Esély nélkül üzlet |
2010. augusztus 10. kedd, 03:00 |
„Ezt gondoltam. Ezt is gondoltam. Na EZT aztán nem gondoltam volna” – mondja az ismert viccben az idős bácsi (a teljes vicc szerkesztőségünkben elkérhető) – mindezt jól példázhatja egy jól végigvitt üzleti tárgyalás is, még ha nem is lesz egyből értékesítés, bevétel és profit a vége.
Azonnali eredmény nélkül nem megy?A kiinduló helyzet gondolom, sokaknak ismerős: tárgyalási helyzetben vagyunk egy potenciális ügyféllel. Beszélgetünk, ismerkedünk, mindkét fél elmondja, hogy mivel foglalkozik, kinek és miben tud jó szolgáltatást nyújtani. Miután feltérképeztük egymást kölcsönösen, kezd látszani, hogy itt nincs együttműködési lehetőség, ebből nem lesz üzlet. Mindketten már-már lemondóan pakoltuk volna el a névjegyeket, csuktuk volna be határidőnaplóinkat. Csak semmi megszokásEgy váratlan ötlettől indíttatva – és eltekintve attól, mit is szerettem volna eladni – megkérdeztem partneremet: mit keres IGAZÁN, mi az, ami előbbre vinné őt? Mivel már nem volt tét (hiszen egyszer már majdnem elváltunk egymástól), szabadon tudtam feltenni a kérdést. És láss csodát: elkezdett mesélni róla, hogy szerzik most az ügyfeleket, milyen csatornákon van rajta, kiket ismer – és egyszer csak kiderült, hogy van egy kapcsolata, aki nekem lenne fontos. Ezen a vonalon továbbhaladva kiderült, hogy én is ismerek valakit, akivel pedig ő szeretne találkozni, és a semmiből, a teljesen esélytelen helyzetből üzletelni tudtunk egymással! Kellett persze ehhez a másik fél nyitottsága is, hogy hajlandó volt elárulni, milyen kapcsolato(ka)t keres, illetve hogy kivel dolgozik. Kellett hozzá a kreativitása is, hogy kapcsolatot kapcsolatra cseréljen a klasszikus „pénzt termékért”, vagy „pénzt szolgáltatásért” séma helyett. De a helyzet, és a megoldás mindenképp önmagáért beszél: egy teljesen, totálisan, eredendően reménytelen helyzetből – melyre, ha nem így végződik, mindketten mondhattuk volna: időpocsékolás – kölcsönösen egymást segítő és üzletileg előnyös megállapodással álltunk fel. Egy dologban biztos vagyok: nem számít, hogy hideghívásból, ingyenes cégjegyzékből vagy cégtárból, üzleti közösségen keresztül vagy ajánlásra találunk egy lehetséges új vevőt az üzleti partnerkeresés során, csak az számít, mennyit és milyen részletesen kommunikálunk egymás felé üzleti céljainkról, terveinkről, jelenünkről és jövőnkről! Minél többet, minél részletesebben, annál biztosabb, hogy fogunk találni olyan pontot, amely vagy egyik, vagy mindkét félnek kifejezetten hasznot hozhat! Egy sikeres vállalkozás alapja mindez.
Lépéselőny Virtuális Irodaház A kisvállalkozások üzleti partner keresési mentora Egyetért? Tiltakozik? Írja meg nekünk véleményét erről -
Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.
A Lépéselőny hatalmas, mintegy 21.000 céget tartalmazó adatbázisából több szempont szerint (földrajzi elhelyezkedés, árbevétel, létszám, tevékenységi kör, kapcsolattartó beosztása) gyűjthet ki Önnek megfelelő partnereket. Szeretné, ha Önnek nem kellene ezzel foglalkoznia, mégis megkapná Excelben az Önnek szóba jöhető partnerek adatait? VEGYE FEL A KAPCSOLATOT MUNKATÁRSUNKKAL, HA ÉRDEKLI EZ A LEHETŐSÉG!
|