Marketing rémálomból valós üzlet |
2011. február 28. hétfő, 03:00 |
A marketing 50 (vagy 70, vagy 80) %-a az ablakon kidobott pénz. Ez köztudomású. Persze cége válogatja, kinél mennyire igaz, az biztos, hogy egy átlagos mikro- vagy kisvállalkozó nehezen tudja meghatározni, pontosan melyik része és valójában mennyire „száll el” a semmibe. Amit viszont csak a bölcsek tudnak: ennek nem kell így lennie! Üzletben nincs barátságTúl sok „marketing szakembert” láttam kisvállalatok körül ténykedni az elmúlt 4 évben ahhoz, hogy kíméletes legyek: azért, mert valakit kedvelünk, vagy barátunk, vagy már olvasott / látott / hallott valamit a marketingről, vagy az értékesítésről, ne bízzuk rá a cég marketing stratégiáját! De legalábbis ne ringassuk magunkat abban a hitben, hogy az eredményt fog hozni. A hosszú barátság alapja a pontos elszámolás – nincs ez másként az üzleti életben sem, hiszen mindig ott marad majd a kisördög a „bizonyítvány” megmagyarázása után: tényleg szükséges volt ezekre a csatornákra, ennyit költeni, ha ennyire nem volt eredménye? A sikeres vállalkozás és a profitot hozó marketing alapjaA marketingben igenis sokkal több minden mérhető, mint azt elsőre gondolnánk. Felejtsük el a „ha hozol üzletet, adok jutalékot” hozzáállást, mert nem erről beszélek, ez rövidlátó, ha a cég piaci ismertségének növeléséről van szó. Az viszont tény, hogy jó pár olyan egyszerű lépés van, amivel egy kisvállalat is sokat tehet marketing kampányáért:
Ezzel a pár egyszerű lépéssel 30-50%-al megnövelhető a marketing hatékonysága – és mivel csak gondolatébresztőnek szántam őket, a maradék „bizonytalan” részt már könnyen mérhetővé teheti egy agilis vállalkozó. Németh Zoltán
Szeretne akár több ezer céget Excel formában, kényelmesen megkapni, feldolgozni? A Lépéselőny hatalmas, mintegy 21.000 céget tartalmazó adatbázisából több szempont szerint (földrajzi elhelyezkedés, árbevétel, létszám, tevékenységi kör, kapcsolattartó beosztása) gyűjthet ki Önnek megfelelő partnereket.
|