Biztonság radartechnikával |
2008. február 12. kedd, 06:10 |
Az Audi braking guardAz utak forgalma egyre sűrűbb, a feldolgozásra váró információk egyre sokasodnak – az autóvezetőkkel szemben támasztott igények pedig egyre magasabbak. Az Audi olyan technikát fejlesztett ki, amely a vezetést pihentetőbbé, egyben biztonságosabbá teszi: az „Audi braking guard” fékezési segédrendszer a ráfutásos balesetek kockázatát mérsékli. Az intelligens segédrendszerek olyan új generációjáról van szó, amely a jármű környezetének felügyeletével nyújt fokozott védelmet. Az „Audi braking guard” az A4, az A4 Avant, az A6, az A8, a Q7 és az új Q5 modellsorozatokhoz rendelhető. Az „Audi braking guard” a radaralapú adaptív sebességszabályozó rendszer az (adaptive cruise control; ACC) része, amely a 30 és 200 kilométer/óra közötti tartományon szabályozza az autó sebességét és az elöl haladó járműhöz mért távolságát, s ennek során bizonyos határok között az autó önműködő lassítására is képes. Számítógépes szabályzóegysége a jármű adatforgalmi CAN-BUS hálózatába integrálva működik, s a motor, az automata sebességváltó és a fékek szabályzó-elektronikáira gyakorolt befolyása révén mindössze ezredmásodpercek alatt kifejtheti hatását a jármű viselkedésére. A szoftver szerkezetében és részletes kialakításában rejlik az a hatalmas know-how, amelyre az Audi e területen napjainkra szert tett. Az ACC a vezetőre bízza a döntést a különböző menetprogramok között. Ezekben az elöl haladó mögötti időkülönbség 1,0 és 2,3 másodperc között négy, a szabályzás dinamikája pedig a kényelmes és a sportos között három lépcsőben állítható be. Az ACC gázadással vagy fékezéssel szabályozza a sebességet és a követési távolságot, amely során mindvégig a kényelem élvez elsőbbséget. A maximális lassulás ennek megfelelően 50 kilométer/óra felett 3 m/s2 mértékűre korlátozott, ami a lehetséges érték mintegy harmadaként közepesen erős pedálkezelésnek felel meg. Amennyiben az elöl haladó hirtelen fékez, olyan helyzet is előállhat, amikor ez az automatikus fékezési funkció már nem bizonyul elegendőnek, s az is előfordulhat, hogy az Audi vezetője nem ismeri fel elég gyorsan a helyzetet. Az összes ütközés mintegy 70 százaléka az Audi baleseti kutatásai szerint a figyelem elterelésére, fáradtságra és a figyelem hiányára vezethető vissza. Ekkor lép működésbe az ACC egyik fontos részfunkciójaként a vezetőt két lépcsőben figyelmeztető „Audi braking guard”. Az első fokozatot „gong” hangjelzés illetve a kombinált műszeregységben kigyulladó vörös lámpa jelenti. Az elektronikus menetstabilizáló (ESP) ekkor a fékrendszert előzetesen magasabb nyomásszintre tölti fel. Amennyiben a vezető továbbra is passzív marad, a második fokozatként az úgynevezett akut figyelmeztetés következik. Ez akkor aktiválódik, ha a figyelmeztető rendszer algoritmusa azon eredményre jut, hogy a szituáció már kizárólag haladéktalan vezetői reakcióval – többnyire vészfékezéssel – kezelhető megfelelően. A rendszer fejlesztése során ezen akut figyelmeztetés konkrét formája központi kérdésként jelent meg. A Müncheni Katonai Főiskola hallgatói közreműködésével végzett széles körű tesztsorozat alkalmával a mérnökök számos lehetőséget megvizsgáltak. Egyértelmű „győztesnek” végül a figyelmeztető nyomásnövekedés bizonyult, amikor a fékrendszerben mindössze fél másodpercen át gyors nyomásnövekedést aktiválnak. A jármű ettől legfeljebb mintegy 5 kilométer/órával lassul, így a mögöttes forgalomra nézve nem jelent veszélyt. A tesztek során ez a figyelmeztető nyomásváltozás az esetek legnagyobb hányadában azt eredményezte, hogy az addig nem kellően koncentráló vezető tekintetét ismét az útra fordította és azonnal a fékre lépett. Az „Audi braking guard” azonban e mozdulatot a hidraulikus