Előretolt Marketing Helyőrség |
2010. december 13. hétfő, 03:00 |
Állítólag a marketing költségek 50 (más források szerint 70) százaléka ablakon kidobott pénz. Mégis, én azt gondolom, marketing nélkül nem megy – hogy máshogy szerezne tudomást egy potenciális új vevő arról, amit nálunk szerezhet be? Erre a múlt héten is találtam egy kiváló példát. Mégis, a legtöbb kisvállalkozó egy nem is annyira titkos fegyvert próbál bevetni a marketingben, ami lehet, hogy költségmegtakarításnak tűnik elsőre, de borzasztó hatékonytalan! Marketing, te drágaAzt semmiképp sem lehet állítani, hogy a marketing olcsó dolog lenne, bár erre is igaz, mint oly sok mindenre: attól, hogy valami elsőre kevésbe kerül, később még erősen ráfizetésessé válhat. Hiszen egy pusztán ár alapján kiválasztott csatorna, hirdetési forma, amelytől az értékesítés sikerét várjuk, lehet, hogy egyáltalán nem éri el a célpiacot, így hiába volt olcsó, minden egyes fillérje ablakon kidobott pénz volt. Nem tudom, ebbe a kategóriába esik-e, de a múlt héten egyik forgalmas budapesti utcán láttam meg egy óriásplakátot, ami engem egyből megtalált. Igaz, a cég a jó termékfotón kívül nem sok hangsúlyt fektetett az elérésre, mindössze egyetlen telefonszám van a plakáton (ami ráadásul egyáltalán nem illik a termék típusához, eszembe nem jutott volna telefonon érdeklődni e témában), a Neten is hosszasan kellett keresgélnem, mire információt találtam róluk. Mindegy, engem már megfogtak – mégis felmerül a kérdés, ez az óriásplakát elég hatékony volt-e? Értékesítők = előretolt marketing helyőrségUgyanakkor, ha nincs ez az óriásplakát, biztosan el sem jutott volna a piachoz az információ (sehol máshol nem találkoztam a hirdetésükkel: sem a Neten, sem újságban, sem TV-ben, sem rádióban…), és olyanná váltak volna, mint a CIA: nekik lennének a világon a legkiválóbb kütyüik, melyekről senki sem tudna. Így aztán biztos, hogy marketing nélkül még drágább lett volna e termék értékesítése, ami igaz minden létező termékre a világon: ha valamilyen módon nem fordítunk rá, hogy az emberek, a célközönség halljon róla, akkor minden fejlesztési, raktározási, csomagolási és adminisztrációs költség csak felesleges pénzkidobás volt. Rengeteg kisvállalkozás ezért két legyet szeretne ütni egy csapásra, és értékesítőit tekinti a marketing költségének. Ez mind szép és jó, viszont egy dolgot nem szabad elfelejteni: nem fog működni. Első 10 vállalkozó évemben küzdöttem ezzel rengeteget, hiszen az értékesítők mindig panaszkodtak, hogy nem ismerik eléggé a céget, a terméket, a szolgáltatást az emberek, és hogy jéghideg kapcsolatokból kell új vevőket varázsolniuk. Sok időbe telt, míg rájöttem, mennyire igazuk van, és bár nem szeretnék önjelölt marketing tanácsadó lenni, azt leszögezhetem: nem csak érdemes, inkább muszáj marketingből kikupálódnia egy kisvállalkozónak. Németh Zoltán
Szeretne akár több ezer céget Excel formában, kényelmesen megkapni, feldolgozni? A Lépéselőny hatalmas, mintegy 21.000 céget tartalmazó adatbázisából több szempont szerint (földrajzi elhelyezkedés, árbevétel, létszám, tevékenységi kör, kapcsolattartó beosztása) gyűjthet ki Önnek megfelelő partnereket.
|
Ügyfélszolgálat, bejövő híváskezelés, túlcsorduló hívások kezelése, kampányvonalHogyan tud úrrá lenni a folyamatosan csöngő telefonokon?Üzembiztos módszert mutatunk: munkatársai helyett mi fogadjuk cége beérkező hívásait (vagy azok egy részét, igényei szerint), nyugodt mederbe terelve feladatait.Érdekel |
|
|
|
Hideghívások, telemarketingLead generálás, időpont-egyeztetés, piackutatás, közvélemény-kutatásÉrtékesítők, cégvezetők számára aranybányaSikerdíjas tárgyalási időpont egyeztetés friss és szűrt cégadatbázisból Érdekel |
|
|
|
Adatbázis, e-mail lista, telefonszám listaLépéselőny Önnek, a konkurensei előtt - Tessék, válasszon vevőt magának!Marketing adatbázis, amire szüksége van ahhoz, hogy végre beinduljon a cégeÉrdekel |
|
|
|
Hírlevél kampányok, tömeges és célzott eDM küldésA tömeges DM levél küldés bizonyítottan hatékony módja annak, hogy növelje a forgalmát!Ne bajlódjon az adatbázis építéssel! Csoportos e-mail küldés, eDM marketing szolgáltatásunkkal állunk rendelkezésére.Érdekel |
|
|
|
SMS kampányokÉrjen el egyszerre több ezer ügyfelet azonnal! Az olcsó és kiemelkedően hatékony kampány, amire eddig várt!Tegyük fel, hogy időszakos akciója hírét gyorsan szeretné potenciális vagy már meglévő ügyfelei ezreihez eljuttatni. Milyen módszert választ?Érdekel |
Kapcsolódó cikkek
- A biztos bevételhez vezető egyszerű út
- 2014-ben a SEO fontos része lesz az online marketing
- Gerilla üzletkötés
- Adatbázis vásárlási lehetőség
- eDM vásárlási lehetőség
- Ismét költenek kutatásra a vállalatok
- Kártérítést kaphatnak az erőgazdálkodók a természeti károk után
- Mi lesz a magyar kkv-kkal 2012-ben?
- 90 nap - Ennyi időre előre látni
- MEGHÍVÓ Ghánai Szakmai Nap és Üzleti találkozó
Lépjen kapcsolatba a Virtuális Irodaház Tagjaival - egy kattintással!
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..