Hitelesség a közösségi médiában Nyomtatás E-mail
2010. április 27. kedd, 03:00

04_27marketing1 A közösségi hálózatok mára körülbelül 940 millió embert érnek el globálisan. Habár a platform ezáltal óriási lehetőséget hordoz a hirdetők számára, a márkáknak figyelembe kell venniük az informális hálózat íratlan szabályait és kivívni a hitelességet.


Az InSites Consulting globális felméréséből kiderül, hogy a legtöbben személyes okokból regisztrálnak, például hogy üzeneteket küldjenek, képeket nézegessenek, közzétehessék aktuális állapotukat és reagálhassanak másokéra. Azonban egyre több a termékekkel vagy szolgáltatásokkal kapcsolatos interakció is, mivel a márkák szorgalmazzák az online szóbeszéd kialakulását.
Arra a kérdésre, hogy a közösségi oldalakon a márkákkal kapcsolatos információk közül melyiket tartják a leghitelesebbnek, a megkérdezettek többsége a többi felhasználót nevezte meg. „Maga a márka” kevéssel lemaradva a második helyre került, jóval megelőzve az újságírókat, akik pedig hagyományosan objektív hírforrásnak számítanak. A válaszadók jóval kevésbé bíztak a marketingesekben – mely a márkáktól külön válaszkategóriát jelentett a felmérésben – és a márka versenytársainak sem igazán hittek.
A vélemények földrajzi elhelyezkedés szerint is eltértek: Dél- és Kelet-Európában inkább a fogyasztói szóbeszédnek hisznek, míg Ázsiában és Dél-Amerikában a márkának.
Az eredmények összhangban állnak egy korábbi felméréssel, mely a felhasználó szóbeszéddel kapcsolatos bizalmi attitűdöket vizsgálta.
Az InSites azt is feltárta, hogy bár nem a márkákkal kapcsolatos rajongói oldalak a legnépszerűbbek a felhasználók körében, jelentős az arányuk. Azok között a felhasználók között, akik valamely oldal rajongójává váltak, 35% márkák iránti támogatását is kifejezte.
Összességében, a világszerte megkérdezett felhasználók 58%-a vált rajongóvá, 79% pedig csoportokhoz is csatlakozott.

Forrás: Direkt Marketing Szövetség

www.dmsz.hu

 

Lépjen kapcsolatba a Virtuális Irodaház Tagjaival - egy kattintással!

Gondár Transport Kft.
Gondár György

Partner ajánlása ismerősnek
További adatok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Feltöltött állományok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Ismerősök >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Bemutató üzemmód, csak az adatok egy része hozzáférhető
Mező Éva Könyvvizsgáló Kf... Mező Éva Könyvvizsgáló Kft.
Vácné Göngyi

Partner ajánlása ismerősnek
További adatok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Feltöltött állományok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Ismerősök >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Bemutató üzemmód, csak az adatok egy része hozzáférhető
Gerzsenyi Ilona
Gerzsenyi Ilona

Partner ajánlása ismerősnek
További adatok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Feltöltött állományok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Ismerősök >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Bemutató üzemmód, csak az adatok egy része hozzáférhető
Green Apple Consulting Kft.
Bakos Eta

Partner ajánlása ismerősnek
További adatok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Feltöltött állományok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Ismerősök >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Bemutató üzemmód, csak az adatok egy része hozzáférhető