English version
×

Hideghívások

Csak a biztos időpontokért fizet. Kérje ajánlatunkat most! Időpont egyeztetés

Utál telefonálni? Sok időbe kerül a hideghívás?
Telefonálás helyett inkább tárgyalna?
Profi call center szolgáltatásunk korrekt feltételekkel átvállalja a telefonálás idegőrlő feladatát.

Bővebb részletek, ajánlatkérés itt

×

Adatbázis-értékesítés

Magyar cégek adatbázisa

E-mail cím és telefonszám-adatbázis
• e-mail, hírlevél, eDM kampányokhoz
• telemarketing, telesales kampányokhoz
• postai levél, DM kampányokhoz
• GDPR-kompatibilis, legális adatbázis

Bővebb részletek, ajánlatkérés itt

Elkötelezettség -a vásárlókkal való kapcsolat értéke Nyomtatás E-mail
2007. április 21. szombat, 19:26
A fogyasztói megelégedettség már nem elsődleges szempont

Az elkötelezettség, mint mérőszám

ImageCikkünkből megtudhatja, hogy miért éri meg egy cégnek sokkal inkább figyelmét a vásárlói elkötelezettség kialakítására fordítani a fogyasztók elégedettségére való törekvése helyett.



(A cikk szerzője - Brian Manning – a Molecular cég tanácsadója - szakterülete a "fogyasztói megelégedettség" témaköre. Olyan megoldások kifejlesztésére specializálódott, melyek mind az üzleti mind a felhasználói célokat együttesen segítik. Számos nagy cég ("Fidelity", "Bank of America", "JPMorgan Invest") fejlesztési projektjében közreműködött már külső szakértőként.)

Már régóta a vásárlói megelégedettség az a mutatószám, ami egy cég fogyasztóival való kapcsolatának erősségét jellemzi. Elvégre egy megelégedett vásárlónak nincs oka arra, hogy mással üzleteljen - ugye?
De mit nevezünk pontosan megelégedettségnek? Ez az a folyamat melynek során kielégítünk egy szükségletet? Vagy az elégedettség következményeit értjük alatta?

Az egész témakör egy teljesen más módon is értelmezhető.
Az elkötelezettség - azaz vonzani és megtartani a fogyasztókat - az a mérőszám, mely valójában kifejezi a fogyasztókkal való kapcsolat értékét.


A "Dunkin Donuts" vagy a "Starbucks"?


A szociológusok véleménye szerint, a legtöbb vásárlási döntésünk az "ízlés kultúránkon" alapszik. Ez pedig az önmagunkról alkotott kép, a társas kapcsolataink és a múltbéli tapasztalataink egy kivonata. Az ízlésünk alapján tudjuk magunkat elkötelezni valami mellett.
Íme egy példa: A Dunkin Donuts és a Starbucks nevű cégek mindegyike kávét árul, de teljesen más megközelítésben.

ImageA Dunkin Donuts üzletek ragyogó megvilágítással és viszonylag kevés ülőhellyel rendelkeznek. A filozófiájuk -a megelégedettséget és a gyorsaságot célozza meg - kielégíteni a fogyasztó igényét (koffein szükségletét) olyan gyorsan és kényelmesen ahogy csak lehet. A Dunkin Donuts azt mondja: "Használja a termékeinket, hogy energiát nyerjen a napjához." Nem tekintenek messzebbre, minthogy visszajelzést kapjanak legutolsó reklámkampányuk sikeréről (egész Amerika a Dunkin-be rohan). Az üzeneteikben azt hirdetik, hogy egy fogyasztó átlagosan hányszor járt már egy Dunkin Donuts üzletben. A termék a fontos nem a helyszín.
Ezzel szemben a Starbucks üzletekben lágy háttérzene szól, kényelmes fotelek és tompa megvilágítás jellemzi a berendezésüket. ImageA helyszín önmagában is egyedülálló élményt nyújt. A Starbucks üzletekben minden az elkötelezettségről szól: a bárpultosok nevükön szólítják a vásárlókat, amikor a helyükbe szeretnék hozni a tökéletesen személyre szabott italaikat (melyet egy speciális lexikon segítségével választottak ki és amelyre egy művészien megtervezett környezetben várakozhatnak.) Még a csészék maguk is - melyeken társalgás ösztönző szóvirágok találhatóak - egy bizonyos ízlés kultúrát testesítenek meg. Az üzenet: "Térjen be hozzánk kávézni és közben pihenjen, ücsörögjön, dolgozzon, beszélgessen, vagy olvasgasson." A Starbucks célja, hogy hosszú távú kapcsolatot építsen ki a vásárlóival mely az üzletben eltöltött idő (és elköltött pénz) eredményeként fog kialakulni.

