THIH és a többiek: az üzlet ellenségei |
2010. november 29. hétfő, 03:00 |
Megtehet mindent a marketing, küzdhet a cég az új vevőkért és a bevételért – ha van néhány hivatalos belső ellenség házon belül, akkor nincs mit tenni, az értékesítés mindig kudarcba fog fulladni. Mi az a különbség, ami egyik vállalkozást sikeressé teszi, másikat sikertelenné? Sikeres vállalkozási alapjai: csak ezt kerülje el„Sajnos nincs”, „Az nem is volt”, „Majd tessék később érdeklődni”, „Ilyet nem tartunk” – biztosan mindannyian hallottunk már ilyen mondatokat. Amennyiben NEM saját értékesítői, eladói szájából, akkor minden OK Önöknél. Azonban ha előfordul, hogy ügyfélszolgálattal, új vevőszerzéssel megbízott kollégái minimum félvállról veszik csak az üzleti partnerkeresést, akkor számíthat rá, hogy rövidesen bajba kerül a cég (ha még nem lenne abban). A híres-hírhedt „talán holnap, inkább holnapután” (avagy THIH) hozzáállás az üzlet (egyik) biztos főellensége. Gyerekkoromból még emlékszem erre a mentalitásra – igaz, akkor még más szelek fújtak a kereskedelemben. Sajnos, a mai napig találkozni vele cégeknél, boltoknál, üzleteknél – és mindig, amikor ennek nyomaira bukkanok, tudom, hogy egy potenciális álláskeresővel beszélgettem. Egy dologban biztos lehet: MINDIG jön egy következő cég a piacra, aki jobban akarja az elégedett vevőket, aki hajlandó többet tenni értük – így aztán mindig rá lesz kényszerítve a cég, hogy alapjaiban irtsa ki a THIH gondolkodást a vevőszerzéssel foglalkozó munkatársai gondolkodásából és viselkedéséből. Németh Zoltán
Szeretne akár több ezer céget Excel formában, kényelmesen megkapni, feldolgozni? A Lépéselőny hatalmas, mintegy 21.000 céget tartalmazó adatbázisából több szempont szerint (földrajzi elhelyezkedés, árbevétel, létszám, tevékenységi kör, kapcsolattartó beosztása) gyűjthet ki Önnek megfelelő partnereket.
|