Ami ingyen van, mindig drága Nyomtatás
2011. március 22. kedd, 03:00

Lépéselőny/Marketing: Az ingyen ajánlatok PR értékérőlKétféle reakció létezik, ha valami ingyeneset kínálnak az üzleti életben: valaki vagy fogja az ajánlatot, és jogosnak érzi, hogy ő most csak kap, és van, aki elgondolkozik rajta, mit adhatna cserébe. Az üzletben gyakran az első szemlélettel találkozunk, ami sajnos elterjesztett egy rossz szemszöget: számos mikrovállalkozás úgy gondolja, létezik ingyen ebéd, és csak azért állnak sorba már. Nem akarom ezt az élet egy másik területéhez hasonlítani, mindenesetre elgondolkodtató, melyik megközelítéssel hová jut az ember.


Aminek nincs értéke, nincs tartalma sem

Aki az ingyenes ajánlatokra utazik csak, és azokat keresi, egyúttal belenyugszik abba is, hogy a létező legsilányabb minőséget kapja majd meg. Ha vállalkozásfejlesztésről beszélünk (legyen az értékesítést, marketinget támogató szolgáltatás, vagy egy termék), a legrosszabb minőség egyúttal egyenes út a cég zsugorodásához is. Számtalanszor találkoztam már azzal, hogy „csak ingyenes  érdekel”, csak „ingyen hirdetés érdekel”, „csak akkor érdekel, ha nem kerül semmibe” – aki így gondolkozik a cégéről, nem jut sehová.

Üzlet kizárva

A komoly üzletemberek pontosan tisztában vannak két ténnyel:
-    egy sikeres és eredményes és jól működő szolgáltatás értéket képvisel, ezért a szolgáltató hülye lenne ingyen adni azt
-    az üzletben mindkét félnek jól kell éreznie magát, ezért az kizárt, hogy az egyik fél minden csere nélkül adjon valamit.
Tapasztalatom szerint az ad ingyen bármit, aki nem tudja, hogy marketingelje, hogy értékesítse azt, így már szinte könyörög érte, hogy üzleti kapcsolatba lépjenek vele. Ez azonban ördögi kör: aki ennyire leértékeli saját szolgáltatását, abban miért bízna meg egy idegen, leendő új vevő? Az üzlet arról szól, hogy két fél cserél el olyan dolgokat egymással, melyek oda-vissza értéket képviselnek. Ha csak az egyik fél ad, a másik elfogadja azt, azt vagy zsarolásnak, vagy koldulásnak hívják. Nem tudom, ki az, aki ezek bármelyikét jó érzéssel mondaná a saját üzleti stílusának, én biztosan nem.
A valóban üzleti fejjel gondolkozó vállalkozók tudják: nincs ingyen ebéd, nincs olyan soha, hogy egy profitorientált vállalkozás pusztán ajándékba adjon valamit, hiszen maga alatt vágná a fát. Mindig nézze meg ezeket az ajánlatokat a másik oldalról: mit tud Ön adni majd azért a cégért?

Németh Zoltán
Lépéselőny Virtuális Irodaház
A kisvállalkozások üzleti partner keresési mentora
Egyetért? Tiltakozik? Írja meg nekünk véleményét erről - Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.

Szeretne akár több ezer céget Excel formában, kényelmesen megkapni, feldolgozni?

A Lépéselőny hatalmas, mintegy 21.000 céget tartalmazó adatbázisából több szempont szerint (földrajzi elhelyezkedés, árbevétel, létszám, tevékenységi kör, kapcsolattartó beosztása) gyűjthet ki Önnek megfelelő partnereket.
Szeretné, ha Önnek nem kellene ezzel foglalkoznia, mégis megkapná Excelben az Önnek szóba jöhető partnerek adatait?
VEGYE FEL A KAPCSOLATOT MUNKATÁRSUNKKAL, HA ÉRDEKLI EZ A LEHETŐSÉG!
KATTINTSON IDE, ÉS KÜLDJE EL NEVÉT ÉS TELEFONSZÁMÁT!
ÉRDEKEL, HOGY TUDNÉK AKÁR TÖBB EZER POTENCIÁLIS PARTNERT LETÖLTENI SAJÁT HASZNÁLATRA!


A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner  keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a  bevétel  és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti  kommunikáció  terepe, az online marketing gyakorlati kipróbálására tökéletes helyszín. Keresőmarketing és marketingképzések, weboldalkészítés és keresőoptimalizálás, e-mail szolgáltatások profi színvonalú kivitelezéséhez szükséges tudásanyagok mind megtalálhatók a Lépéselőnyben.

 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.