Tények, vagy vélemények? |
2007. április 21. szombat, 19:26 |
A helyes döntések alapjaÉletünk során sok döntést kell meghoznunk. Nem mindegy, hogy az adott helyzetekben kiknek a véleménye befolyásol minket, hiszen hatással lehet az egész cégünkre nézve.
Életünk során sok döntést kell meghoznunk.Határoznunk kell pénzügyekben, el kell döntenünk, hogy kivel akarjuk leélni az életünket, kivel, vagy kikkel dolgozzunk együtt, milyen célokat-csoportokat támogassunk, s még sorolhatnám, az egészségünk, környezetünk, és személyes ambícióink nézőpontjából a végtelenségig. Ha most egy munkahelyi környezetet veszek alapul, egy munkatárs döntése, a többi munkatárs termelését, morálját, és a cég egész folyamatát is érintheti. Ezért nem mindegy, hogy pl.: egy vezető milyen információk alapján dönt. A Magyar értelmező szótár a következőt írja a „vélemény” címszóról: „Valakiről, valamiről alkotott nézet, ítélet felfogás”. Nézzük csak, mi történik akkor, ha valaki borúlátó lesz, a vele történt dolgok miatt? Milyen szemüvegen keresztül fogja nézni a világot, a környezetét? Milyen véleményekkel, tanácsokkal látná el egy ilyen ember a vezetőjét? Óvatosságra intené, esetleg aggodalmai miatt lassítaná a folyamatokat, vagy költséges biztosítékokat javasolna arra az esetre, ha valami baj történne? Ha utólag el kellene mondania egy eseményt, mennyire színezné ki? Mennyire lehet támaszkodni egy ilyen beállítottságú ember értékítéletére? Vagy milyen véleményekkel, „jó tanácsokkal” látná el a vezetőjét az a munkatárs, akinek egyéni érdekei ellenkeznének a csapat céljaival? Milyen nézetei lesznek? Mennyire lesz támogató mindazokkal a dolgokkal kapcsolatban, amivel nem ért egyet? Mennyire fogja objektíven megítélni az eseményeket? Azt hiszem mindkét esetre tudnánk példákat hozni az életből, amikor kiderült hogy más emberek vélemény alapján döntöttünk rosszul az életben. A Magyar értelmező szótár, a következőt írja a „tény” címszóról: „A valóság egy mozzanata, az, ami van, ami megtörtént, amit megtettek” Néha nehéz látni azt, ami az orrunk előtt van, mert az érzelmeink befolyásolnak. Gondoljunk csak arra, amikor egy embertől meg kell válnunk. Vagy amikor olyan meggyőzően mondanak nekünk dolgokat, hogy azt már tényként értékeljük, vagy olyan tekintélyű ember mondja, amit fenntartás nélkül elhiszünk. Nem azt mondom, hogy soha ne higgyük senkinek, ne hallgassuk meg jó barátainkat, szüleinket, vagy a legjobb munkatársunk véleményét! Azt mondom, hogy minden esetben nézzük meg a tényeket is, mielőtt fontos döntéseket hozunk az életben, ne mások szemüvegén keresztül nézzük a környezetünket! A fentiek minden embernek szólnak, de mégis a vezető figyelmébe ajánlom ezt az írást a következő javaslattal:- először csak csendben megfigyelni, hogy munkatársaink mennyi tényt, és mennyi véleményt mondanak el egy nap nekünk, és egymásnak.- másodszor, amikor valami megtörtént dologgal kapcsolatban meghallgatjuk munkatársainkat, s véleményt mondanak, szoktassuk rá őket a tényekre: „Mi történt pontosan? Ki volt ott? Mikor történt?” És így tovább. Tanulságos, és egyben szórakoztató. Jó munkát! Pach Ferenc Konzultáns Comline Budapest Kft. Kérdése van a cikkhez? Írja meg az Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. e-mail címre! Szeretne díjmentesen konzultálni szakértőinkkel? Érdekli, hogy lehet ezt gyakorlatba ültetni a saját cégében? Cégtárunk tagjaként erre IS jogosult egész évben! Részletekért kattintson ide →További cikkeket a témában a "Vezetői túlélőcsomag" rovatunkban olvashat → A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe, az online marketing gyakorlati kipróbálására tökéletes helyszín. Keresőmarketing és marketing képzések, weboldalkészítés és keresőoptimalizálás, e mail szolgáltatások profi színvonalú kivitelezéséhez szükséges tudásanyagok mind megtalálhatók a Lépéselőnyben. |
Ügyfélszolgálat, bejövő híváskezelés, túlcsorduló hívások kezelése, kampányvonalHogyan tud úrrá lenni a folyamatosan csöngő telefonokon?Üzembiztos módszert mutatunk: munkatársai helyett mi fogadjuk cége beérkező hívásait (vagy azok egy részét, igényei szerint), nyugodt mederbe terelve feladatait.Érdekel |
|
|
|
Hideghívások, telemarketingLead generálás, időpont-egyeztetés, piackutatás, közvélemény-kutatásÉrtékesítők, cégvezetők számára aranybányaSikerdíjas tárgyalási időpont egyeztetés friss és szűrt cégadatbázisból Érdekel |
|
|
|
Adatbázis, e-mail lista, telefonszám listaLépéselőny Önnek, a konkurensei előtt - Tessék, válasszon vevőt magának!Marketing adatbázis, amire szüksége van ahhoz, hogy végre beinduljon a cégeÉrdekel |
|
|
|
Hírlevél kampányok, tömeges és célzott eDM küldésA tömeges DM levél küldés bizonyítottan hatékony módja annak, hogy növelje a forgalmát!Ne bajlódjon az adatbázis építéssel! Csoportos e-mail küldés, eDM marketing szolgáltatásunkkal állunk rendelkezésére.Érdekel |
|
|
|
SMS kampányokÉrjen el egyszerre több ezer ügyfelet azonnal! Az olcsó és kiemelkedően hatékony kampány, amire eddig várt!Tegyük fel, hogy időszakos akciója hírét gyorsan szeretné potenciális vagy már meglévő ügyfelei ezreihez eljuttatni. Milyen módszert választ?Érdekel |
Kapcsolódó cikkek
- „goliat” győzött, majd aludt egy picit.
- Tovább csökkent az elektronikus média reklámbevétele
- Cégvezetők Jótékonysági Bálja - Kedvezmény Lépéselőny Tagoknak
- Hogy tisztán lássunk az üzletben…. VISION FIX
- Hirdetési megoldások piactere az interneten: startol a MediaVásár
- Üzletember és otthon
- Tanulság, amit a közösségi portálok mutatnak
- A nők recepteket, a férfiak pornót néznek
- Felmérés a közösségi oldalak használatáról
- Hitelesség a közösségi médiában
Lépjen kapcsolatba a Virtuális Irodaház Tagjaival - egy kattintással!
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..