Úgy tűnik, az Auchan a nyerő Nyomtatás
2008. december 23. kedd, 05:10

Úgy  tűnik, az Auchan a nyerő

A hipermarketek közül a Cora és a Tesco minősült gyenge láncszemnek



Tízből egy akciós terméket hiába keresünk a karácsony előtti vásárlási láz idején. Alacsony színvonalú szaktanácsadás, és kevés eladó az osztályokon - derült ki a Mystery Visit kutatásából.

A Mystery Visit decemberben próbavásárlásos kutatást végzett négy hipermarket lánc - az Auchan, a Cora, az Interspar és a Tesco - öt-öt vidéki és fővárosi áruházában. A próbavásárlók az üzletek külső és belső állapotát, rendezettségét vizsgálták, keresték az akciós termékeket, előre meghatározott szituációkban segítséget kértek az eladóktól egy televízió vásárlásával kapcsolatban, és áruhitel után érdeklődtek az ügyintézőknél. Hol van, hol nem volt

Az áruházak belső tisztaságát megfelelőnek tartották a próbavásárlók, ám a porta előtt nem ártana szerintük néha sepregetni, főleg a Coránál és a Tescónál. Az áruházon belül a termékek elhelyezését rendezetlennek tartották, vagy nem a megfelelő helyen találták meg őket. Ez leginkább a Corára és az Intersparra volt jellemző.

 

 


A legnagyobb problémát azonban az áruk fellelhetősége, valamint az jelentette, hogy nem az akciós újságban szereplő áron kínálták megvételre a termékeket. Átlagban minden tizedik akciós terméket hiába kerestek a vásárlók. Az Auchanban 100 termékből 1 nem volt fellelhető, a Tescóban 10, az Intersparban 13, a Corában 14, az akciós katalógusban szereplő termék nem volt megtalálható. Az árkijelzésekkel is adódtak kellemetlenségek, bár csupán kis százalékban nem volt megfelelő az árkijelzés.

Nem eladó

A próbavásárlások 30%-ánál nem tartózkodott eladó az osztályon. Amikor kérésre hívtak eladót a televíziókhoz, akkor a tapasztalatok alapján minden második eladó több termékre is felhívta a vevő figyelmét, viszont 10%-uk egyetlen terméket sem ajánlott. Az esetek több mint felénél nem vagy csak felületesen ismertette az eladó az ajánlott terméket. Az eladók barátságossága, segítőkészsége és szakmai tájékoztatása mindössze az Auchan áruházaiban bizonyult kielégítőnek, a legrosszabb értékelést a Tesco kapta. Mindössze a próbavásárlók 40%-a érezte úgy a tanácsadást követően, hogy minden szükséges információt megkapott a kiválasztott termékről.

Inkább hitelt ajánlanak

Próbavásárlóink többsége szélesebb körű tájékoztatást kapott az áruhitelekről, mint magáról a megvásárolandó termékről. Az ajánlott konstrukciók banktól, futamidőtől és hitelnagyságtól függően igencsak változóak. Általánosságban elmondható, hogy az áruházak igyekeznek ingyen hitelekkel elnyerni a vásárlók kegyeit, kivételt képez ez alól a Cora. Az igényelt hiteleket jellemzően 1 órán belül elbírálják a pénzintézetek, csupán egy esetben (Cora) kapta azt az információt a próbavásárló, hogy több nap szükséges a hitel elbírálásához.

Mindössze két olyan eset volt, amikor próbavásárlónak hosszasan, negyed órát kellett várakoznia. A pénztárosok az igazi karácsonyi hajrát megelőzően még gyorsan, barátságosan és talpraesetten végezték a munkájukat.

Forrás: Kreatív Online





 



A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe, az online marketing gyakorlati kipróbálására tökéletes helyszín. Keresőmarketing és marketing képzések, weboldalkészítés és keresőoptimalizálás, e mail szolgáltatások profi színvonalú kivitelezéséhez szükséges tudásanyagok mind megtalálhatók a Lépéselőnyben.
 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.