Gyerek és idő: a mindenkinek előnyös üzlet titkai |
2010. május 10. hétfő, 03:00 |
Korábban meséltem már floridai, az ingatlan eladás területén dolgozó ismerősömről, akivel mindig történik valami, ami az üzleti partnerkeresés és az új vevő szerzés területén érdekes és jó példa. Ezt a sztorit mint a kifogáskezelés mintáját taníthatnák minden az értékesítés iskoláiban a világon, azt gondolom. Partnert lehet keresni és találni üzleti közösség, szakmai tudakozó, cégtár segítségével is, de eljutni a szerződéskötésig külön művészet, ahogy azt a lenti történet is mutatja.
Hosszú távú üzlet a nyerő Egy New Yorkban lakó barátja állást kapott és ezért házat keresett magának, feleségének és két gyereküknek Floridában, így került kapcsolatba floridai ismerősömmel. Átbeszélték, milyen típusú házat keres, mire van szükségük, mennyit szánnak rá. Rövid idő után talált is egy megfelelő ingatlant, amely minden szempontból kielégítő volt a család számára. Egy bökkenő volt viszont: 100.000 dollárral többe került, mint amennyit a családfő eredetileg rászánt… Viszont a következő ígéretes lehetőség bár olcsóbb volt, annyival messzebb volt a leendő munkahelytől, hogy ismerősöm tudta: hosszú távon a drágább a jobb megoldás még akkor is, ha rövidtávon ez kifogásokat vet majd fel. Gyerek a háznál: tiszta haszon Az apuka elrepült Floridába, megnézte mindkét verziót, és ahogy arra számítani lehetett, bár nagyon tetszett neki a drágább, az annyival többe került, mint amennyit rászánt, hogy nem is gondolkodott benne. Az olcsóbbra egyből le akart csapni, ismerősöm azonban – a helyett, hogy rögtön megkötötte volna az üzletet a vevő számára rosszabb megoldással – elkezdte kérdezgetni az illetőt. Mekkorák a gyerekek? Melyik iskolába fognak járni? Ki viszi, ki hozza őket reggel, és a nap végén? Nem a meggyőzés volt a célja, de rövidesen kiderült számára, hogy a gyerek ez esetben is tiszta haszon a háznál, mert az egyik legfontosabb mozgatórugó a vásárlási döntésekben. A beszélgetés során tisztázták, hogy a gyerekek még általános iskolába járnak, anyuka viszi és hozza őket, és az elkövetkező 10 évben ez még így is marad. Mint kiderült a beszélgetés során, New Yorkban hozzászokott a család, hogy együtt reggelizik, ez egy érték volt a család mindennapjaiban. Az apuka által kiválasztani tervezett ingatlan fekvése miatt viszont Floridában ez már kizárt lett volna, hiszen minden nap 1-1 órával lett volna több reggel és este a munkába járás, mint New Yorkban volt. A drágább ingatlan viszont nagyon közel volt mind a partner munkahelyéhez, mind az iskolához, így lehetőség lett volna tartani a családi szokásokat – igaz, magasabb áron. Amikor a profit szemmel látható: az üzleti kommunikáció ereje Barátom nem volt rest, és végiggondolta, és kiszámolta az alábbiakat. Ha 10 évig, évi 220 munkanappal számolva (az egyszerű számolás kedvéért) naponta 2 órát kell az utazgatás miatt távol lennie a gyerekektől, és így a közös reggelik elmaradnak, az összesen 10 x 220 x 2 = 4.400 óra a gyerekek nélkül. A 100.000 dollár különbséget elosztva 4.400-al kerekítve 23 dollárt kapott. A két gyerekre elosztva ez 11,5 dollár naponta gyerekenként. Ezért mindössze ennyit mondott, ezt a számolást megmutatva a partnernek: megérnek Neked 11,5 dollárt naponta a gyerekeid, hogy együtt tudjatok reggelizni? Egy percig sem kellett tovább győzködnie, vagy kifogást kezelnie: az ügyfél erre nem tudott nemet mondani… Tanulság Gondolkozzon a vevő érdekében hosszú távon! A marketing, az üzleti partnerkeresés az érem egyik oldala: elérhető általuk a kívánt bevétel, viszont ha ez a vevőnek hosszú távon visszaüt, az egyértelműen kihatással lesz az eladóra is később. A gazdaság így működik: amit ad az ember, azt kapja vissza. Pár rossz üzlet, és az üzleti partnerkereső tevékenység kínszenvedéssé válhat. Játsszon nyíltan és őszintén, derítse ki, pontosan mik a vevő igényei (ez nem mindig azonos azzal, miért hajlandó fizetni!), és nyújtsa számára azt a terméket / szolgáltatást. Ez a tartós növekedés alapja – ha így gondolkozik, a növekedés nem marad el! Egyetért? Tiltakozik? Írja meg nekem véleményét erről - Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. Németh Zoltán A kisvállalkozások üzleti partner keresési mentora Lépéselőny Média Kft.
A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe, az online marketing gyakorlati kipróbálására tökéletes helyszín. Keresőmarketing és marketingképzések, weboldalkészítés és keresőoptimalizálás, e-mail szolgáltatások profi színvonalú kivitelezéséhez szükséges tudásanyagok mind megtalálhatók a Lépéselőnyben. |
Ügyfélszolgálat, bejövő híváskezelés, túlcsorduló hívások kezelése, kampányvonalHogyan tud úrrá lenni a folyamatosan csöngő telefonokon?Üzembiztos módszert mutatunk: munkatársai helyett mi fogadjuk cége beérkező hívásait (vagy azok egy részét, igényei szerint), nyugodt mederbe terelve feladatait.Érdekel |
|
|
|
Hideghívások, telemarketingLead generálás, időpont-egyeztetés, piackutatás, közvélemény-kutatásÉrtékesítők, cégvezetők számára aranybányaSikerdíjas tárgyalási időpont egyeztetés friss és szűrt cégadatbázisból Érdekel |
|
|
|
Adatbázis, e-mail lista, telefonszám listaLépéselőny Önnek, a konkurensei előtt - Tessék, válasszon vevőt magának!Marketing adatbázis, amire szüksége van ahhoz, hogy végre beinduljon a cégeÉrdekel |
|
|
|
Hírlevél kampányok, tömeges és célzott eDM küldésA tömeges DM levél küldés bizonyítottan hatékony módja annak, hogy növelje a forgalmát!Ne bajlódjon az adatbázis építéssel! Csoportos e-mail küldés, eDM marketing szolgáltatásunkkal állunk rendelkezésére.Érdekel |
|
|
|
SMS kampányokÉrjen el egyszerre több ezer ügyfelet azonnal! Az olcsó és kiemelkedően hatékony kampány, amire eddig várt!Tegyük fel, hogy időszakos akciója hírét gyorsan szeretné potenciális vagy már meglévő ügyfelei ezreihez eljuttatni. Milyen módszert választ?Érdekel |
Kapcsolódó cikkek
- A biztos bevételhez vezető egyszerű út
- 2014-ben a SEO fontos része lesz az online marketing
- Gerilla üzletkötés
- Adatbázis vásárlási lehetőség
- eDM vásárlási lehetőség
- Ismét költenek kutatásra a vállalatok
- Kártérítést kaphatnak az erőgazdálkodók a természeti károk után
- Mi lesz a magyar kkv-kkal 2012-ben?
- 90 nap - Ennyi időre előre látni
- MEGHÍVÓ Ghánai Szakmai Nap és Üzleti találkozó
Lépjen kapcsolatba a Virtuális Irodaház Tagjaival - egy kattintással!
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..