English version
×

Hideghívások

Csak a biztos időpontokért fizet. Kérje ajánlatunkat most! Időpont egyeztetés

Utál telefonálni? Sok időbe kerül a hideghívás?
Telefonálás helyett inkább tárgyalna?
Profi call center szolgáltatásunk korrekt feltételekkel átvállalja a telefonálás idegőrlő feladatát.

Bővebb részletek, ajánlatkérés itt

×

Adatbázis-értékesítés

Magyar cégek adatbázisa

E-mail cím és telefonszám-adatbázis
• e-mail, hírlevél, eDM kampányokhoz
• telemarketing, telesales kampányokhoz
• postai levél, DM kampányokhoz
• GDPR-kompatibilis, legális adatbázis

Bővebb részletek, ajánlatkérés itt

Az ügyfélkapcsolatok hatékony kezelése Nyomtatás E-mail
2007. április 21. szombat, 19:26
Miért is jó egy CRM rendszer bevezetése?

Vállalati kimutatásoktól, a naprakész partnerinformációkig

Az elmúlt években meg sem tudom számolni, hányan kérdezték már meg tőlem a bevételnövelési konzultációimon, amikor a CRM szoftvereket bevezetésére ösztönöztem a vállalatvezetőket, hogy: szükséges
Tehát miért is jó, ha egy vállalkozás bevezet egy CRM rendszert? Tapasztalataim alapján talán több ezer előnyt is fel tudnék sorolni, de most emeljük ki a legegyszerűbbeket.


Mi is az a CRM?
ImageMielőtt belevágunk a témába, tisztázzuk, hogy mit is jelent az pontosan, hogy "CRM".A CRM az angol Customer Relationships Management kifejezés rövidítése, amit magyarul talán Ügyfélkapcsolat kezelésnek fordíthatnánk a legérthetőbben. Ezt azért is fontos megállapítanunk már az elején, mert a szó magyar jelentéséből is jól látszik, hogy ez nem csupán egy számítógépre telepített programot jelent, hanem egyben egy nézőpontot és egy cégszervezési eszközt is. Vagyis egy CRM szoftver bevezetésének hatására sok olyan dolog is változhat egy cég életében, ami nem a szoftverben történik.

ImageEgy konkrét példa erre, hogy az értékesítő munkatársak a legtöbb helyen a saját határidőnaplójukban vezetik, hogy melyik ügyfélnél volt találkozója. Miután ezt az eseményt letudja és az esetleg eredménytelen volt, a legtöbb esetben nem történik már újabb lépés. Tehát, ha a munkatársunk szerződött vagy eladott valamit, akkor beindítja azokat a folyamatokat, amik szükségesek az áru eljuttatásához a megrendelőhöz, de ha sikertelenül zárul a találkozó, akkor sokszor még arról sem jut vissza információ a céghez, hogy az üzletkötő egyáltalán járt az adott ügyfélnél. Miután egy CRM rendszert bevezet a cég, a marketingben dolgozók nagyon kíváncsiak lesznek az ilyen adatokra, amiket korábban nem is gyűjtöttek. Egy bútor forgalmazó nagyker cégnél értékes infomáció az is, hogy a meglátogatott bolt forgalmaz-e A, B, vagy C típusú bútorokat, mekkora az alapterülete, hány eladó dolgozik ott, attól függetlenül, hogy rendelt-e már tőle bútorokat. Így a munkatársnak a saját szokásait át kell alakítani, mert nem elégséges csupán az időpontot rögzíteni, betartani, hanem további adatokkal is kell szolgálnia a cégének.

