Gondoljon a networkingre, mint egy rendszerre, ne csak, mint egy találkozóra! |
2010. december 14. kedd, 03:00 |
A közelmúltban egy rendezvényen vettem részt, ahol valaki azt mondta, hogy a kisvállalkozók legtöbbször kialakulatlan, strukturálatlan marketing megközelítéssel dolgoznak. Ez gyakran egyszeri akciókat takar, rendszer nélkül, a rövidtávú igények kielégítésére. Ezzel a megközelítéssel mindössze annyi a probléma, hogy minden egyes új akció rengeteg erőfeszítést igényel, és nem épít a korábban már megtett lépésekre. Ez rengeteg elvesztegetett időhöz és frusztrációhoz vezet.
Számos cégtulajdonos és tanácsadó hasonlóan áll a networkinghez. Akkor vesznek részt kiállításokon, találkozókon, amikor új üzletre van szükség, de amikor elfoglaltak, egyáltalán nem látogatnak ilyen jellegű eseményeket. A marketingre és a networkingre is igaz, hogy jóval hatékonyabb, ha szisztematikusan végzik. A helyett, hogy őrült módon networkingelne, amikor szüksége van valamire, használjon egy egyszerű, egyenes, lépésről-lépésre építkező megközelítést. Ez azt jelenti, hogy inkább építse ki üzleti kapcsolati hálóját ahelyett, hogy rendszertelenül találkozna emberekkel. Szánja rá az időt, hogy a megfelelő kapcsolatokat építse ki az Önnek és üzletének megfelelő emberekkel. Ezt követően áldozzon rá időt, hogy megértse a szükségeiket, és segítsen nekik elérni azokat. Ne felejtse el tudatni velük, Önnek mire van szüksége, és hogy tudnak ők segíteni Önnek. Ez a megközelítés azt jelenti, hogy az idejét hatékonyan, kevesebb találkozóra szánja - ezáltal több ideje jut azt tenni, amit igazán szeret és amiért meg is fizetik. Sikeres kapcsolatépítést! Dave Clarke Dave Clarke az Egyesült Királyság egyik legismertebb networking bloggere, üzleti partnerkereső és kapcsolatépítő fórumok szervezője és házigazdája, a networking elismert gyakorlati szakembere. A Lépéselőnnyel való együttműködése révén Dave angolul írt cikkeinek fordításait olvashatják a Lépéselőny látogatói.
|