Teljes körű befektetői tájékoztatás a K&H-nál |
2008. február 11. hétfő, 06:10 |
A kötelező területeken kívül is alkalmazza a K&H a MiFID szabályaitMagyarországon 2008. február 1-je óta kötelező alkalmaznia a pénzintézeteknek az ún. MiFID szabályokat. Az elmúlt hónapok tapasztalatai ezzel kapcsolatban az ügyfelek visszajelzései alapján kedvezőek, hiszen sokan igénylik a személyre szabott ajánlatokat, de az európai uniós irányelv szabályainak átvétele a K&H-nál nem jelent lényeges változást, hiszen az anyavállalattal, a KBC-vel összhangban eddig is a MiFID szabályok szerint járt el az ügyféligények megismerése és a személyre szabott tanácsadás során. 2008. február elsejével törvényi változás lépett életbe Magyarországon a befektetési szolgáltatásokra vonatkozóan. A pénzügyi eszközök piacairól szóló, 2004/39/EK számú EU irányelv teljes körű átültetése a hazai jogrendbe a befektetési vállalkozásokról és az árutőzsdei szolgáltatókról, valamint az általuk végezhető tevékenységek szabályairól szóló, 2007. évi CXXXVIII. törvény elfogadása révén valósult meg. Az irányelv – és ezzel az új törvényi szabályozás – praktikusan azt a célt szolgálja, hogy az Európai Unió minden tagállamában egységes feltételrendszer és eljárási rend jöjjön létre a befektetési szolgáltatások piacán. A MiFID alkalmazásával biztosítható a befektetők érdekeinek maximális védelme, valamint az, hogy az ügyfelek személyre szabott befektetési ajánlatot kaphassanak kockázatviselési hajlandóságuknak megfelelően. Kulcsfontosságú eleme a MiFID szabályrendszernek a befektetni vágyó ügyfelek teljes körű tájékoztatása és igényeik pontos felmérése. A K&H mindezt a biztonságot már 2004 ősze óta nyújtja ügyfelei számára, hiszen a KBC Csoport tagjaként már a törvény hatályba lépését megelőzően alkalmazta a MiFID elveket annak érdekében, hogy minél személyre szabottabban tudjon tanácsot adni az ügyféligények megismerése után. Orosz András, a K&H ügyvezető igazgatója elmondta: „A K&H már részben a 2004-ben bevezetett K&H befektetés tervezés szolgáltatása kialakításánál figyelembe vette a MiFID szabályokat. Ügyfeleink már akkor is igényelték, hogy személyre szabott ajánlatokat adjunk nekik. Ennek úgy tudtunk legjobban eleget tenni, ha az ügyféllel közösen megvizsgáltuk vagyoni, jövedelmi helyzetét és pénzügyi terveit, majd azt követően alakítottuk ki a számára legmegfelelőbb befektetési portfoliót.” A MiFID a befektetők védelme érdekében három ügyfél-minősítési kategóriát vezetett be: lakossági ügyfél, szakmai ügyfél és elfogadható partner csoportokba sorolja az ügyfeleket. A lakossági ügyfelek esetében a legkiterjedtebb a tájékoztatás, hiszen vélhetően ők rendelkeznek a legkevesebb befektetési tapasztalattal. Ennek megfelelően a szakmai és az elfogadható ügyfelek esetében valamivel enyhébbek a tájékoztatásra vonatkozó előírások. A MiFID hatálya kiterjed az olyan befektetési termékekre, mint a részvények, kötvények, származtatott eszközök és befektetési jegyek, de nem vonatkozik betétekre, hitelekre és biztosítási termékekre. Ügyelve az ügyfelek lehető legszélesebb körű tájékoztatására az életbiztosítási termékek vonatkozásában is, a K&H bankfiókokban történő értékesítés során a megtakarítási életbiztosítások esetében is minden esetben az ügyfelek kockázatvállalási hajlandóságához és a választott befektetési időtávhoz igazodó eszközalap kerül értékesítésre. A MiFID szabályok alkalmazásakor a K&H begyűjt minden szükséges információt az ügyféltől, annak érdekében, hogy a befektető érdekei már a megfelelő befektetési forma kiválasztása során érvényesüljenek. Megtakarítási termékek ajánlásakor ezért az ügyfél kockázati besorolását is figyelembe kell venni. Az ügyfél ezt követően választhat a „befektetési tanácsadás”, vagy a „pénzügyi eszköz vétele és eladása tanácsadás nélkül” szolgáltatások közül. A K&H mintegy húsz befektetési alapot és többféle megtakarítási biztosítást kínál ügyfelei számára, melyekből közösen személyre szabott portfoliók állíthatók össze. Forrás: K&H Biztosító Kérdése van a cikkhez? Írja meg az
Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.
e-mailcímre!
A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe, az online marketing gyakorlati kipróbálására tökéletes helyszín. Keresőmarketing és marketing képzések, weboldalkészítés és keresőoptimalizálás, e mail szolgáltatások profi színvonalú kivitelezéséhez szükséges tudásanyagok mind megtalálhatók a Lépéselőnyben. |
Ügyfélszolgálat, bejövő híváskezelés, túlcsorduló hívások kezelése, kampányvonalHogyan tud úrrá lenni a folyamatosan csöngő telefonokon?Üzembiztos módszert mutatunk: munkatársai helyett mi fogadjuk cége beérkező hívásait (vagy azok egy részét, igényei szerint), nyugodt mederbe terelve feladatait.Érdekel |
|
|
|
Hideghívások, telemarketingLead generálás, időpont-egyeztetés, piackutatás, közvélemény-kutatásÉrtékesítők, cégvezetők számára aranybányaSikerdíjas tárgyalási időpont egyeztetés friss és szűrt cégadatbázisból Érdekel |
|
|
|
Adatbázis, e-mail lista, telefonszám listaLépéselőny Önnek, a konkurensei előtt - Tessék, válasszon vevőt magának!Marketing adatbázis, amire szüksége van ahhoz, hogy végre beinduljon a cégeÉrdekel |
|
|
|
Hírlevél kampányok, tömeges és célzott eDM küldésA tömeges DM levél küldés bizonyítottan hatékony módja annak, hogy növelje a forgalmát!Ne bajlódjon az adatbázis építéssel! Csoportos e-mail küldés, eDM marketing szolgáltatásunkkal állunk rendelkezésére.Érdekel |
|
|
|
SMS kampányokÉrjen el egyszerre több ezer ügyfelet azonnal! Az olcsó és kiemelkedően hatékony kampány, amire eddig várt!Tegyük fel, hogy időszakos akciója hírét gyorsan szeretné potenciális vagy már meglévő ügyfelei ezreihez eljuttatni. Milyen módszert választ?Érdekel |
Kapcsolódó cikkek
- „goliat” győzött, majd aludt egy picit.
- Tovább csökkent az elektronikus média reklámbevétele
- Cégvezetők Jótékonysági Bálja - Kedvezmény Lépéselőny Tagoknak
- Hogy tisztán lássunk az üzletben…. VISION FIX
- Hirdetési megoldások piactere az interneten: startol a MediaVásár
- Üzletember és otthon
- Tanulság, amit a közösségi portálok mutatnak
- A nők recepteket, a férfiak pornót néznek
- Felmérés a közösségi oldalak használatáról
- Hitelesség a közösségi médiában
Lépjen kapcsolatba a Virtuális Irodaház Tagjaival - egy kattintással!
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..