És itt érkezünk el az adatok mennyiségéhez.
Egy CRM rendszerben minden esetben lényegesen több (mennyiségében) és többféle adatot tárolnak a vállalkozások, mint az aktuális tevékenységük folyamán. Sokszor egyébként a rossz teljesítményt hozó munkatársak (akikről egy CRM rendszer bevetése előtt nem is tudjuk, hogy pontosan milyen a teljesítményük), ágálnak a legjobban az ilyen rendszerek ellen, hivatkozva arra, hogy mennyi felesleges adminisztrációjuk lesz ezzel a rendszerrel, de igazából csak azt érzik, hogy ha dokumentálniuk kell a dolgaikat, ki fog derülni, hogy nem egészen úgy és annyit dolgoznak, mint ahogyan eddig azt beállították magukról.

Egy jó CRM rendszerben olyan ügyféladatok tárolására is lehetőség nyílik, akikre korábban nem is gondolnának a cégvezetők. Bár ez az adattartalom természetesen minden cégnél más és más, alapvetően a következő csoportokba sorolhatóak:
- Adatok az ügyfelekről
- Adatok az ügyfelek kapcsolattartó személyeiről
- Csoportosítási kategóriák
- Munkatársak tevékenységével kapcsolatos adatok

ImageAz információk mennyiségének növekedése pedig nagy változásokat hozhat a vállalkozás életében: az ügyfél és kapcsolattartók adatainak tárolása, illetve a kategóriába sorolása lehetővé teszi a marketing számára, hogy rájuk szabott reklámanyagokkal keltsék fel a lehetséges vevők érdeklődését és láthatóvá válik, hogy kinek mit is lehetne még értékesíteni! Ez a tevékenység pedig, ha jól csinálják, segít az értékesítésen dolgozóknak, mivel nem hidegen kell az értékesítőnek győzködni a lehetséges vevőket. Ideális esetben mielőtt odaérne az értékesítő a reménybeli ügyfeléhez, az már rendelkezik információkkal a szolgáltatásról vagy termékről, sőt akár már érdeklődő is lehet azzal kapcsolatban. Ez nagymértékben könnyíti az értékesítő dolgát, rövidebb idő alatt lehetséges számukra új szerződéseket kötni, mint korábban.
ImageA munkatársak saját feladataikat beviszik a CRM szoftverbe, aminek segítségével látható lesz a vezetőség számára, hogy ki mit is csinál valójában. Ez a téma  önmagában megér egy komolyabb tanulmányt :) Lehetségessé válik az adatok alapján ellenőrizni, hogy ki mennyire van leterhelve, vagy egyből feladatokat átcsoportosítani, ezzel is biztosítva a vevők jobb kiszolgálását. Megismerhetőek a munkatársak gyenge szakmai területei is, vagyis mit szokott elrontani, vagy nem a szabályoknak megfelelően csinálni. Munkatársi kimutatásokat lehet készíteni az elvégzett feladatokról, biztosítva az objektív teljesítményértékelést, a korábbi "jó fej a kolléga, inkább neki adjunk fizetésemelést" típusú szubjektív megítéléssel szemben, ahol egyből a munkaadó is védve van a támadásoktól, hiszen mindenki láthatja, hogy ki mit tett le az asztalra.

Végül, de nem utolsó sorban vállalati kimutatások egész garmadáját lehet kinyerni egy ilyen rendszerből:
- Mennyi projekt van függőben, milyen státuszban
- Mennyi bevétel várható a következő x hónapban
- Átlagosan mennyi időt tárgyalnak az egyes kollégák az ügyfelekkel
- Adott típusú szerződés megkötése átlagosan mennyi időt vesz igénybe az értékesítőknek
- Hány olyan lehetséges vevő van, aki az A, B, vagy C termékre lehetne vevő
- Az adott iparágban milyen szolgáltatásfajtákat szoktak igénybe venni az ügyfelek.
- Melyik termékek hozzák a cég árrésének 80%-át.
- Mely ügyfelek adják a megrendelések jelentős részét
- Az egyes vásárlók az elmúlt évhez képest hol állnak a vásárlási toplistán

... illetve még talán több százféle lehetséges kimutatást.  Ezeknek a kimutatásoknak elemzése olyan belső összefüggésekre tud rámutatni, amiket egy vállalatvezető az "érzésre vezetem a cégemet" korszakban egyszerűen nem lát.

