A biztos bevételhez vezető egyszerű út Nyomtatás E-mail
2015. október 19. hétfő, 00:00

Bizonyára nem lehet véletlen, hogy 10 induló cégből mindössze 1 éri meg az ötödik évét. Mint ahogy az sem, hogy vannak, akik győztesként, míg mások vesztesként kerülnek ki egy-egy válsághelyzetből – még ha teljesen ugyanazon a piacon, hasonló háttérrel rendelkeznek is. Mi lehet hát a biztos bevételhez vezető út?


Marketing tervez…
A legtöbb cégvezető – kiemelt tisztelet a kivételnek – egy-egy új piaci ötlete, terméke vagy pusztán marketing gondolata kapcsán az örök hibába esik. Nyilván egy új ötlet, termék olyan, mintha az ember édesgyermeke lenne: ő a legszebb, a legjobb, és a legkevésbé sem érdekel senkit, vajon ezt mások is így gondolják-e. Egy bökkenő van mindössze ezzel: a „mások” jelen esetben elsősorban a piac, a vevők kell legyen – az ő véleményük viszont az új ötlet vagy termék léte szempontjából döntő jelentőségű.
profit a tervezőasztalnál kezdődik: az első lépés az, hogy az ember megtervezi, mit is szeretne elérni: hány új vevőt, mennyi árbevételt, terv szerint mennyi hasznot / profitot várunk az adott évben. Aztán következik az ehhez vezető út: az biztos, hogy a potenciális partnerek megszólítása, az érdeklődés felkeltése megelőzi az értékesítést. Ez még akkor is igaz, ha meglévő, régi, bejáratott ügyfelekről van szó: a marketing minden szempontból az értékesítés előtt jár. Így a marketing feladata megtervezni, hol, hogyan és milyen számban érjük el célközönségünket, mindezt gazdaságosan.
A tervezőasztalról azonban nem hiányozhat az igazi kulcs elem: a piac feltérképezése, felmérése sem.
Számtalanszor keresnek meg olyan cégvezetők, akik nem hajlandók szembenézni a ténnyel: a marketing csak akkor ablakon kidobott pénz, ha nem tudatosan építjük fel. Sokszor meghallgatom, hogy ők nem piackutatni akarnak, nem érdekli őket mások véleménye, „hiszen ez a termék óriási előrelépés a piacon”. Sajnos, róluk később aztán már egyáltalán nem szoktam hallani.

Kényes kérdések
Az, aki szeretné elkerülni a pofonokat, aki bevételt szeretne és nem csalódást, előbb hajlandó megvizsgálni az adott témát. Egyáltalán ez a megoldás valóban érdekli a piacomat? Vagy ha érdekli is őket, akkor az általam nyújtott tudás / körítés / csomagolás tetszik nekik? Ha ez így ebben a formában nem érdekes, akkor mit és hogyan kellene megváltoztatnom ahhoz, hogy életképes legyen a dolog? Ezek azok a kényes kérdések, melyeket sokszor elmulasztunk feltenni magunknak. Az eredmény? A termék nem váltja be a hozzá fűzött reményeket, és a vállalkozó feleslegesnek ítéli meg a rá költött pénzt, valamint így válik ablakon kidobottá a marketing költés is.
Érezte már úgy valaha, nem érti, miért nem dől a bevétel egy adott terméke, szolgáltatása révén, miért kerülik el a vevők? Egy biztosan lényeges alappont hiányozhatott már az elején: megkérdezni a lehetséges vevőket,
-    mi volna az a megoldás, amelyre vágynak azon a területen, ahol termékünk, szolgáltatásunk jónak tűnik
-    milyen formában, milyen hétköznapi, felhasználási jellemzőkkel lennének rá kíváncsiak? Röviden: hogy kéne kinézzen, milyen dolgokat kellene tudni egyszerűen megtenni vele, általa?
-    hol néznének utána, hol keresnének ilyen megoldás után? Mert ez lesz az a csatorna, amelyek hirdetni, kommunikálni lesz érdemes később.
-    mi az az árszínvonal, amelyet ezért a megoldásért hajlandóak lennének megfizetni?
A végtelenségig lehetne csavarni ezt. Egy egyszerű, a lényeges, kritikus kérdéseket feltevő kérdéssor megmenthet egy projektet, nyereségessé tehet egy üzletet, és végül, de nem utolsó sorban: biztossá teszi a bevételt.

