A fogyasztók többsége a neten is megosztja elégedettségét Nyomtatás E-mail
2010. szeptember 21. kedd, 03:00

Lépéselőny/Marketing: VOV felmérésÚj online kutatási szolgáltatást indított az Ipsos Zrt. Validált Online Vélemények (VOV) néven. A VOV az első közösségi oldal tagjaiból toborzott kutatási panel, amely jelenleg 30 ezer tagot tömörít. Az iWiW-ről toborzott panel egyik nagy előnye, hogy tagjaiból a közösségi oldalon elérhető adatok alapján is lehet kutatási célcsoportokat meghatározni. Meghívhatók kutatásokra például véleményvezérek, csomóponti emberek vagy az úgynevezett korai adaptálók köre. A VOV panel a kereskedelmileg fontos célcsoportok elérését teszi lehetővé innovatív módon, kihasználva a közösségi oldal erejét.


A panelt Validált Online Véleményeknek (VOV) nevezte el az Ipsos, mivel válaszadó tagjaikat az iWiW hálózatban szereplő profiljuk hitelesíti. A VOV előnye, hogy kutatási panelba önkéntesen jelentkező tagokat a népszerű közösségi oldalon kapcsolatépítés céljából megadott adatok validálják. Pintér Róbert, az Ipsos online stratégiai igazgatója elmondta, hogy a tagok adatait bizalmasan kezelik, azokhoz adatvédelmi okokból harmadik fél csak aggregáltan férhet hozzá és a tagok sem ismerhetik meg más regisztráltak adatait, kutatási célcsoportok képzésére viszont felhasználhatóak a felmérések során, lehetőség van tehát célzott vizsgálatokra.

A VOV építésében fontos volt az Ipsos számára, hogy az iWiW nem egyszerűen egy közösségi oldal, neve összeforrt a magyar internettel, szinte teljesen lefedi a rendszeres hazai internetezőket. Az iWiW a legtöbb hazai internetezőt elérő közösségi oldal (közel 70%-os eléréssel bír) és mindemellett az egyik leglátogatottabb magyar weboldal is. Az iWiW-en épített panel tehát a lehető legteljesebb körű.

A VOV piaci bevezetésével párhuzamosan az Ipsos a jövőben rendszeresen fog közzétenni kutatási adatokat VOV felméréseiből. Elsőként az internetezők és a cégek, márkák kapcsolatát feltáró kutatásból látnak napvilágot eredmények.

A felmérés adatai szerint az internet átalakítja a fogyasztók és a cégek közötti kommunikációt. A kutatásban részt vevők 57%-a állította, hogy annyira elégedett volt egy bizonyos márkával vagy termékkel kapcsolatban, hogy azt másoknak is elújságolta az internet segítségével, míg 32% mondta, hogy panaszkodott már az interneten márkákra, vagy szolgáltatásokra. De népszerű a mások véleményét megosztó internetes oldalak látogatása is, ha márkákról és termékekről van szó: 73% olvasott már fórumon ilyen hozzászólást, 71% közösségi oldalon, 66% kereste fel adott cég weboldalát, 51% kapott már e-mailt baráttól, rokontól vagy ismerőstől, ami termékekről szólt, és 36% olvasott már ebben a témában blogbejegyzést.

A termékekkel, márkákkal kapcsolatban interneten látott információknak az emberek közel háromnegyedére olyan hatása is lehet, hogy megváltozik tőle a véleménye. Az emberek ötöde szerint pedig 10 esetből legalább ötször vagy többször fordul elő vele, hogy megváltozott a véleménye az interneten olvasottaktól, míg 28% annyira magabiztos, hogy saját bevallása szerint ezen a módon nem vehető rá véleményváltozásra.

De az emberek nem csak olvasnak az interneten, maguk is aktívan elmondják a véleményüket a márkákról, bár leggyakrabban (közel 80%) még élőszóban szeretnek beszélni barátaikkal, ismerőseikkel, ha ilyen téma merül fel. Viszont közel 40%-uk írt már céges ügyfélszolgálatnak e-mailt, több mint harmaduk használt már internetes fórumot arra, hogy megossza adott cég termékével kapcsolatban a gondolatait, és 30% mondott véleményt közösségi oldalon.

A kutatásban részt vevők 31%-a több mint négy éve tagja az iWiW-nek, 41,6% 2-4 éve, 17,5%-a 1-2 éve, 7%-a pedig kevesebb, mint egy éve. 63%-uk naponta látogatja az iWiW-et, további 30%-uk pedig legalább hetente egyszer.

Mi a Validált Online Vélemények (VOV)?

Az Ipsos Zrt. 2010 szeptemberében új online kutatási szolgáltatást vezetett be a magyarországi piacra Validált Online Vélemények (VOV) néven. A VOV az iWiW közösségi hálózat tagjaiból toborzott 30 ezer fős online kutatási panel. A VOV fontos kutatási célcsoportok online elérését teszi lehetővé felmérések számára innovatív módon, kihasználva a közösségi hálózatban lévő erőt. A VOV tagjait az iWiW hálózatban szereplő profiljuk hitelesíti, validálja.

Forrás: Ipsos Zrt.



A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe, az online marketing gyakorlati kipróbálására tökéletes helyszín. Keresőmarketing és marketingképzések, weboldalkészítés és keresőoptimalizálás, e-mail szolgáltatások profi színvonalú kivitelezéséhez szükséges tudásanyagok mind megtalálhatók a Lépéselőnyben.

 

Lépjen kapcsolatba a Virtuális Irodaház Tagjaival - egy kattintással!

IKR-Agroszirma Kft.
Varga Gábor

Partner ajánlása ismerősnek
További adatok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Feltöltött állományok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Ismerősök >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Bemutató üzemmód, csak az adatok egy része hozzáférhető
Szigmatec Kft.
Loboda János

Partner ajánlása ismerősnek
További adatok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Feltöltött állományok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Ismerősök >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Bemutató üzemmód, csak az adatok egy része hozzáférhető
Auto Expert 97 Szolgáltato é... Auto Expert 97 Szolgáltato és Kereskedelmi Kft
Neuberger Tamás

Partner ajánlása ismerősnek
További adatok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Feltöltött állományok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Ismerősök >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Bemutató üzemmód, csak az adatok egy része hozzáférhető
Fix Pont Kft.
Horváth Csaba

Partner ajánlása ismerősnek
További adatok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Feltöltött állományok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Ismerősök >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Bemutató üzemmód, csak az adatok egy része hozzáférhető