedvezni a cégek munkavállalóiknak, derül ki a DreamJo.bs tavalyi adataiból. Az újgenerációs állásportál adatai szerint a legnagyobb kereslet még mindig az IT szektorban volt múlt évben, a legnagyobb túljelentkezés pedig a marketing és PR területen meghirdetett pozíciók, valamint az irodai munkák és a business manager állások kapcsán volt megfigyelhető – értesült az OBJEKTÍV Hírügynökség. Az employer branding egyre nagyobb hangsúlyt kap a cégek életében, hiszen a munkavállalók ingerküszöbe magasabb, a munkahelyeknek pedig egymásra kell licitálni a kedvezőbbnél-kedvezőbb ajánlatokkal, ami nemcsak a fizetésben mutatkozik meg. A DreamJo.bs - amelynek felületén az employer branding, a könnyen fogyasztható cégbemutatkozók és álláshirdetések egyaránt megtalálhatók - immáron három éve segít abban a kis-, közép- és nagyvállalatoknak, hogy minél sokszínűbben ismertessék meg magukat a potenciális álláskeresőkkel, így az oldalukon található több, mint 1300 cég adatlapja és állásajánlataik lehetőséget adnak a piac jellegzetességeinek feltérképezésére.
Sok helyen van home office lehetőség Ugyancsak sok a kutyabarát hely: a vállalatok 43 százaléka enged be kutyusokat az irodába, emellett tízből 5 cég tartja magát egészségtudatosnak és tízből hárman vallják magukat környezettudatos munkáltatónak.
Kevés helyen van fejlődési lehetőség Az IT szektorban van a legnagyobb hiány, a marketing és PR a legnépszerűbb Az elmúlt két év hazai adatai alapján látszódik az a nemzetközileg is általános trend, hogy a legnagyobb munkaerőhiány még mindig az IT szektorban van. Míg a nyitott állások száma megháromszorozódott ezen a területen 2018-ról 2019-re, addig az álláskeresők száma nem nőtt szignifikánsan. Az átlaghoz képest az egy pozícióra jelentkezők száma csaknem 80 százalékkal elmarad az IT ágazatban. Ugyanez azonban nem mondható el a marketing és PR területen meghirdetett állásokról: hiába nőtt másfélszeresére a kereslet a szakmában a tavalyi évben, a jelentkezők száma is erősen emelkedett és az átlaghoz képest kétszer annyian adják be önéletrajzukat egy-egy üres pozícióra ebben az iparágban. Népszerűek az irodai munkák és a business management állások, valamint a HR és employer brandinggel kapcsolatos munkalehetőségekre is sokan jelentkeztek tavaly. Ugyanakkor bajban van a pénzügyi, a mérnöki és a Big Data szektor a DreamJo.bs tavalyi statisztikái alapján:,bár a kereslet hatalmas munkaadói oldalóól, ehhez képest országszerte kevés a szakképzett munkaerő a területen.
A nyitottságé a jövő
Forrás: OBJEKTÍV Hírügynökség Hírforrás: OBJEKTÍV Hírügynökség 2015. július 14.Hírforrás: OBJEKTÍV Hírügynökség 2015. július 14. |