Ügyfél kapcsolattartás Nyomtatás
2007. április 21. szombat, 19:26
A stabilitás záloga

ImageMarketing vagy értékesítés?

A meglévő ügyfélkör megtartásának nézőpontjából mindkettő. Ahhoz, hogy ügyfeleinket hosszú távon ki tudjuk szolgálni, folyamatosan fel kell mérni piaci igényeiket. Ezek gyakran változhatnak, és ha nem reagálunk időben, a vásárlók elpártolnak.

 


ImageHa ismerjük az új igényeket, akkor az ezek alapján átalakított szolgáltatást megfelelően kommunikálnunk kell. Természetesen ennek a kommunikációnak folyamatosnak kell lennie, folyamatosan reklámoznunk kell. De persze nem elég a teljes ügyféllistának kiküldeni ezeket a marketing anyagokat. Időnként muszáj személyesen is találkozni ügyfeleinkkel, és értékesíteni kell feléjük az újabb szolgáltatásokat.

Mi a célja?

ImageAz ügyfeleinkkel, vásárlóinkkal fenntartott folyamatos kapcsolat célja a széleskörű bizalom elérése. El kell érnünk, hogy az általunk egyszer már kiszolgált partnerek ne csak egyszeri vásárlók legyenek. Kötődjenek cégünkhöz, szolgáltatásainkhoz, illetve termékeinkhez és folyamatosan tiszteljenek meg bennünket bizalmukkal.
Amennyiben nem hagyunk fel a velük való törődéssel, meg fogják nekünk ezt hálálni azzal, hogy innentől fogva nem a konkurenciától vásárolnak. Ha ezt ügyfélkörünk nagy részénél el tudjuk érni, akkor jutalmunk egy biztos bevételi bázis lesz, valamint egy stabil pénzügyi helyzetben lévő vállalkozás.

Hogyan működik?

ImageA működés nem túl bonyolult és főként nem misztikus. Egyszerűen az alapvető emberi kapcsolatok mechanikái alapján történik az egész. Az emberek általában annak a társaságát keresik és abban bíznak leginkább, akivel többet kommunikálnak. Valószínűleg annak a barátunknak fogadjuk el legkönnyebben véleményét vagy tanácsát, akivel a legtöbbet találkozunk, a legtöbbet beszélgetünk. Pedig lehet, hogy egy másik ismerősünk okosabb tanácsot adna.
Minél több időt töltünk valakivel, annál több dologban egyet fogunk érteni vele, és annál inkább kötődni fogunk hozzá.
Ha valakinek egy kis baráti kölcsönre van szüksége, valószínűleg nem a legmódosabb ismerősét keresi fel az illető, hanem azt, akivel a legjobb kapcsolatban van. A vásárlóink is legtöbbször nem a legjobb szolgáltatást nyújtó céget keresik fel, hanem azt, aki a legtöbb reklámot küldi nekik, vagy aki személyes kommunikációt folytat velük. A legtöbb ember szereti, ha törődnek vele, foglalkoznak a problémáival, megértik és finoman irányítják őt.

Milyen ember kell hozzá?

ImageAnnak a kollégának, aki a meglévő partnerállomány kezeléséért felelős, „tyúkanyó” típusúnak kell lennie. A szárnyai alá veszi az ügyfeleket és megőrzi, megvédi őket a cég számára. Ez az ember olyan, aki szeret törődni embertársaival, és valószínűleg magánéletében is nagyon sikeres kapcsolatainak ápolásában. Ez a kolléga szereti az őszinte, mély kapcsolatokat, nem felszínes. Jól tud mélyebb kommunikációkat folytatni, képes másokat meghallgatni, oda tud figyelni mások problémáira és valóban segíteni akar. Egy ilyen ügyfél kapcsolattartási felelős valódi kincs, mert stabil vevőközönséget fog kialakítani, akiket a konkurencia képtelen lesz elcsábítani. Így a cég folyamatos, stabil bevételekre számíthat.

Tartsuk meg ügyfélkörünket!

Nagy Géza

Professzionális Konzultánsok Szövetsége

A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe, az online marketing gyakorlati kipróbálására tökéletes helyszín. Keresőmarketing és marketing képzések, weboldalkészítés és keresőoptimalizálás, e mail szolgáltatások profi színvonalú kivitelezéséhez szükséges tudásanyagok mind megtalálhatók a Lépéselőnyben.
 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.