English version
×

Hideghívások

Csak a biztos időpontokért fizet. Kérje ajánlatunkat most! Időpont egyeztetés

Utál telefonálni? Sok időbe kerül a hideghívás?
Telefonálás helyett inkább tárgyalna?
Profi call center szolgáltatásunk korrekt feltételekkel átvállalja a telefonálás idegőrlő feladatát.

Bővebb részletek, ajánlatkérés itt

×

Adatbázis-értékesítés

Magyar cégek adatbázisa

E-mail cím és telefonszám-adatbázis
• e-mail, hírlevél, eDM kampányokhoz
• telemarketing, telesales kampányokhoz
• postai levél, DM kampányokhoz
• GDPR-kompatibilis, legális adatbázis

Bővebb részletek, ajánlatkérés itt

Honlapunk, mint vásárlót hozó felület II.rész Nyomtatás E-mail
2007. április 21. szombat, 19:26
Mi a cél?

Folytatjuk az értékesítési folyamat megtervezésének bemutatását...

ImageAhhoz, hogy egy weboldal eredményes legyen, szükség van egy értékesítési folyamatra, egy precízen kidolgozott, és időről időre folyamatosan finomított taktikára, amelynek célja, hogy a látogatókból elégedett, visszatérő vásárlók váljanak.
Cikkünk első részében felvázoltuk, hogy mi az értékesítési folyamat szerepe, és a néhány legfontosabb alapelve, az alábbiakban pedig segítünk Önnek kiválasztani az oldal stratégiai céljához illő taktikai célt.


 

Az első, és legfontosabb feladat, hogy fogalmazza meg a weboldal stratégiai célját. Ez legyen összhangban cége üzleti céljaival, a célpiac viselkedésével és vásárlási szokásaival, valamint a realitásokkal. Nem minden weboldal esetén érdemes azt a célt kitűzni, hogy "Adjon el sokat". Vannak azonban olyan vállalkozások, amelyeknél nem érdemes kisebb célt meghatározni, mint hogy történjen azonnali online vásárlás. Vagy ha nem is rendelnek azonnal a látogatók, de legalább induljon el egy - lehetőleg automatizált - kommunikációs folyamat, amelynek a végén megtörténik a megrendelés.
(Egy kis kiegészítés: gyakorlatilag majdnem mindegy, hogy pontosan milyen irányba is indul el, ugyanis a legtöbb sikeres online üzlet sok módosítás után jutott el abba az állapotába, amikor a tulajdnos már elégedett lehetett vele. Döntse el, hogy mit vár el a weboldaltól. Szeretné növelni a forgalmat, vagy a jövedelmezőséget? Lejjebb szeretné szorítani az ügyfélszerzés költségeit? Vagy az ügyfélszolgálati költségeket szeretné lefaragni? A lényeg az, hogy legyen egy határozott elképzelése arról, hogy cége mely mutatóit szeretné javítani a weboldallal. Ha nincs ilyen célja, akkor akár törölheti is az oldalt a webszerverről, úgy legalább nincs költség a fenntartással.)

Elsőként nézzünk meg néhány példát arra, hogy különböző termékek és szolgáltatások esetén milyen taktikai célokat érdemes kitűzni:

ImageAmennyiben terméke, szolgáltatása a vásárláshoz szükséges mértékben megismerhető a vevő számára anélkül, hogy a kezébe venné azt, akkor nyugodtan kitűzheti azt a célt, hogy az üzletet lezárja a weboldalon. Szintén az online megrendelés mellett szól, ha az adott termék elektronikus formában leszállítható (pl. eBook) vagy a postai házhozszállítás - a termék értéke és mérete alapján - gazdaságosan megoldható.

ImageHa a termék nagy értéke, a szolgáltatás összetettsége, vagy a fizikai megismerés szükségessége miatt a vevők csak egy üzletkötőivel való találkozás alapján tudnak dönteni, akkor a megrendelés lehet, hogy túl nagy cél. Ebben az esetben kitűzheti azt, hogy a vevőjelöltek regisztráljanak egy tanácsadóval történő megbeszélésre. A regisztrációt követően az üzletkötő fel tudja velük venni a kapcsolatot, és létrejöhet a személyes találkozó.
Ha az előző esetben az ügyfelek hajlanak arra, hogy a rendszeres megrendeléseket a weboldalon adják le, akkor lehet az a weboldal további célja, hogy a visszatérő vevőket kiszolgálja.
Amennyiben terméke annyira újszerű, hogy a megrendelés csak egy hosszabb kommunikációs folyamat eredményeképpen tud létrejönni, akkor jó megoldás lehet, hogy weboldala "mindössze" hírlevél feliratkozásokat gyűjt, és a feliratkozókat egy hosszabb folyamaton keresztül látja el a szükséges információkkal. Ezzel gyakorlatilag kiképzi őket a termék használatára.

