Licitálni lehet a labdarúgó-vb közvetítési jogaira |
2009. december 29. kedd, 03:00 |
A Magyar Televízió eladja a 2010-es dél-afrikai labdarúgó-világbajnokság közvetítési jogainak egy részét. A minimumár nettó 730 millió forint. Az indoklás szerint a köztévé finanszírozási gondokkal küzd, mivel "2010-ben elveszíti eddigi összköltségvetésének 35 százalékát, a szabadon felhasználható költségvetési forrásainak pedig a felét", ezért "korlátozni kényszerül például a drága sportközvetítéseket". Az MTV speciális formában, lényegében árverésen kívánja eladni egy másik tévétársaságnak a vb hazai közvetítési jogainak egy részét úgy, hogy 24 mérkőzést megtartana magának. Az elképzelés szerint a közvetíteni kívánt mérkőzések napi első választási joga a vásárló tévétársaságé, a második választás pedig a Magyar Televízióé lesz. A közvetítési jogcsomag minimumára 730 millió forint plusz áfa. Ezen kívül a gyártási költség arányos részét is az együttműködő partnernek kell állnia. Az MTV a közlemény tanúsága szerint pénteken 11 médiacéget keresett meg írásban azzal, hogy január 7-ig tegyenek ajánlatot. Egy nappal később, január 8-án a beérkezett legjobb ajánlatra lehet licitálni. Az árverés lezárása után az MTV a legjobb ajánlatot tevővel kezd el a szerződésről egyeztetni. Az MTV - a kuratórium jóváhagyását követően, majd a Nemzetközi Labdarúgó Szövetség (FIFA) előzetes írásbeli engedélye birtokában - köti meg a szerződést. "A labdarúgó-vb mindig az év legnézettebb sporteseménye a világon. Sport- és reklámértéke páratlan. Az MTV nehéz szívvel, de rákényszerült arra, hogy megtegye ezt a lépést. Nézőink érdekeit vettük figyelembe, amikor olyan megoldást választottunk, hogy a mi képernyőnkön is legyenek izgalmas meccsek" - mondta Schatz Péter, az MTV üzleti és termékfejlesztési igazgatója. Az Európai Műsorszolgáltatók Szövetségének (EBU) tagjaként az MTV 2007-ben szerezte meg a labdarúgó-vb 64 mérkőzésének magyarországi közvetítési jogait - az EBU és a FIFA között kötött megállapodás alapján. Forrás: Kreatív Online www.kreativ.hu A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe, az online marketing gyakorlati kipróbálására tökéletes helyszín. Keresőmarketing és marketing képzések, weboldalkészítés és keresőoptimalizálás, e mail szolgáltatások profi színvonalú kivitelezéséhez szükséges tudásanyagok mind megtalálhatók a Lépéselőnyben. |