Németh Zoltán
Lépéselőny – KKV  és call-center
Egyetért? Tiltakozik? Írja meg véleményét erről: Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.
Az elmúlt öt hónapról rendelkezésre álló legfrissebb statisztikák szerint, január-májusban 3,4 millió vendég 7,9 millió éjszakát töltött a kereskedelmi szálláshelyeken, a vendégszám 8,2%-kal, a vendégéjszaka-szám pedig 6%-kal haladja meg a tavalyi értéket – hangsúlyozta Glázer Tamás. A turizmus tehát ismét bizonyított a nemzetgazdaság egyik húzóágazataként. A beutazó turizmusban kulcsszerepe van annak, hogy Magyarország egy nagyon jó ár-érték arányú utazási célpont, az utóbbi évek fejlesztéseinek köszönhetően folyamatosan tud újat, érdekeset és általában a vártnál is jóval többet nyújtani a látogatóknak. A legtöbb vendég Budapestre érkezik, ám a SZÉP Kártya segíti oldani vendégforgalmunk Budapest-centrikusságát, illetve a hazai turizmus szezonalitását, hiszen az elfogadóhelyek több mint 80%-a vidéken van. Az Észak-Magyarország régió a 3. legnépszerűbb belföldi úti cél, a régióban eltöltött külföldi és belföldi vendégéjszakák száma tavaly meghaladta a 2 milliót, ami több mint
13%-os növekedés az előző évhez képest – fejtette ki a vezérigazgató-helyettes. Kiemelte továbbá, hogy az észak-magyarországi turisztikai régió az év 365 napján kínál tartalmas és kellemes időtöltési lehetőséget, így mind a négy évszakban vonzza a turistákat. Olyan, jól ismert és szeretett térségei vannak, mint Eger és térsége, Mátra, Nógrád, Miskolc-Bükk, Aggtelek, vagy Tokaj-Zemplén. A minőségi szálláshelyek, a nemzeti parkok és a borvidékek mellett az élményközpontúságot emelte ki Glázer Tamás, amiben – szavai szerint – Eger verhetetlen, a legfeltűnőbb változáson azonban Miskolc ment keresztül: iparvárosból kulturális és aktív turisztikai úti céllá vált pár év alatt. Az „Egészségtudatos hegyvidék" mottóval népszerűsített Észak-Magyarországon minden rendelkezésre áll, ami a rekreációhoz szükséges: a vizeken kívül számos más gyógytényező – mofetta, gyógybarlang, gyógynövények, ivókúra – is megtalálható itt. A Magyar Turizmus Zrt. célja, hogy tovább bővüljön a régió vendégfo
rgalma. Jelenleg a vendégéjszakák 80%-a belföldi vendégeknek köszönhető, ezért a társaság törekvése a külföldi vendégek arányának növelése is – hangsúlyozta Glázer Tamás.

Hírforrás: OBJEKTÍV Hírügynökség 2015. július 14.
 

Lépjen kapcsolatba a Virtuális Irodaház Tagjaival - egy kattintással!

Metalobox Kereskedelmi és Szo... Metalobox Kereskedelmi és Szolgáltató Kft.
Radmán Ajda

Partner ajánlása ismerősnek
További adatok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Feltöltött állományok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Ismerősök >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Bemutató üzemmód, csak az adatok egy része hozzáférhető
Szatmári Transport Kereskedel... Szatmári Transport Kereskedelmi, Szállítási, és Szállítmányozási Kft.
Szatmári Imréné

Partner ajánlása ismerősnek
További adatok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Feltöltött állományok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Ismerősök >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Bemutató üzemmód, csak az adatok egy része hozzáférhető
PartnerShop Kft
Kahancza Ilona

Partner ajánlása ismerősnek
További adatok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Feltöltött állományok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Ismerősök >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Bemutató üzemmód, csak az adatok egy része hozzáférhető
ERŐmerítő tréningek Sütő... ERŐmerítő tréningek Sütő Mária
Sütő Mária

Partner ajánlása ismerősnek
További adatok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Feltöltött állományok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Ismerősök >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Bemutató üzemmód, csak az adatok egy része hozzáférhető