A cél (vagy célok) megfogalmazásakor a legtöbb esetben érdemes a látogatókat három csoportba osztani, és a három csoportból az első kettő elérésére megfogalmazni egy-egy taktikai célt.

1. Az első csoport a vevők
. Azok tartoznak ide, akik azért böngésznek az interneten, mert van egy szükségletük, egy problémájuk, és szeretnének rá megoldást találni. ImageNekik azt kell megmutatni, hogy az Ön kínálata az a megoldás, amit keresnek. A keresőkből és a katalógusokból, valamint az Ön offline reklámjai hatására érkező látogatóknak kb. 10%-a ebbe a csoportba tartozik. Ennek a csoportnak a megnyeréséért "mindössze" annyit kell tennie, hogy megfelelő minőségű információval látja el őket, és biztosít számukra egy könnyen megtalálható, biztonságos, és átlátható rendelési folyamatot. (Vagy ha úgy érzi, hogy a megrendelés nem megfelelő cél, akkor lehetőséget a kapcsolatfelvételre, stb.) Mivel ez a csoport csak a látogatóknak néhány százaléka, ezért hosszú távon a megrendeléseknek is csak a néhány százaléka fog tőlük érkezni.

2. A második csoport a lehetséges vevők. Ők azok, akik MÉG nem vevők, de a későbbiekben azzá válhatnak, ha (a) megnyeri a bizalmukat, és (b) ha amikor már valóban szükségük van az Ön által is kínált megoldásra, akkor még emlékeznek Önre.
Tipikusan ezek a látogatók azok, akik online hirdetéseire, más weboldalakra kihelyezett linkekre kattintva érkeznek az oldalra. Mivel ez a csoport teszi ki a weboldal látogatóinak legnagyobb részét - akár 50 - 90%-át, ezzel a csoporttal éri meg foglalkozni a leginkább. ImageMivel a bizalmuk megnyeréséért kb. ugyanazt kell tenni, mint az előző csoport esetében, a nagyobbik kérdés inkább az, hogy hogyan éri el, hogy még akkor is emlékezzenek az Ön cégére, amikor - akár hónapok múlva - eljutnak arra a pontra, hogy vásárolni szeretnének. A leginkább kézenfekvő megoldás ennek érdekében elkérni az e-mail címüket, és valamilyen rendszeres információval kiszolgálni őket. Egy másik lehetséges megoldás, hogy elérhetővé tesz weboldalán egy olyan - regisztráció után - letölthető információs anyagot, amely (a) segíti őket a mindennapi munkájukban, (b) kapcsolódik az Ön termékéhez, de annak megvásárlása nélkül is hasznos információt tartalmaz, (c) Önre emlékezteti az illetőt. A regisztrációval egyidejűleg engedélyt kérhet arra is, hogy pl. negyedévente megjelenő hírlevelét is elküldje a regisztrálónak.

3. A harmadik csoport a nem vevők. Ők általában tévedésből
, rosszul pozícionált hirdetési szövegeken keresztül, vagy a keresőkben nem megfelelően megjelenő listázásokból érkeznek a weboldalra. Ők azok, akikből soha nem lesz vevő, így nem is szükséges az ő kiszolgálásukra kísérletet tenni. (Egy kis kitérő: sok weboldal tulajdonos - főleg kisebb cégek esetében - weboldalának elkészültekor, vagy ami még rosszabb, annak tervezésekor olyan ismerősök véleményét kéri ki az oldallal kapcsolatban, akik a fenti szempontok alapján nem tartoznak sem a vevő, sem pedig a lehetséges vevő kategóriába. Az ilyen vélemények meghallgatásakor nem szabad megfeledkezni róla, hogy nem ezt a látogatói csoportot szeretné kiszolgálni az oldal, így az oldalt nem szabad az ő elvárásaik szerint elkészíteni, hacsak nem a szórakoztatás cél.)

Amennyiben a fentiek alapján Ön azt a két célt tűzi ki, hogy weboldala gyűjtsön hírlevél jelentkezéseket és akitől lehet megrendeléseket is, akkor még egy fontos döntést meg kell hoznia. El kell döntenie, hogy a fenti két célnak mi a fontossági sorrendje, ugyanis ez fogja meghatározni a nyitólap szerkezetét, valamint az egész site struktúráját.

Az egyik legjobb módszer a megfelelő arány meghatározására, ha megméri a keresőkből és katalógusokból érkező látogatók arányát az oldal összes látogatóinak arányához képest.
ImageFigyelembe véve a lehetséges vevők és a vevők arányát (általában nagyjából 95 : 5 a lehetséges vevők javára), a legvalószínűbb, hogy úgy fog dönteni, hogy elsősorban a lehetséges vevők email címét gyűjti, és másodsorban a megrendeléseket. Azért ez a döntés a logikus, mert ebben a sorrenden a vevők megadják az email címüket, majd rendelnek, a lehetséges vevők pedig csak megadják az e-mail címüket. Ha a megrendelést akarná előtérbe helyezni, akkor a vevők ugyanolyan mértékben rendelnének, viszont a lehetséges vevők "elakadnának" amiatt, hogy még nem rendelnek, és így nem jutnának el az e-mail cím megadásáig.

