Egy végtelen történet II. rész Nyomtatás
2007. április 21. szombat, 19:26
Kapcsolattartás az ügyféllel

Hogyan függ a bevétel a rendszeres kommunikációtól?

ImageAkik olvasták a cikkem előző részét biztosan emlékeznek arra, hogy milyen határozottan állítottam azt, hogy a cége bevétele azon fog múlni a jövőben, hogy milyen mennyiségű ügyféllel tudja folyamatosan tartani a kapcsolatot. Ekkor ön biztosan felsóhajtott: könnyű ezt mondani, de sokkal nehezebb ezt a gyakorlatban megvalósítani!


Pedig igazából nem is ördöngősség, ha komolyan elszánjuk magunkat arra a fontos bevételnövelési lépésre, hogy megpróbáljuk minnél jobban megismerni ügyfeleinket és leendő ügyfeleinket.

ImageA legjobb persze az lenne, ha mindent személyesen tudnánk elmondani az ügyfeleinknek és ők ezt érdeklődve végighallgatnák, mert a személyes beszélgetés keretében tudjuk a mondandónkat a legjobban rászabni, mivel még a szempillája rezdüléseit is látjuk a velünk szemben ülőnek. Sajnos ez a fajta személyes kapcsolattartás többek között azért sem járható út, mert rendkívül időigényes, ezáltal költséges is.
Másik lehetőség, hogy időről időre emailben, levélben küldünk részükre információkat magunkról, termékeinkről. Ennek a formának nagy előnye, hogy sok helyre eljuttathatjuk a gondolatainkat, viszont hátránya, hogy kevés visszajelzést fogunk kapni.
A megoldás tehát egy kevert módszer lehetne, hogy legyen, amikor folyamatos kapcsolatban vagyunk a lehetséges vásárlókkal, mint cég (hírlevél, akciók), illetve ennél valamivel ritkábban valamilyen személyes kapcsolatot is ápolunk (egyedi email, telefonhívás, találkozó).

ImageTömeges levelek kiküldése viszonylag könnyen megoldható feladat, csupán össze kell gyűjteni az összes vásárló és lehetséges vásárló címét és máris rendszeressé lehet tenni részükre a postázást, kör-email küldést. Ami a nehezebb feladatot jelenti, hogy az értékesítőket, képviselőket rávegyük a rendszeres kapcsolat tartásra minden partnerükkel. Ez annyira fontos, hogy leírom ide még egyszer: RENDSZERESEN és MINDEN partnerükkel! Ez talán a két létező varázsszó a bevételek megnöveléséhez.

A rendszeresség persze eltérő időközöket jelent az ügyfelek "fontosságából" adódóan, tehát egy ideális ügyféljelölt heti, havi rendszerességgel kapjon személyes (email, telefon) megkeresést, a többi ügyfélnél az lehet akár három vagy hat hónap is.

A MINDEN pedig magában foglal mindenkit, még azokat is, akikről úgy gondolnák, hogy biztosan nem fognak vásárolni. Ez rendkívül fontos, mert munkatársaink nem szeretik a feleslegesen végzett munkát, így nem szívesen írnak még két sort sem egy olyan partnernek, akiről azt gondolják, hogy úgysem fog vásárolni. Pedig nem lehet eléggé hangsúlyozni, hogy ismétlődő értékesítés csak akkor lehetséges, ha a cégünk ápolja kapcsolatait partnereivel.

ImageEz a módszer lehetőséget ad vállalkozásának, hogy folyamatosan képben legyen az ügyfeleivel kapcsolatban, illetve az ügyfél fejében folyamatosan jelen legyen. Ennek eredménye, hogy amikor éppen szüksége lesz az önnél megvásárolható termékre vagy szolgáltatásra, önt fogja választani, önt fogja felhívni, abból az egyszerű okból kifolyóan, hogy önről van több információja és önt ismeri.
Az ügyfélkapcsolatok kezelése egy végtelen folyamat, amit azután sem szabad abbahagyni, amikor már vásárolt az ügyfél.

Ne adjon esélyt a kapcsolatok megszakadásának! Kövesse a filmbéli meteorológus példáját és minden nap dolgozzon azon, hogy ügyfeleiről a legtöbbet tudja meg, illetve tartsa velük a kapcsolatot akár az idők végezetéig…

Szép Roland
Bevételnövelési tanácsadó

Forrás: Ügyfélgyár



Kérdése van a cikkhez? Írja meg a Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. e-mailcímre!

Szeretne díjmentesen konzultálni szakértőnkkel? Érdekli, hogy lehet ezt gyakorlatba ültetni a saját cégében?

Üzleti Közösség tagjaként erre IS jogosult egész évben! Részletekért kattintson ide →

További cikkeket a témában a "Vezetői túlélőcsomag" rovatunkban olvashat →

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe, az online marketing gyakorlati kipróbálására tökéletes helyszín. Keresőmarketing és marketing képzések, weboldalkészítés és keresőoptimalizálás, e mail szolgáltatások profi színvonalú kivitelezéséhez szükséges tudásanyagok mind megtalálhatók a Lépéselőnyben.
 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.