Értelmezési nehézségek Nyomtatás
2011. július 18. hétfő, 00:00
„Egyről beszélünk”, „értjük egymást”, és még sorolhatnám, hányféleképpen próbáljuk kifejezni azt, amikor ténylegesen értjük egymást. Aki értékesítéssel foglalkozik, az azonban pontosan tudja: ha ez így működne a gyakorlatban, akkor az értékesítés lenne a

„Egyről beszélünk”, „értjük egymást”, és még sorolhatnám, hányféleképpen próbáljuk kifejezni azt, amikor ténylegesen értjük egymást. Aki értékesítéssel foglalkozik, az azonban pontosan tudja: ha ez így működne a gyakorlatban, akkor az értékesítés lenne a világ legkönnyebb mestersége.

Türelem bevételt terem

Egy profi sales-es tudja, mennyire sokat számít, hogy türelmes legyen és jól – sőt: kiválóan – kommunikáljon, hiszen nem feltétlenül ezt kapja a másik féltől. Gyakran olyan dolgokon vesznek össze emberek, amelyek egy puszta félreértésből származnak. Ennek mélyén pedig gyakran egy egyszerű dolog rejlik: az egyik fél (vagy mindkettő) nem pontosan értette meg azt, vagy nem pontosan azt értette meg, amit a másik szeretett volna kifejezni. Aztán elég egy ilyen félreértés, és ez a szikra belobbanthatja a lángot: ha már valaki elindul egy téves gondolatmeneten, és azt kombinálja tovább magában, akkor gyorsan dühösre fordulhat a mondanivalója.

Ezért a értékesítőként a három legfontosabb dolog, amit tehet az ilyen helyzetek elkerülésére:

  1. Végtelen türelem! Vegyen nagy levegőket, számoljon el százig vagy még tovább – de véletlenül se engedje meg magának, hogy kijöjjön a sodrából! Egész egyszerűen nem éri meg. Sem a düh nem éri meg, sem a tény, hogy alap esetben egy aprócska félre ment kommunikáció miatt van az egész hűhó.
     
  2. Kerülje a félreérthető kifejezéseket! A közelmúltban egy sportsérülésem miatt orvosi vizsgálaton voltam, és az orvos mindenféle latin kifejezéseket mormolt maga elé. Amikor kellően lesápadhattam, megszólalt: „kutya baja”. Kezdhette volna ezzel is, magyarul – gondoltam magamban, hiszen addigra már lefutott előttem minden lehetséges rossz kimenetel. Az üzleti élet ugyanilyen: ha mindenféle bűvös szavakat és olyan kifejezéseket használunk, amiket esetleg mi magunk sem értünk, jobbik esetben a másik felet is az értetlenség homályába taszítjuk, ami önmagában is kizárja a hosszú távú jó kapcsolatot, mert senki sem szereti butának érezni magát. Rosszabb esetben azonban ő szakértő, és ha elkezd belekérdezni, és felsülünk, lőttek az üzletnek!

  3. Győződjön meg róla, hogy tárgyalópartnere tényleg megértette, amit Ön mondott neki, és tényleg azt értette meg, amit Ön szeretett volna! Kérdezzen vissza időnként, kérje visszacsatolást – egyből látszani fog, ha valami félrement.

Ezek a lépések egy dolgot biztosan növelni fognak: a megértést Ön és tárgyalópartnere között. És erősen csalódott lennék, ha ez a tény nem hozna több bevételt a konyhára!

Németh Zoltán
Lépéselőny Virtuális Irodaház
A kisvállalkozások üzleti partner keresési mentora

Egyetért? Tiltakozik? Írja meg nekünk véleményét erről -
klikk ide!

Szeretne akár több ezer céget Excel formában, kényelmesen megkapni, feldolgozni?
A Lépéselőny hatalmas, mintegy 21.000 céget tartalmazó adatbázisából több szempont szerint (földrajzi elhelyezkedés, árbevétel, létszám, tevékenységi kör, kapcsolattartó beosztása) gyűjthet ki Önnek megfelelő partnereket.
Szeretné, ha Önnek nem kellene ezzel foglalkoznia, mégis megkapná Excelben az Önnek szóba jöhető partnerek adatait?

VEGYE FEL A KAPCSOLATOT MUNKATÁRSUNKKAL, HA ÉRDEKLI EZ A LEHETŐSÉG!

KATTINTSON IDE, ÉS KÜLDJE EL NEVÉT ÉS TELEFONSZÁMÁT!
ÉRDEKEL, HOGY TUDNÉK AKÁR TÖBB EZER POTENCIÁLIS PARTNERT LETÖLTENI SAJÁT HASZNÁLATRA


A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner  keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő  szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe, az online marketing gyakorlati kipróbálására tökéletes helyszín. Keresőmarketing és marketingképzések, weboldalkészítés és keresőoptimalizálás, e-mail szolgáltatások profi színvonalú kivitelezéséhez szükséges tudásanyagok mind megtalálhatók a Lépéselőnyben.

 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.