A G20 készen áll megvédeni a fogyasztókat a pénzügyi dzsungelben Nyomtatás
2011. október 19. szerda, 00:00
A G20 párizsi találkozóján a nem csak az európai adósságválság minél hamarabbi megoldásáról vitáztak az országok összegyűlt képviselői is, de megegyeztek a pénzügyi témájú fogyasztóvédelem szabályainak újrafektetéséről is.


A G20 párizsi találkozóján a nem csak az európai adósságválság minél hamarabbi megoldásáról vitáztak az országok összegyűlt képviselői is, de megegyeztek a pénzügyi témájú fogyasztóvédelem szabályainak újrafektetéséről is.

A fogyasztóvédelmi tervek alapjait a G20 februári felkérésére a Gazdasági Együttműködés és Fejlesztés Szervezete (OECD) készítette el. Ennek segítségével kívánják a G20 vezetői helyreállítani a megrendült bizalmat, mely a válság 2008-as kitörése óta nem erősödött meg a pénzügyi szektor iránt.

"A fogyasztói bizalom helyreállítása nélkül veszélybe kerülhet a globális talpraállás és növekedés" - mondta Angel Gurria, az OECD főtitkára. "A mostani válság következményeinek nagy részét a háztartások voltak kénytelenek viselni. Ez katalizátorként hatott, hogy újraírjuk a pénzügyi szektor működtetésének és kockázatainak játékszabályait. A pénzügyi fogyasztóvédelem akkor működik a legjobban, ha olyan szabályok mellett működik, melyek megfelelő és érthető pénzügyi termékekhez és szolgáltatásokhoz vezetnek, a szükséges pénzügyi ismeretek mellett."

Ennek a három pillérnek - oktatás, biztonság, érthetőség - be kell kerülnie a szabályozói keretbe, ahogy a felelős szabályozásnak és a versenypolitikának is - írta tanulmányában az OECD.

A szervezet a tanulmányt a Pénzügyi Stabilitási Tanáccsal és nemzetközi szervezetekkel szoros együttműködésben készítette el, a fogyasztói és iparági szereplőkkel való konzultációkat követően. A főbb irányvonalakat részletesen a G20 következő, cannes-i ülésén tárgyalják majd a szakemberek, november elején.

Forrás: Világgazdaság


A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partnerkeresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe, ahol a gyakorlatban próbálhatja ki a vállalat-gazdaságtani ismereteit. A magyar gazdaság, a vidékfejlesztés, a leader közösségek, az erőforrás gazdálkodás, az informatika, a marketing és a világgazdaság fő hírei.