2007. április 21. szombat, 19:26 |
Hogyan tehet a cég első embere azért, hogy jól menjen? Tanulni, tanulni, tanulni! Az élethosszig tartó tanulás (life long learning) jelensége miatt tapasztalhatjuk a képzési intézmények változatos ajánlatait. Ma már egy diploma nem diploma, egy magasabb kvalifikációjú keményfedeles bizonyítvány megszerzéséhez két szakmai középfokú nyelvvizsga szükséges. |
Bővebben...
|
2007. április 21. szombat, 19:26 |
A jó minőségű képzés érdekében Avagy mit vegyen figyelembe? Tréning és tréningcég dömping van a piacon. Ön, aki a potenciális ügyfelek közé tartozik bizonyára jobban tudja ezt nálam, aki trénerként látszólag a „másik oldalt” képviseli. Amikor beszélgetek az ügyfeleinkkel, szintem mindig azt hallom, hogy naponta „több tucat” ajánlat és bemutatkozó anyag landol valamelyik asztalon. Valószínűleg Önnél sincs ez másként. Ma már nem az a kérdés, mint néhány éve, hogy kell-e képzésre figyelmet, időt és nem utolsó sorban pénzt fordítani, hanem az, hogy hogyan tudjuk ezt a leghatékonyabban megtenni. |
Bővebben...
|
2007. április 21. szombat, 19:26 |
A siker egyetlen záloga az emberi agy lesz A jövő sikeres HR-stratégiája Félre kell tenni a félelmeinket, és fel kell ismernünk, hogy a jövőben kétfajta vállalat lesz: az első, amely gyorsan, nyitottan tud reagálni a változásokra, a második, amelyik meghal. Az első kategóriában egyértelműen azok a cégek lesznek, akik embereik tudását kulcstényezőként kezelik – mondta Dr. Jonas Ridderstrale nemzetközi üzleti tanácsadó az IIR Magyarország november végi konferenciáján.
Tovább a teljes cikkhez→ |
Bővebben...
|
2007. április 21. szombat, 19:26 |
A „Life Long Learning” előnyei Mi van a permanens tanulás mögött? A Life Long Learning – élethosszig tartó tanulás – az Európai Unió egyik koncepciója, mely szerint a tudásalapú társadalom megalapozását és fenntartását, illetve a humán erőforrás jelentőségét erősítik, és emelik ki. |
Bővebben...
|
2007. április 21. szombat, 19:26 |
Mi a leggyakoribb oka a vezetői kudarcoknak?
Hogyan lehet ezeket kezelni?Az, hogy 100%-os eredményeket érjünk el a szervezetfejlesztés és tréning terén az csak úgy lehetséges, ha pontosan ismerjük a vezetői kudarcok okait. Minden vezető használ bizonyos vezetési, személyzetkezelési, szervezési, pénzügyi, marketing, stb tudást vagy rendszert, amit vagy megtanult és alkalmaz, vagy pedig azt, amire ő maga rájött, vagy amit kifejlesztett az idők során. Legyen az a legmagasabb szintű és legdrágább gazdasági oktatás vagy a legegyszerűbb józan paraszti ész, mindkettő ugyanazon versenypályán méretik meg és ez a Piac. |
Bővebben...
|
2007. április 21. szombat, 19:26 |
Képzéssel a versenyelőnyért
Forrás és pályázati lehetőségek
Ma már szinte minden cég együtt működik képző intézményekkel. Az elmúlt évekhez képest nagy számmal nőtt azoknak a vállalkozásoknak a száma, akik tudatosan és folyamatosan képzik munkavállalóikat és gyakorlati tudást adnak a kezükbe tréningek, konzultációk, tanfolyamok keretében. |
Bővebben...
|
2007. április 21. szombat, 19:26 |
Coaching és coach
HR-es szemmel vizsgálva
Az utóbbi egy éven belül egyre több helyen esik szó a coaching-ról, coach-l, mentoring-ról. Mindennapos, hogy nyugat-európai vagy angol eredetű képzési, vezetési koncepciók alkalmazása esetén az angol megnevezést használják, pedig mindegyiknek van tartalmában egyértelmű magyar megfelelője. |
Bővebben...
|
2007. április 21. szombat, 19:26 |
Ami elvárható lenne egy oktatástól Az elmélet és gyakorlat összefüggése
Ma gyakran tapasztaljuk, hogy a cégünkhöz érkező jelölteknek, új munkatársaknak bár szép és hangzatos végzettsége van, mégis amikor nekilátunk a munkának, azt tapasztaljuk, hogy valamiért nem az ez eredmény jön, amit elvárnánk. Mindenki számára ismerős az érzés, hogy akkor mit is tanultunk abban az iskolában? |
Bővebben...
|
2007. április 21. szombat, 19:26 |
Mentoring és tréning
HR-es szemmel vizsgálva
Az utóbbi egy éven belül egyre több helyen esik szó a coaching-ról, coach-ról, mentoring-ról. Mindennapos, hogy nyugat-európai vagy angol eredetű képzési, vezetési koncepciók alkalmazása esetén az angol megnevezést használják, pedig mindegyiknek van tartalmában egyértelmű magyar megfelelője.Cikkünk második részében a mentoring valamint a tréning fogalmát tekintjük át. |
Bővebben...
|
2007. április 21. szombat, 19:26 |
Mitől függ a hatékony vezetés?
Vegye alkalmazásba a tudást!
Az, hogy 100%-os eredményeket érjünk el a szervezetfejlesztés és tréning terén az csak úgy lehetséges, ha pontosan ismerjük a vezetői kudarcok okait. Előző részünkben bemutattuk, hogy a hatékony vezetés függ attól, hogy az a tudás (legyen az, vezetési, gazdasági, szervezési, pénzügyi, marketing, értékesítési, stb.) amit a vezetők megtanultak és amit használnak, vajon működőképes-e vagy eléggé működőképes-e ahhoz, hogy ezzel bármelyik szervezet stabilan növekedjen. Ma a sikeres alkalmazás másik fontos tényezőjét, a meglévő tudás alkalmazását vizsgáljuk. |
Bővebben...
|
|
2007. április 21. szombat, 19:26 |
Hogyan hozzam ki a legjobb teljesítményt az emberekből? Avagy lehet-e menedzselni fa testápoló nélkül?
Jellemző vezetői probléma rávenni a beosztottakat feladataik elvégzésére. Személyesen ismerek olyan vezetőt, aki szerint a halántékhoz szorított fegyver a legüdvözítőbb megoldás. Hallottam olyan vezetőről is, aki derest használt (nem viccelek). De mit tehetsz, ha nem vagy híve ezeknek a módszereknek, és civilizáltan szeretnél dolgozni? Hogyan lehet elérni, hogy a csapat összehangoltan, noszogatás nélkül tegye a dolgát? Mit tegyél, hogy ne kelljen kényszeríteni, fenyegetőzni vagy rimánkodni? |
Bővebben...
|
|