A fogyasztók többsége a neten is megosztja elégedettségét |
2010. szeptember 21. kedd, 03:00 |
Új online kutatási szolgáltatást indított az Ipsos Zrt. Validált Online Vélemények (VOV) néven. A VOV az első közösségi oldal tagjaiból toborzott kutatási panel, amely jelenleg 30 ezer tagot tömörít. Az iWiW-ről toborzott panel egyik nagy előnye, hogy tagjaiból a közösségi oldalon elérhető adatok alapján is lehet kutatási célcsoportokat meghatározni. Meghívhatók kutatásokra például véleményvezérek, csomóponti emberek vagy az úgynevezett korai adaptálók köre. A VOV panel a kereskedelmileg fontos célcsoportok elérését teszi lehetővé innovatív módon, kihasználva a közösségi oldal erejét.
A panelt Validált Online Véleményeknek (VOV) nevezte el az Ipsos, mivel válaszadó tagjaikat az iWiW hálózatban szereplő profiljuk hitelesíti. A VOV előnye, hogy kutatási panelba önkéntesen jelentkező tagokat a népszerű közösségi oldalon kapcsolatépítés céljából megadott adatok validálják. Pintér Róbert, az Ipsos online stratégiai igazgatója elmondta, hogy a tagok adatait bizalmasan kezelik, azokhoz adatvédelmi okokból harmadik fél csak aggregáltan férhet hozzá és a tagok sem ismerhetik meg más regisztráltak adatait, kutatási célcsoportok képzésére viszont felhasználhatóak a felmérések során, lehetőség van tehát célzott vizsgálatokra. A VOV építésében fontos volt az Ipsos számára, hogy az iWiW nem egyszerűen egy közösségi oldal, neve összeforrt a magyar internettel, szinte teljesen lefedi a rendszeres hazai internetezőket. Az iWiW a legtöbb hazai internetezőt elérő közösségi oldal (közel 70%-os eléréssel bír) és mindemellett az egyik leglátogatottabb magyar weboldal is. Az iWiW-en épített panel tehát a lehető legteljesebb körű. A VOV piaci bevezetésével párhuzamosan az Ipsos a jövőben rendszeresen fog közzétenni kutatási adatokat VOV felméréseiből. Elsőként az internetezők és a cégek, márkák kapcsolatát feltáró kutatásból látnak napvilágot eredmények. A felmérés adatai szerint az internet átalakítja a fogyasztók és a cégek közötti kommunikációt. A kutatásban részt vevők 57%-a állította, hogy annyira elégedett volt egy bizonyos márkával vagy termékkel kapcsolatban, hogy azt másoknak is elújságolta az internet segítségével, míg 32% mondta, hogy panaszkodott már az interneten márkákra, vagy szolgáltatásokra. De népszerű a mások véleményét megosztó internetes oldalak látogatása is, ha márkákról és termékekről van szó: 73% olvasott már fórumon ilyen hozzászólást, 71% közösségi oldalon, 66% kereste fel adott cég weboldalát, 51% kapott már e-mailt baráttól, rokontól vagy ismerőstől, ami termékekről szólt, és 36% olvasott már ebben a témában blogbejegyzést. A termékekkel, márkákkal kapcsolatban interneten látott információknak az emberek közel háromnegyedére olyan hatása is lehet, hogy megváltozik tőle a véleménye. Az emberek ötöde szerint pedig 10 esetből legalább ötször vagy többször fordul elő vele, hogy megváltozott a véleménye az interneten olvasottaktól, míg 28% annyira magabiztos, hogy saját bevallása szerint ezen a módon nem vehető rá véleményváltozásra. De az emberek nem csak olvasnak az interneten, maguk is aktívan elmondják a véleményüket a márkákról, bár leggyakrabban (közel 80%) még élőszóban szeretnek beszélni barátaikkal, ismerőseikkel, ha ilyen téma merül fel. Viszont közel 40%-uk írt már céges ügyfélszolgálatnak e-mailt, több mint harmaduk használt már internetes fórumot arra, hogy megossza adott cég termékével kapcsolatban a gondolatait, és 30% mondott véleményt közösségi oldalon. A kutatásban részt vevők 31%-a több mint négy éve tagja az iWiW-nek, 41,6% 2-4 éve, 17,5%-a 1-2 éve, 7%-a pedig kevesebb, mint egy éve. 63%-uk naponta látogatja az iWiW-et, további 30%-uk pedig legalább hetente egyszer. Mi a Validált Online Vélemények (VOV)? Az Ipsos Zrt. 2010 szeptemberében új online kutatási szolgáltatást vezetett be a magyarországi piacra Validált Online Vélemények (VOV) néven. A VOV az iWiW közösségi hálózat tagjaiból toborzott 30 ezer fős online kutatási panel. A VOV fontos kutatási célcsoportok online elérését teszi lehetővé felmérések számára innovatív módon, kihasználva a közösségi hálózatban lévő erőt. A VOV tagjait az iWiW hálózatban szereplő profiljuk hitelesíti, validálja. Forrás: Ipsos Zrt.
|
Ügyfélszolgálat, bejövő híváskezelés, túlcsorduló hívások kezelése, kampányvonalHogyan tud úrrá lenni a folyamatosan csöngő telefonokon?Üzembiztos módszert mutatunk: munkatársai helyett mi fogadjuk cége beérkező hívásait (vagy azok egy részét, igényei szerint), nyugodt mederbe terelve feladatait.Érdekel |
|
|
|
Hideghívások, telemarketingLead generálás, időpont-egyeztetés, piackutatás, közvélemény-kutatásÉrtékesítők, cégvezetők számára aranybányaSikerdíjas tárgyalási időpont egyeztetés friss és szűrt cégadatbázisból Érdekel |
|
|
|
Adatbázis, e-mail lista, telefonszám listaLépéselőny Önnek, a konkurensei előtt - Tessék, válasszon vevőt magának!Marketing adatbázis, amire szüksége van ahhoz, hogy végre beinduljon a cégeÉrdekel |
|
|
|
Hírlevél kampányok, tömeges és célzott eDM küldésA tömeges DM levél küldés bizonyítottan hatékony módja annak, hogy növelje a forgalmát!Ne bajlódjon az adatbázis építéssel! Csoportos e-mail küldés, eDM marketing szolgáltatásunkkal állunk rendelkezésére.Érdekel |
|
|
|
SMS kampányokÉrjen el egyszerre több ezer ügyfelet azonnal! Az olcsó és kiemelkedően hatékony kampány, amire eddig várt!Tegyük fel, hogy időszakos akciója hírét gyorsan szeretné potenciális vagy már meglévő ügyfelei ezreihez eljuttatni. Milyen módszert választ?Érdekel |
Kapcsolódó cikkek
- Nyugati kényelem keleten…
- Ami ingyen van, mindig drága
- A magyar cégekhez kötődünk leginkább
- Megdöbbentő ingyen reklám
- Hogy erősítse fel marketing üzenetét a feloldása helyett?
- A szájhagyományra offline és online is ugyanazok a szabályok vonatkoznak
- Ön brand a környezetében?
- A férfi, a nő és az átlag
- Nyilvánosságra hozták 2010 legértékesebb világmárkáit
- Nyitott Pince Napok a Fesztiválok Évében
Lépjen kapcsolatba a Virtuális Irodaház Tagjaival - egy kattintással!
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..