Megbüntetik a munkáltatót, ha nincs papírja Nyomtatás
2010. április 08. csütörtök, 03:00

04_08hr2Mivel a munkaadók nagyrésze csak a hatósági ellenőrzés során értesül a szükséges dokumentációk hiányáról, ez súlyos munkaügyi bírságot vonhat maga után. Az alábbiakban Kiss András, a Budai Egészségközpont marketing- és értékesítési igazgatója összefoglalja, hogy a hatályban lévő jogszabályoknak megfelelően milyen dokumentációkkal kell rendelkeznie minden munkáltatónak, illetve munkahelynek egy munkavédelmi ellenőrzés esetén.


- Képzett elsősegélynyújtó biztosítása
- Munkahelyi kockázatértékelés
- Pszichoszociális felmérés
- Kémiai kockázatbecslés, amennyiben a munkavégzés során előfordul veszélyes anyag

Pszichoszociális felmérés

A pszichoszociális kockázat nem más, mint a munkavállalót a munkahelyén érő hatások: konfliktusok, munkaszervezés, a foglalkoztatási jogviszonyból eredő bizonytalanság, a munkarend és egyéb tényezők összessége, amelyek következtében tartós stressz, munkahelyi baleset vagy lelki eredetű (pszichoszomatikus) megbetegedés következhet be. Egy 2008-as törvényi rendelkezés szerint a munkahelyi pszichoszociális kockázat-felmérés és kezelés, és az ezt igazoló dokumentáció elkészíttetése is a munkáltatói kötelezettségek része.

Forrás: Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége
www.vosz-kmrsz.hu