English version
×

Hideghívások

Csak a biztos időpontokért fizet. Kérje ajánlatunkat most! Időpont egyeztetés

Utál telefonálni? Sok időbe kerül a hideghívás?
Telefonálás helyett inkább tárgyalna?
Profi call center szolgáltatásunk korrekt feltételekkel átvállalja a telefonálás idegőrlő feladatát.

Bővebb részletek, ajánlatkérés itt

×

Adatbázis-értékesítés

Magyar cégek adatbázisa

E-mail cím és telefonszám-adatbázis
• e-mail, hírlevél, eDM kampányokhoz
• telemarketing, telesales kampányokhoz
• postai levél, DM kampányokhoz
• GDPR-kompatibilis, legális adatbázis

Bővebb részletek, ajánlatkérés itt

Hibák az értékesítésben I. rész Nyomtatás E-mail
2007. április 21. szombat, 19:26
Hiányok, amik értékesítési problémákhoz vezetnek

ImageAvagy a csökkenő bevételek okai

Tanácsadási munkánk során nap, mint nap cégvezetőkkel vagyunk kapcsolatban. A tanácsadó akár heteken keresztül együtt dolgozik a cégvezetővel, akár naponta konzultál vele, részesévé válik azoknak az eseményeknek, amik a cégekben zajlanak. Ezáltal módja van arra, hogy a megfigyeléseiből bizonyos következtetéseket vonjon le, amely persze a tanácsadási munkára is kihat.


Érdemes-e 50% fix - 50% jutalék rendszerben foglalkoztatni az értékesítőt? Sikeres lesz-e egy új értékesítő egy számára teljesen új területen? Fogja tudni hozni a terveket, forgalmi elvárásokat? Helyes lesz a hozzáállása az ügyfelekhez? Ezek a kérdések kivétel nélkül mindig megfogalmazódnak, amikor értékesítői állásra keresünk munkatársat.

Az eddig látott gyakorlatra építkezve elhatároztuk: állandó ügyfeleinket egy cikksorozatban tájékoztatjuk tapasztalatainkról.
Image
A mostani, első rész egyrészt áttekinti azokat a legnagyobb hiányosságokat, amiket a cégeknél értékesítési problémák esetén tapasztaltunk. (A felsorolás szubjektív, tájékoztató jellegű, bizonyára nagyon sok egyéb probléma is fellelhető a vállalkozásokban.) Másrészt nekilátunk a tapasztalatok elemzésének. Reméljük, hasznos ötletekkel szolgálhatunk partnereink számára, bármely területen is tevékenykedjenek. Tehát a lista:

1.  Pontos piaci elvárások ismeretének hiánya
2.  Értékesítői feladatkör ismeretének, és a kitaposott értékesítési út hiánya
3.  A poszt instabilitása (jutalékos rendszer aránytalansága)
4.  Szolgáltatói (technikai) hozzáállás hiánya
5.  Szervezet és irányelvek alkalmazásának hiánya
6.  Előkészületek (reklámok, hirdetések, promóciók) hiánya
7.  Ha növekedni akarsz: előbb hirdess, utána szervezd át, majd spórolj!
8.  És ha jól megy: ne változtass meg semmit!

A felsorolás szubjektív, tájékoztató jellegű, bizonyára nagyon sok egyéb probléma is fellelhető a vállalkozásokban. Jelen cikkünkben az első három pontot elemezzük ki, a következő számunkban kerül sor a többi pont részletezésére.

1. Pontos piaci elvárások ismeretének hiánya
ImageAz értékesítőre több, lényeges feladat hárul. Ezek közé tartozik többek között a piaci igények, az ügyfél igényeinek figyelése, és jelzése felettesei felé, a versenytársak figyelése, stb. Ahhoz, hogy a tevékenység sikeres legyen, elengedhetetlen, hogy a cég tisztában legyen azzal: a tevékenységi területén pontosan mit várnak el tőle? Gyorsaságot? Pontosságot? Alacsony árakat? Egységes termékszerkezetet? Szakértelmet? Információkat? Ezek milyen kombinációját?

Ahhoz, hogy az igényeknek megfelelő terméket, szolgáltatást nyújtsunk az ügyfélnek – és ennek ígéretét az értékesítő továbbítja – elengedhetetlen, hogy megtudjuk, pontosan mire is van szükség. Egy dolog, ha jó ötletünk van (pl. értékesítőként), más dolog, hogy ténylegesen van-e rá szükség.
Ehhez hozzátartozik persze annak a megfigyelése is, hogy az egyes ügyfélcsoportoknak pontosan mire van szükségük, miben mások az igényeik. Minél pontosabban sikerül ezt megfogalmazni, annál inkább sikerülni fog annak teljesítése. Az igények pontos megfogalmazása 5 percnél valószínűleg több időt vesz igénybe. De ha ez elmarad, akkor azzal szembesül az értékesítő, hogy folyton az ár csapdájába kerül. Hiszen, ha nem azt nyújtja, amit kérnek, akkor értéktelen a „mutatványa”, és könnyű lesz ezt az árban is érvényesítenie az ügyfélnek.

