A megfelelő üzleti partnereket keresi? |
2010. július 15. csütörtök, 03:00 |
Seth Godin a „Körök – nincs többé ismeretlen” című írásában említést tesz róla, hogy „rendkívül csábító több és több idegent megkeresni”. Leszögezi, hogy idegen közönséget elérni az eladásban drága, és pár igazán hűséges vevőt eltántoríthat. Az alábbi kiváló ábrát használja, hogy a régi vevők elhalmozása és elégedetté tétele jóval kifizetődőbb stratégia, mint új vevők után rohangálni.
A legnagyobb, külső rész (Strangers) jelöli az új vevőket, akik még idegenek, alatta a barátok (Friends), ránk figyelők (Listeners), vevők (Customers), elköteleződők (Sneezers), rajongók (Fans), valódi rajongók (True Fans) találhatóak, egyre közelebbi viszonyban velünk. Számos üzletember és szakember enged a csábításnak, és erőfeszítéseit az idegenekre összpontosítja. Az ismerőseik által kelthető szájhagyományt, szájreklámot elhanyagolják, és a networkingben is hasonlóan viselkednek. Számukra az üzleti partnerkeresés pusztán arról szól, hogy olyan emberekkel létesítenek kapcsolatot, akiket még nem ismernek. A sikeres üzleti kapcsolatépítéshez ennek épp az ellenkezőjére van szükség. Az idegenek után kajtatás helyett azokra célszerű helyezni a hangsúlyt, akik ismernek, kedvelnek, és megbíznak bennünk. A helyett, hogy ismeretlenekkel töltenéd az idődet, próbálj minőségi időt tenni a megfelelő kapcsolatokba. Egy maroknyi ember, akiket igazán, igazán jól megismer, jelentheti a kulcsot minden olyan új emberhez, akiket szeretne megismerni A hatékony kapcsolatépítés a támogatásról, a tudás megosztásáról szól, és arról, hogy találjunk olyanokat, akik továbbajánlanak bennünket. Ez biztosítja a környezetet ahhoz, hogy megerősítse meglévő kapcsolatait, és újakat építsen. Jóval egyszerűbb és szórakoztatóbb egy ilyen környezetben építeni üzleti kapcsolatait. Sikeres kapcsolatépítést! Dave Clarke
|