Már nem orosz rulett az e-mail marketing Nyomtatás
2010. december 10. péntek, 03:00

Lépéselőny/Marketing: A Direkt Marketing Szövetség és a KutatóCentrum szerint már nem orosz rulett az e-amil marketingA KutatóCentrum ismét elkészíti hiánypótló iparági felmérését, az E-Mail Marketing Reportot, így a trendekről is képet kaphatnak a piac szereplői. A Direkt Marketing Szövetség szakmai támogatását is élvező kutatást – mely három részből épül fel – egy nemzetközi szekunder elemzés is kiegészíti.
A KutatóCentrum második alkalommal készíti el hiánypótló iparági felmérését, az E-Mail Marketing Reportot. „A kutatás megismétlésének köszönhetően már nem csak egy pillanatképünk lesz a piacról, hanem trendeket is vizsgálhatunk” – emelte ki Barcza Enikő, a KutatóCentrum vezetője.


A célzottabb felhasználhatóság érdekében az előző felmérés három modulja ezúttal három külön tanulmányban kerül feldolgozásra. Az E-Mail User Report az e-mail használati szokásokat mutatja be, az E-Mail Marketing Report a marketingtartalmú üzenetekkel és online nyereményjátékokkal kapcsolatos attitűdöket vizsgálja, míg a Free-Mail User Report az ingyenes levelezők ismertségét és használatát veszi górcső alá. „Az elemzések nagy segítséget jelentenek a piac szereplőinek a marketingtervek összeállításában, ugyanis többek között olyan kérdésekre is választ kaphatnak belőlük, mint hogy kik körében működnek jól az online nyereményjátékok, illetve milyen tényezőkre kell kiemelt hangsúlyt fektetni egy sikeres e-DM kampány összeállítása során. Többek között ezért döntöttünk úgy, hogy ismét a kutatás mellé állunk ” – mondta el Hivatal Péter, a Direkt Marketing Szövetség (DMSZ) elnöke.

A tavalyi felmérésből például kiderült, hogy a gyakori internetezők 90 százaléka napi rendszerességgel kap jóváhagyott reklámüzeneteket, de még a sok e-DM mellett is hatékony lehet egy kampány, ha jó tárgyat választunk. A megkérdezettek 90 százaléka ugyanis elolvassa a teljes üzenetet, ha annak tárgya felkelti az érdeklődését.

Adatok több forrásból

A decemberben lezáruló adatgyűjtés a KutatóCentrum saját, több mint 100 ezer fős kutatási panelje mellett a bannereken keresztül több hazai honlapon is folyik, így bárki részt vehet benne. A minél átfogóbb kép érdekében a 2500 fős lakossági felmérést egy nemzetközi tanulmányokat összesítő szekunder adatgyűjtés, valamint egy belső statisztikai elemzés egészíti ki. Ez utóbbi a Maxima direktmarketing-rendszerén keresztül küldött több mint 100 ezer e-DM levél statisztikái alapján fogalmaz meg ajánlásokat.

A legérdekesebb adatokat várhatóan január végén publikálja a KutatóCentrum, a megvásárolható tanulmányok is ekkor lesznek elérhetőek.

Forrás:KutatóCentrum


A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe, az online marketing gyakorlati kipróbálására tökéletes helyszín. Keresőmarketing és marketingképzések, weboldalkészítés és keresőoptimalizálás, e-mail szolgáltatások profi színvonalú kivitelezéséhez szükséges tudásanyagok mind megtalálhatók a Lépéselőnyben.

 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.