Az üzlet az utcán hever |
2010. szeptember 30. csütörtök, 03:00 |
Mit tesz az átlag értékesítő, ha egy potenciális új vevő többszöri megkeresésre sem reagál, és nem éri el? Legtöbbször feladja, és új ügyfél után néz. Mit tesz egy profi marketinges ezzel szemben? Új csatornát keres ahhoz a leendő vásárlóhoz. Ez több lehetséges kimenettel járhat: a) nem történik semmi, b) tényleg bevétel származik az illető megkereséséből, c) új, korábban át sem gondolt üzleti lehetőségek bukkannak fel számukra. Utóbbi hozhatja a legtöbb profitot, nem vitás – ezért (is) kell nyitott szemmel járni, hogy észrevegyük az üzletet ott, ahol más a kijáratot keresné!
Nyelvi különbség = háromszoros profitVegyük például a klasszikus sztorit: egy, azóta a top 100 magyar üzletember közé bekerült vállalkozó sorsa ott fordult meg, amikor még kezdő ruhagyártó korában egy angol úriemberrel tárgyalva a szállítási árat fourteen (angolul a 14) helyett forty-ban (angolul: 40) állapították meg, egy puszta elhallás révén. Ez a majd’ háromszoros – és a másik félnek még mindig szemrebbenést sem okozó – ár komoly lendületet adott cégének. Van új vevő a nap alattKözelebbi példa számomra egy, a közelmúltban folytatott beszélgetésem: egy cégvezetőt már hónapok óta, közel másfél éve „üldöztem”, és próbáltam elérni, hogy kezdjünk együttműködni. Többször tartottunk már ott, hogy megfogalmazódott, mi lenne az igénye, amit cégem jól ki tud elégíteni, már egyeztettünk árról és kezdésről is, ámde mindig az utolsó lépcső előtt megtorpantunk, és a legkülönbözőbb élethelyzetek miatt végül soha nem lett semmi az üzletből. Annyira jó kapcsolatot építettünk ki azonban a beszélgetések alkalmával, hogy nemrég ő keresett meg egy teljesen más témában kitalálható együttműködés gondolatával – és a kölcsönös előnyök mentén lesz is haszon mindkét fél számára. A sikeres vállalkozás alapja az üzleti partner kereséssel foglalkozó munkatársak nyitottsága az újra, rugalmassága, érdeklődése és kapcsolatépítő készsége. Többet ér egy jó kapcsolat ma, mint egy egyszeri bevétel holnap! Németh Zoltán Szeretne akár több ezer céget Excel formában, kényelmesen megkapni, feldolgozni? A Lépéselőny hatalmas, mintegy 21.000 céget tartalmazó adatbázisából több szempont szerint (földrajzi elhelyezkedés, árbevétel, létszám, tevékenységi kör, kapcsolattartó beosztása) gyűjthet ki Önnek megfelelő partnereket. VEGYE FEL A KAPCSOLATOT MUNKATÁRSUNKKAL, HA ÉRDEKLI EZ A LEHETŐSÉG!
|