A marketinges, az udvari bohóc Nyomtatás
2011. március 02. szerda, 03:00

Lépéselőny/Marketing: Amikor a marketinges külsős tanácsadóA királyi udvarokban az udvari bohóc szerepe kényes és kényelmes is volt egyben: olyan dolgokat vághatott a király szemébe, melyeket más nem mert volna megmondani (akár kritizálhatta is), de különleges testi adottságaiért cserébe eltartották az udvarnál, nem volt gondja a mindennapi életre. Érdemi hozzáadott értéke csak akkor volt, ha meg tudta mutatni az uralkodónak, mit lenne érdemes máshogy csinálnia, ez a javaslata valós adatokon alapult, és el is ért egy pozitív változást. Sok kisvállalkozásnál látom, hogy ilyen vagy olyan módon igénybe vesznek marketing tanácsadót – de az egész inkább egy rosszul kezelt udvari bohócra hasonlít…


Királyi üzlet

Egy külső szem, egy tanácsadó objektíven tud állást foglalni olyan kérdésekben, melyeket a cég már „megszokott”, vagy amikkel a vezető nem akar szembenézni. Ilyen lehet például az, ha egy munkatárs mást mond a főnök háta mögött, mint a szemébe (és nem javító céllal), ha a főnök távoztával egyből felborul a rend és nincs termelés, stb.  Mégis, ha mindezeket a cégvezető nem fogadja el, vagy csak „udvari bolondozásként” kezeli, vagy nem adja meg azt a felhatalmazást, hátteret, erőt a tanácsadónak, hogy ne söpörhessék el a munkatársak, akkor az egésznek nem lesz több haszna, mint ha cigánykerekezne a tanácsadó…  Ha a cég azért létezik, hogy a tulajdonos, ügyvezető egoját kielégítse, és inkább udvartartásra, mint fegyelmezett, termelő szervezetre hasonlít, akkor nem jó nyomon halad.

Kényelmes marketing

Ennek másik oldala, ha egy tanácsadó csak azért van a cégnél, mert egyvalakinek jól el tudta adni magát: a cégvezetőnek, de semmilyen konkrét hasznot nem hajt a vállalkozásnak, akkor baj van. Ha a tanácsadónak kényelmes, a cégnek viszont költséges az együttműködés, az előbb-utóbb veszélyhelyzetet teremt majd a csapatban, ha máshogy nem is, hát morgással, lázadással a munkatársak között.
Tanácsadót alkalmazni kifejezetten célszerű, főleg a marketingben – viszont az udvari bolond effektus elkerülése végett ennek kölcsönös érdekeken, és előrevivő termelésen alapuló kooperációnak kell lennie!

Németh Zoltán
Lépéselőny Virtuális Irodaház
A kisvállalkozások üzleti partner keresési mentora
Egyetért? Tiltakozik? Írja meg nekünk véleményét erről - Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.

Szeretne akár több ezer céget Excel formában, kényelmesen megkapni, feldolgozni?

A Lépéselőny hatalmas, mintegy 21.000 céget tartalmazó adatbázisából több szempont szerint (földrajzi elhelyezkedés, árbevétel, létszám, tevékenységi kör, kapcsolattartó beosztása) gyűjthet ki Önnek megfelelő partnereket.
Szeretné, ha Önnek nem kellene ezzel foglalkoznia, mégis megkapná Excelben az Önnek szóba jöhető partnerek adatait?
VEGYE FEL A KAPCSOLATOT MUNKATÁRSUNKKAL, HA ÉRDEKLI EZ A LEHETŐSÉG!
KATTINTSON IDE, ÉS KÜLDJE EL NEVÉT ÉS TELEFONSZÁMÁT!
ÉRDEKEL, HOGY TUDNÉK AKÁR TÖBB EZER POTENCIÁLIS PARTNERT LETÖLTENI SAJÁT HASZNÁLATRA!


A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner  keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő  szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció  terepe, az online marketing gyakorlati kipróbálására tökéletes helyszín. Keresőmarketing és marketingképzések, weboldalkészítés és keresőoptimalizálás, e-mail szolgáltatások profi színvonalú kivitelezéséhez szükséges tudásanyagok mind megtalálhatók a Lépéselőnyben.

 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.