Nyilván az adatok birtokában hatékonyan képes  fejleszteni a területet vagy adott esetben levágni, növelve ezzel cége bevételét és profitját.

Szép Roland

Ügyfélgyár

www.crm-plus.eu



Kérdése van a cikkhez?
Írja meg a Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. e-mailcímre!

Szeretne díjmentesen konzultálni szakértőnkkel? Érdekli, hogy lehet ezt gyakorlatba ültetni a saját cégében?

Üzleti Közösségünk tagjaként erre IS jogosult egész évben! Részletekért kattintson ide →

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe, az online marketing gyakorlati kipróbálására tökéletes helyszín. Keresőmarketing és marketing képzések, weboldalkészítés és keresőoptimalizálás, e mail szolgáltatások profi színvonalú kivitelezéséhez szükséges tudásanyagok mind megtalálhatók a Lépéselőnyben.
 

Ügyfélszolgálat, bejövő híváskezelés, túlcsorduló hívások kezelése, kampányvonal

Hogyan tud úrrá lenni a folyamatosan csöngő telefonokon?

Üzembiztos módszert mutatunk: munkatársai helyett mi fogadjuk cége beérkező hívásait (vagy azok egy részét, igényei szerint), nyugodt mederbe terelve feladatait.
Érdekel

Hideghívások, telemarketing

Lead generálás, időpont-egyeztetés, piackutatás, közvélemény-kutatás

Értékesítők, cégvezetők számára aranybánya
Sikerdíjas tárgyalási időpont egyeztetés friss és szűrt cégadatbázisból
Érdekel

Adatbázis, e-mail lista, telefonszám lista

Lépéselőny Önnek, a konkurensei előtt - Tessék, válasszon vevőt magának!

Marketing adatbázis, amire szüksége van ahhoz, hogy végre beinduljon a cége
Érdekel

Hírlevél kampányok, tömeges és célzott eDM küldés

A tömeges DM levél küldés bizonyítottan hatékony módja annak, hogy növelje a forgalmát!

Ne bajlódjon az adatbázis építéssel! Csoportos e-mail küldés, eDM marketing szolgáltatásunkkal állunk rendelkezésére.
Érdekel

SMS kampányok

Érjen el egyszerre több ezer ügyfelet azonnal! Az olcsó és kiemelkedően hatékony kampány, amire eddig várt!

Tegyük fel, hogy időszakos akciója hírét gyorsan szeretné potenciális vagy már meglévő ügyfelei ezreihez eljuttatni. Milyen módszert választ?
Érdekel

Lépjen kapcsolatba a Virtuális Irodaház Tagjaival - egy kattintással!

GRANTEC Termelõ, Szolgáltat... GRANTEC Termelõ, Szolgáltató és Kereskedelmi Kft.
Gerendás János

Partner ajánlása ismerősnek
További adatok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Feltöltött állományok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Ismerősök >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Bemutató üzemmód, csak az adatok egy része hozzáférhető
Immo-Velence Kft.
Szegedi Éva

Partner ajánlása ismerősnek
További adatok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Feltöltött állományok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Ismerősök >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Bemutató üzemmód, csak az adatok egy része hozzáférhető
Szűcs Gergő E.V.
Szűcs Gergő

Partner ajánlása ismerősnek
További adatok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Feltöltött állományok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Ismerősök >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Bemutató üzemmód, csak az adatok egy része hozzáférhető
Ászi-2000 Ügyviteli és Szol... Ászi-2000 Ügyviteli és Szolgáltató Betéti Társaság
Ásztai Sándorné Ilona

Partner ajánlása ismerősnek
További adatok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Feltöltött állományok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Ismerősök >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Bemutató üzemmód, csak az adatok egy része hozzáférhető


Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.