Összegzés:
Fogalmazza meg weboldala stratégiai célját. Döntse el, hogy mire szeretné használni az oldalt. Cégének mely mutatóit szeretné erősíteni az oldallal?
Fogalmazza meg taktikai célját. Döntse el, hogy milyen cselekvést szeretne kiváltani a lehetséges vevőkbőll, és mit szeretne elérni a vásárlásra kész látogatóknál.
Értékesítési folyamatának megtervezése során a következő technikai kérdések fognak még felmerülni: Hogyan tudja regisztrációhoz kötni letölthető dokumentumainak elérését?
ImageHogyan tudja gyüjteni a hírlevél feliratkozókat, adminisztrálni az adatmódosításokat, leiratkozásokat?
Hogyan tud biztonságos (SSL biztonsági adatátvitellel védett) felületet létrehozni a megrendelések rögzítésére?
Hogyan tudja ezeket a dinamikus felületeket rugalmasan, akár heti szinten módosítani annak érdekében, hogy az értékesítési folyamat a lehet?ľ leghatékonyabb legyen?
Hogyan tudja mindezeket gyorsan és gazdaságosan megvalósítani profi programozó, vagy - saját maga által készített weboldal esetén - profi programozói tudás nélkül?

Forrás: Internet-Marketing

www.internet-marketing.hu

Kérdése van a cikkhez? Írja meg az Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. e-mailcímre!

Szeretne díjmentesen konzultálni szakértőinkkel? Érdekli, hogy lehet ezt gyakorlatba ültetni a saját cégében?

Cégtárunk tagjaként erre IS jogosult egész évben! Részletekért kattintson ide →

További cikkeket a témában a "Vezetői túlélőcsomag" rovatunkban olvashat →

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe, az online marketing gyakorlati kipróbálására tökéletes helyszín. Keresőmarketing és marketing képzések, weboldalkészítés és keresőoptimalizálás, e mail szolgáltatások profi színvonalú kivitelezéséhez szükséges tudásanyagok mind megtalálhatók a Lépéselőnyben.
 

Ügyfélszolgálat, bejövő híváskezelés, túlcsorduló hívások kezelése, kampányvonal

Hogyan tud úrrá lenni a folyamatosan csöngő telefonokon?

Üzembiztos módszert mutatunk: munkatársai helyett mi fogadjuk cége beérkező hívásait (vagy azok egy részét, igényei szerint), nyugodt mederbe terelve feladatait.
Érdekel

Hideghívások, telemarketing

Lead generálás, időpont-egyeztetés, piackutatás, közvélemény-kutatás

Értékesítők, cégvezetők számára aranybánya
Sikerdíjas tárgyalási időpont egyeztetés friss és szűrt cégadatbázisból
Érdekel

Adatbázis, e-mail lista, telefonszám lista

Lépéselőny Önnek, a konkurensei előtt - Tessék, válasszon vevőt magának!

Marketing adatbázis, amire szüksége van ahhoz, hogy végre beinduljon a cége
Érdekel

Hírlevél kampányok, tömeges és célzott eDM küldés

A tömeges DM levél küldés bizonyítottan hatékony módja annak, hogy növelje a forgalmát!

Ne bajlódjon az adatbázis építéssel! Csoportos e-mail küldés, eDM marketing szolgáltatásunkkal állunk rendelkezésére.
Érdekel

SMS kampányok

Érjen el egyszerre több ezer ügyfelet azonnal! Az olcsó és kiemelkedően hatékony kampány, amire eddig várt!

Tegyük fel, hogy időszakos akciója hírét gyorsan szeretné potenciális vagy már meglévő ügyfelei ezreihez eljuttatni. Milyen módszert választ?
Érdekel

Lépjen kapcsolatba a Virtuális Irodaház Tagjaival - egy kattintással!

Agrokommerc-Mágori Bt.
Tamás Zsuzsana

Partner ajánlása ismerősnek
További adatok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Feltöltött állományok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Ismerősök >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Bemutató üzemmód, csak az adatok egy része hozzáférhető
Energofish Kft.
Szírer Ottó

Partner ajánlása ismerősnek
További adatok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Feltöltött állományok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Ismerősök >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Bemutató üzemmód, csak az adatok egy része hozzáférhető
Gizella 96 Bt.
Pálmai Csabáné

Partner ajánlása ismerősnek
További adatok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Feltöltött állományok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Ismerősök >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Bemutató üzemmód, csak az adatok egy része hozzáférhető
PARTNERS Kereskedelmi és Szol... PARTNERS Kereskedelmi és Szolgáltató Kft.
Földháziné Végh Nóra

Partner ajánlása ismerősnek
További adatok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Feltöltött állományok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Ismerősök >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Bemutató üzemmód, csak az adatok egy része hozzáférhető


Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.