Miért fontos a fogyasztói elkötelezettség?
ImageKönnyű észrevenni a különbséget a két szemléletmód között, de az nem derül ki világosan számunkra, hogy miért fontosabb az elkötelezettség mint a megelégedettség. Végül is a Dunkin Donuts egy hihetetlenül sikeres vállalkozás.A válasz azon múlik, hogy mi miként látjuk a fogyasztóinkkal való kapcsolatunkat. A fogyasztói megelégedettség arról árulkodik, hogy jól vagy rosszul tettük a dolgunkat. Ez egy fontos, elsődleges cél, de nem a végcél önmagában. A fogyasztói elkötelezettség elnyerése kellene, hogy a legfőbb törekvése legyen minden cégnek, mivel az elkötelezettség egy mélyebb és sokkal tartósabb kapcsolatot fejez ki.

Az alábbiakban felsorolunk öt okot arra vonatkozólag, hogy miért sokkal értékesebb a fogyasztói elkötelezettség a megelégedettségnél:


A megelégedettség egy múltbéli élmény mérőszáma nem pedig egy jövőbeli viselkedés előre jelzője

Csak azért mert a fogyasztónak a múltban nem volt oka panaszkodni, még nem jelenti azt, hogy a jövőben sem lesz rossz élménye vagy hogy nem csábítja el őt a konkurencia. A "Verizon", az "AT&T" és a "Bellsouth" nevű cégek éppen most járnak ebben a cipőben, miután sok előzőleg elégedett fogyasztójuk átvándorolt a "Qwest" nevű céghez, az egyetlen olyan vállalathoz a négy közül, amely állítólag nem adta ki ügyfelei telefonbeszélgetéseinek a felvételeit az államnak.


A tökéletesen megelégedett fogyasztók a legtöbbször nem viselkednek másként, mint a kevésbé elégedettek.

A Gallup intézet kutatói úgy találták, hogy egy vezető szupermarket lánc tökéletesen megelégedett vásárlói átlagosan nem költenek többet, mint a kevésbé elégedett vásárlók. A tökéletes vásárlói elégedettség csak az érzelmi érintettséggel együtt képes arra, hogy megváltoztassa a vásárlási szokásokat.


ImageAz elkötelezett vásárlók a reklámüzenetek középpontjai

A szenvedélyes, elkötelezett fogyasztók aktívan reklámozzák a márkát és a termékeket azzal, hogy mindenkinek beszélnek róla - és gyakran észre sem veszik, hogy ezt teszik. Erre jó példa a Macintosh kultusz, melynek tagjai egy életstílust tesznek magukévá ugyanazon elveket vallva miközben világgá kürtölik a Macintosh előnyeit a PC-vel szemben.

A negatív elkötelezettség többet árthat Önnek mint gondolja
Ne menjünk messzebb mint a Sony BMG legutóbbi kémprogram-gondjaihoz, mely egy elkötelezett blogoszférából indult hullámmal kezdődött. Sem a vásárlói bojkottok sem a polgári perek nem voltak olyan kártékonyak mint a tény, hogy a Google blog keresője a "Sony + kémprogram" szóra 35.000 blog bejegyzést talált. Ez az online megfelelője az óriás plakát méretű "Óvakodj a kutyától" feliratnak.

