Hol és hogyan PR-ozzunk? Nyomtatás
2007. április 21. szombat, 19:26
ImagePénzt és Rendeléseket?

Hogyan?

Egy, a Lépéselőny Virtuális Irodaház által tavaly nyáron készített felmérésből kiderült, hogy a hazai, 300 millió Ft feletti éves forgalmú kis- és középvállalkozások vezetői nagyon szívesen olvasnak mások sikeréről. Hogy érte el, honnan indult, mit tett azért hogy sikeres legyen…

 


Talán pontosan azért tesszük ezt, hogy valaki mondja el nekünk a siker receptjét? A felmérés szerint nem: azért keresik hazai kis- és középvállalkozások vezetői ezeket a híreket, hogy ötletet gyűjtsenek, tájékozódjanak. Annak, akiről a hír szól, ez pedig önmagában egy ügyfélcsalogató eszköz, hiszen kihez fordulunk szívesen? Ahhoz, aki elért valamit az adott területen. Pláne, ha még tudunk is róla…

A PR egyre növekvő szerepéről nagyon sokat hallhatunk. Rengeteg definíciót tanítanak rá az iskolában, mégsem mindenki számára egyértelmű miért is érdemes PR tevékenységet folytatni.

ImageA PR talán a legegyszerűbben úgy határozható meg, mint ’a jól elvégzett munkák ismertté tételének mestersége’.  Azonban mégsem ördöngös és hosszas beletanulást igénylő feladatról van szó. Gondolja végig mik azok az elért eredmények, díjak, elismerések, elnyert projektek, sikeres tenderek, amelyekkel büszkélkedhet a cége, amelyek végrehajtásával a piacukon is nevet szerezhettek. Na de állj! Tudja ezt a piacuk, és tudják ezt a leendő vevőik? Azt hiszem egy feladat megbízásánál az emberek, cégek többséges olyan partnert keres, akiről tudja, hogy jó a szakmájában- hiszen ez tud garanciát adni arra, hogy a rábízott munkát sikeresen elvégzik. Tehát egyetérthetünk abban, hogy érdemes kifele kommunikálni, hogy ’Igen, mi a szakmánkban egy elismert, eredményes sikeres cég vagyunk! Ezeket a következő eredményeink, statisztikáink támasztják alá…

Képzelje, találkoztam olyan marketingessel, aki még soha nem szedte össze azokat az eredményeit a cégnek, ami alapján tudná pozícionálni, vagy elismerést kelteni másokban. Pedig egészen biztos vagyok benne, hogy minden cég, aki ma nyereségesen működik el tudná mesélni, hogyan milyen akadályokon ment végig míg ezt az állapotot elérte, milyen kisebb-nagyobb eredményes megbízásai voltak, melynek sikeres szolgáltatása elismerésre ad okot, valamint hozzásegítette a növekedéshez. Egy zsúfolt piacon megmaradni, olyan iparágakban, ahol jellemzően exportálunk beszállítani ezek mind sikerek. Persze a külsős szakmai elismerések, díjak, kitüntetések is cégünk eredményességéről kommunikálnak- ami növeli a vevők bizalmát a cégben.

Hol és hogyan PR-ozzunk?
ImageEz piacfüggő: gondoljuk végig, hol tájékozódik, hol keres információkat vevőink többsége. Kívánatos felület lehet erre egy olyan hely, amit havonta sok ezer ember, (cégvezető, és valamilyen szintű döntéshozó) lát, olvas. Vegyünk csak egy látogatót, aki, azt mondja a cégéről: Aha, már hallottam róla, olvastam milyen sikeres- és felkeresi, rendel Önöktől. Megérné, igaz?

Fontos szempont az is, hogy segít-e egy profi szerkesztő abban: amit PR-nak szánunk, az is legyen. Járjuk körbe gondosan, milyen segítségre számíthatunk az adott médiumtól.

Ha valaki még nem gyakorlott PR cikk írásában, segítünk! Önnek elég csak az eredményeket megosztania, mi abból PR cikket faragunk!
Ha Ön szeretne olyan sikerrecepteket olvasni, ami egyszer már garantálta az eredményt, válogasson a Lépéselőny Sikersztorik menüpontjában olvasható cikkekből!

Ha cégként érdeklődik hogyan helyezhetné el a www.lepeselony.hu oldalára sikertörténetét, bővebb információért kattintson ide: www.lepeselony.hu/businesstagsag

Kundra Anikó

Lépéselőny Média Kft.



Kérdése van a cikkhez?
Írja meg a Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. e-mailcímre!

Szeretne díjmentesen konzultálni szakértőnkkel? Érdekli, hogy lehet ezt gyakorlatba ültetni a saját cégében?

Üzleti Közösségünk tagjaként erre IS jogosult egész évben! Részletekért kattintson ide →

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe, az online marketing gyakorlati kipróbálására tökéletes helyszín. Keresőmarketing és marketing képzések, weboldalkészítés és keresőoptimalizálás, e mail szolgáltatások profi színvonalú kivitelezéséhez szükséges tudásanyagok mind megtalálhatók a Lépéselőnyben.
 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.