vészfékrásegítő révén már késedelem nélkül bekövetkező, teljes intenzitású fékezésként közvetíti. Az ESP által végzett előzetes nyomásemelés mintegy 0,1-0,2 másodpercnyi időmegtakarítást eredményez, ami 130 kilométer/órás tempónál hét méternyi fékutat jelent. Az „Audi braking guard” az ACC kikapcsolt állapotában is éber marad. Igény szerint azonban az előzetes figyelmeztetés és akár a teljes funkció is deaktiválható, mégpedig az Audi azon filozófiája értelmében, amely a vezető számára mindenkor kívánsága szerinti mértékű kontrollt biztosít. Az Audinál ugyanis sohasem az öncélú technika, hanem mindig is az ember áll a középpontban. Az Audi további fontos segédrendszerei között szerepel az „Audi side assist”, az „Audi lane assist” és az „Audi parking system advanced”. Az „Audi side assist” radarhullámokkal felügyeli a jármű mögötti és melletti területeket, s sávváltásra készülve a visszapillantó tükör lámpái figyelmeztetnek, ha a holttérben másik jármű tartózkodik, vagy nagy sebességgel közelít. Az „Audi lane assist” a szélvédő mögé épített kamerája segítségével felismeri az úttest határoló vonalait, s a kormánykerék rezgésével hívja fel a vezető figyelmét, ha túlságosan megközelíti őket. Az „Audi parking system advanced” egyfajta luxusszínvonalú parkolássegítőként a tolatókamera képét a műszerfali monitoron, hasznos tájékozódási segédvonalakkal kiegészítve jeleníti meg. Forrás: Porsche Hungaria Kérdése van a cikkhez? Írja meg az
Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.
e-mailcímre!
A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe, az online marketing gyakorlati kipróbálására tökéletes helyszín. Keresőmarketing és marketing képzések, weboldalkészítés és keresőoptimalizálás, e mail szolgáltatások profi színvonalú kivitelezéséhez szükséges tudásanyagok mind megtalálhatók a Lépéselőnyben. |
Ügyfélszolgálat, bejövő híváskezelés, túlcsorduló hívások kezelése, kampányvonalHogyan tud úrrá lenni a folyamatosan csöngő telefonokon?Üzembiztos módszert mutatunk: munkatársai helyett mi fogadjuk cége beérkező hívásait (vagy azok egy részét, igényei szerint), nyugodt mederbe terelve feladatait.Érdekel |
|
|
|
Hideghívások, telemarketingLead generálás, időpont-egyeztetés, piackutatás, közvélemény-kutatásÉrtékesítők, cégvezetők számára aranybányaSikerdíjas tárgyalási időpont egyeztetés friss és szűrt cégadatbázisból Érdekel |
|
|
|
Adatbázis, e-mail lista, telefonszám listaLépéselőny Önnek, a konkurensei előtt - Tessék, válasszon vevőt magának!Marketing adatbázis, amire szüksége van ahhoz, hogy végre beinduljon a cégeÉrdekel |
|
|
|
Hírlevél kampányok, tömeges és célzott eDM küldésA tömeges DM levél küldés bizonyítottan hatékony módja annak, hogy növelje a forgalmát!Ne bajlódjon az adatbázis építéssel! Csoportos e-mail küldés, eDM marketing szolgáltatásunkkal állunk rendelkezésére.Érdekel |
|
|
|
SMS kampányokÉrjen el egyszerre több ezer ügyfelet azonnal! Az olcsó és kiemelkedően hatékony kampány, amire eddig várt!Tegyük fel, hogy időszakos akciója hírét gyorsan szeretné potenciális vagy már meglévő ügyfelei ezreihez eljuttatni. Milyen módszert választ?Érdekel |
Kapcsolódó cikkek
- „goliat” győzött, majd aludt egy picit.
- Tovább csökkent az elektronikus média reklámbevétele
- Cégvezetők Jótékonysági Bálja - Kedvezmény Lépéselőny Tagoknak
- Hogy tisztán lássunk az üzletben…. VISION FIX
- Hirdetési megoldások piactere az interneten: startol a MediaVásár
- Üzletember és otthon
- Tanulság, amit a közösségi portálok mutatnak
- A nők recepteket, a férfiak pornót néznek
- Felmérés a közösségi oldalak használatáról
- Hitelesség a közösségi médiában
Lépjen kapcsolatba a Virtuális Irodaház Tagjaival - egy kattintással!
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..