Az elkötelezett vásárlókból a cég dolgozói is profitálnak
A Gallup intézet "Fogyasztói menedzsment" riportjában arról számol be, hogy az elkötelezett vásárlók (azok akik a Gallup által felállított érzelmi elkötelezettségi skálán a fels?ľ 15-20%-ban vannak) minden vállalat számára 23%-kal több prémiumot hoznak -az elkölthető jövedelemből való részesedést, a jövedelmezőséget, a bevételt és a kapcsolatok növekedését tekintve - mint az átlagos vásárlók.

Jelenleg az elkötelezettség megelégedettség feletti győzelmének születési fázisában vagyunk. A folyamat egy korai újítója a LEGO gyár, mely megengedi fogyasztóinak, hogy saját modelleket tervezzenek és aki megosztja az ötleteit a közösséggel, mielőtt megrendelné a különleges darabok szállítását.


Úgy gondolom, hogy a vállalatok egyre növekvő számban követik majd ezt a mintát és elkötelezettségre fognak szert tenni oly módon, hogy kihasználják az internet szociális és technikai adottságait, fogyasztóik kegyeinek elnyerésére.

Forrás:Image

www.internet-marketing.hu

A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe, az online marketing gyakorlati kipróbálására tökéletes helyszín. Keresőmarketing és marketing képzések, weboldalkészítés és keresőoptimalizálás, e mail szolgáltatások profi színvonalú kivitelezéséhez szükséges tudásanyagok mind megtalálhatók a Lépéselőnyben.
 

Ügyfélszolgálat, bejövő híváskezelés, túlcsorduló hívások kezelése, kampányvonal

Hogyan tud úrrá lenni a folyamatosan csöngő telefonokon?

Üzembiztos módszert mutatunk: munkatársai helyett mi fogadjuk cége beérkező hívásait (vagy azok egy részét, igényei szerint), nyugodt mederbe terelve feladatait.
Érdekel

Hideghívások, telemarketing

Lead generálás, időpont-egyeztetés, piackutatás, közvélemény-kutatás

Értékesítők, cégvezetők számára aranybánya
Sikerdíjas tárgyalási időpont egyeztetés friss és szűrt cégadatbázisból
Érdekel

Adatbázis, e-mail lista, telefonszám lista

Lépéselőny Önnek, a konkurensei előtt - Tessék, válasszon vevőt magának!

Marketing adatbázis, amire szüksége van ahhoz, hogy végre beinduljon a cége
Érdekel

Hírlevél kampányok, tömeges és célzott eDM küldés

A tömeges DM levél küldés bizonyítottan hatékony módja annak, hogy növelje a forgalmát!

Ne bajlódjon az adatbázis építéssel! Csoportos e-mail küldés, eDM marketing szolgáltatásunkkal állunk rendelkezésére.
Érdekel

SMS kampányok

Érjen el egyszerre több ezer ügyfelet azonnal! Az olcsó és kiemelkedően hatékony kampány, amire eddig várt!

Tegyük fel, hogy időszakos akciója hírét gyorsan szeretné potenciális vagy már meglévő ügyfelei ezreihez eljuttatni. Milyen módszert választ?
Érdekel

Lépjen kapcsolatba a Virtuális Irodaház Tagjaival - egy kattintással!

Tullamore Kft.
Lénárt Ákos

Partner ajánlása ismerősnek
További adatok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Feltöltött állományok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Ismerősök >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Bemutató üzemmód, csak az adatok egy része hozzáférhető
Proprerus Kft
Bandzi Eszter

Partner ajánlása ismerősnek
További adatok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Feltöltött állományok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Ismerősök >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Bemutató üzemmód, csak az adatok egy része hozzáférhető
SINA Kft.
Nyilas Mária

Partner ajánlása ismerősnek
További adatok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Feltöltött állományok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Ismerősök >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Bemutató üzemmód, csak az adatok egy része hozzáférhető
Mediterrán Kft.
Ivócs László

Partner ajánlása ismerősnek
További adatok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Feltöltött állományok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Ismerősök >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Bemutató üzemmód, csak az adatok egy része hozzáférhető


Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.