A reklám köszöni, jól van Nyomtatás
2008. november 12. szerda, 06:00


A reklám köszöni, jól van

A magyar online reklámpiacot nem csapta meg a globális pénzügyi krízis előszele


A Magyar Online Hirdetési Index (MOHI) adatai szerint a magyar online reklámpiacot nem csapta meg a globális pénzügyi krízis előszele: a január-szeptemberi időszakban 30%-ot meghaladó növekedést mutatott. 2008 harmadik negyedévében a MOHI-tag vállalatok 2 189 968 000 forint hirdetési bevételt könyveltek el. 2007 hasonló időszakában a bevétel 1 741 651 000 forint volt. Az idei év első kilenc hónapjában összesen 6 677 164 000 forint hirdetési bevételt értek el a MOHI-tagok, míg a tavalyi év első háromnegyede 5 102 651 000 forint bevételt eredményezett.

„Az e-világ robbanásával párhuzamosan – 2003 óta - követjük nyomon az online piac térnyerését. A 13 tagszervezet mérlegében szereplő bevételek alapján - negyedéves bontásban -, pontosan látjuk a hirdetési bevételek alakulását. Az első években 50%-kal, de mostanában is több mint 30%-kal emelkedik ez az összeg. Mint általános érvényű törvényszerűség megállapítható, hogy a legkisebb és a legnagyobb cégek fejlődnek a legdinamikusabban, s hogy az online szektor katalizátorként a teljes reklámtortát hizlalja. Az amerikai elnökválasztás példája is mutatja, hogy a szegmentáltabb, más felületekkel az érzékelés szintjén sem elérhető közönség megszólításához pótolhatatlan megoldást kínálnak az online orgánumok.” – mondta el az adatokkal kapcsolatban Levendel Ádám, a Szonda Ipsos elnök-vezérigazgatója.

Az index a haza online reklámpiac net-net-net bevételeit mutatja a klasszikus - display - hirdetési eszközökön keletkezett bevételek tekintetében. Az index összegébe nem számítanak bele a keresőmarketing- és direktmarketing-bevételek, a listing típusú bevételek, valamint a barterek sem. A mutató negyedévente frissül, a tagok maguk juttatatják el számaikat Levendel Ádám részére, aki összesíti azokat, és az összesített eredményeket küldi meg a tagok részére.

A tizenhárom MOHI-tag - [origo] Adhouse, Index, Sanoma Online, Ringier Online, Axel Springer Online, Adaptive Media, Inform Média, HVG online, portfolio.hu, Napi.hu, Egyszervolt.hu, Habostorta Csoport, Hazipatika.com - az online display reklámpiac mintegy 80%-át képviseli.

Forrás:[origo]

Kérdése van a cikkhez? Írja meg az
Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. e-mailcímre!


 

 

Üzleti Közösségünk tagjaként erre IS jogosult egész évben! Részletekért kattintson ide →


A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe, az online marketing gyakorlati kipróbálására tökéletes helyszín. Keresőmarketing és marketing képzések, weboldalkészítés és keresőoptimalizálás, e mail szolgáltatások profi színvonalú kivitelezéséhez szükséges tudásanyagok mind megtalálhatók a Lépéselőnyben.
 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.