A hideghívás, ami bevételt hoz |
2011. február 03. csütörtök, 03:00 |
Sokan félünk tőle, van aki bele sem vágna, mégis az üzleti partner keresés, az értékesítés szerves része: a hideghívás nélkül a marketing és a bevételszerzés szinte elképzelhetetlen. Az elmúlt két év ráadásul számos olyan cégnél tette szükségessé ezt a direkt megkeresési formát, akik az elmúlt években, évtizedekben már hozzászoktak, hogy meglévő ügyfeleket szolgálnak csak ki, esetleg ajánlásokból szereznek új vevőket. Innen indulva aztán kifejezetten nehéz is lehet ez a kommunikációs mód, így érdekes lehet az alábbi példa, melyet egy partnerünk mesélt nekem ma a témában. Egyszerűség = profit„Nekem az időm a legdrágább – abból nincs több, azt nem lehet megkapni, ha egyszer elveszett” – mondta Péter, és ez jól tükrözi az alap hozzáállását a hideghívásokhoz és az értékesítéshez egyaránt. Nagyon szorosra osztja be idejét, 2-3 percnél többet nem szán egy hívásra, és egy célja van: feltenni azt a pár kérdést, amivel egyértelműen ki tudja szűrni, érdemes-e küldenie tájékoztató e-mailt, vagy találkozót egyeztetni. Technikája pedig borzasztó egyszerű:
Minél egyszerűbben működik egy előszűrés, annál eredményesebb lesz – ez a hideghívásokra hatványozottan igaz! Németh Zoltán
Szeretne akár több ezer céget Excel formában, kényelmesen megkapni, feldolgozni? A Lépéselőny hatalmas, mintegy 21.000 céget tartalmazó adatbázisából több szempont szerint (földrajzi elhelyezkedés, árbevétel, létszám, tevékenységi kör, kapcsolattartó beosztása) gyűjthet ki Önnek megfelelő partnereket.
|