2. Értékesítői feladatkör ismeretének, és a kitaposott értékesítési út hiánya

ImageMunkánk során ezt látjuk: gyakran esnek a cégvezetők abba a hibába, hogy egy más cégnél (netán más területen) sikeresen működő értékesítőt egyből a „mély vízbe dobnak”. Hiszen tudja, mi a dolga, itt is értékesíteni kell. Ez utóbbi igaz. De hogy mi a dolga itt, az már más kérdés. Azt tapasztaltuk, hogy még ugyanazon a piacon tevékenykedő cégek között is jelentős különbségek vannak a konkrét értékesítési módszerekben.
Pl. egy erősáramú készülékeket forgalmazó cég értékesítési megközelítése lehet erősen műszaki, de lehet afféle „coca-cola” ügynöki. Mindkettő lehet sikeres. De egy cégnél egyféle szokott működni.

A gyakorlat azt mutatja, hogy a legtöbb esetben maga a cégvezető taposta ki az értékesítési utat, amikor még ő maga csinálta azt. Majd jöttek utódok, akik ezt eltanulták, akiket megtanított a vezető ugyanerre a módszerre. Majd jöttek újabb utódok, akiket már az utódok tanítottak meg, stb. stb. És azt vesszük észre, hogy a 3-4. generáció már valahogy nem hozza azt az eredményt, amit az első generációk hoztak. Ha jobban megfigyeljük, ennek nyilvánvaló oka, hogy a konkrét értékesítési módszer, átadása során, minden egyes alkalommal veszített eredeti tartalmából. Így a végén azt látjuk, hogy akármilyen „jó” értékesítőt veszünk fel, nem hozza az eredményt. Legtöbbször pontosan ezért.

3. A poszt instabilitása (jutalékos rendszer)


A vélemények itt is eltérnek, és gyakran ütköznek is annak megítélésében, hogy mi az egészséges egyensúly, főleg az értékesítésben, a fix és jutalék arányának megállapításkor. Itt nem szeretnénk konkrét tippeket adni, viszont néhány nézőpontra felhívjuk tisztelt olvasóink figyelmét.
Egy szervezet alapjában véve három lényeges elemből áll:
- A posztokból, azaz azokból a funkciókból, amelyeket a munkatársak látnak el,
- Együttműködési szabályokból (irányelvek, működési szabályok, üzleti szabályok, stb),
- Mozgó tételekből (amik beáramlanak a szervezetbe, mint „fekete dobozba”, pl. pénz, papírok, stb., amik benne áramlanak, és amik kiáramlanak, azaz a termékek).

A szabályok képezik a jól átgondolt alapot arra, hogy a posztok (azaz a munkatársak) együttműködjenek, és együtt „hajtják”, áramoltatják a harmadikat, a mozgó tételeket. Vagyis, az első kettő fix, annál jobb, minél stabilabb, míg a harmadik akkor jó, ha lehetőleg minél gyorsabban mozog.
Az áramlás mértéke, azaz a cég működőképessége (bevétele, és profitja) mindössze attól függ, hogy:
- Mennyire stabilak a posztok,
- Mennyire jól vannak összehangolva az együttműködési szabályok,
- Mennyire jól vannak definiálva a mozgó tételek (pl. maga a termék – tudja-e a dolgozó, hogy mit kell elkészítenie, stb.)

A két utolsó tétellel tipikusan a szervezeti, szervezési, szervezetfejlesztési tanácsadás foglalkozik, erre itt nem térünk ki. Az első tétel, azaz a posztok stabilitása az, amit szeretnénk megvizsgálni.
A poszt nyilván attól stabil, hogy az azt betöltő személy tudja, mi a dolga (lásd még az előző pontot), másrészt ő maga, mint személy is stabil (környezete, családja, stb.).

ImageA tapasztalatunk a következő: nem várható el túlságosan nagy stabilitás azoktól a munkavállalóktól, akik létbizonytalanságban élnek. A létbiztonságot ma a legtöbb munkavállalónál (és ezt itt háromezer személyes interjú tapasztalatából állítjuk) a fix fizetés (ill. annak megfelelő aránya) jelenti.
Ez nem jelenti azt, hogy fix fizetéssel kell elkényeztetnünk munkatársainkat. A jutalék, bónusz, prémium igenis ösztönző erőként hat a munkavállalókra. Azonban e kettő aránya olyan kell, hogy legyen, amely az adott személy létbiztonsága szempontjából egészséges mértékű.

Gyakran tapasztaljuk azt, hogy a vezetők – pontosan az adott személybe vetett saját bizalmatlanságukat, és a poszt precíz definiálásában érzett és tudott bizonytalanságukat áthárítandó a munkavállalóra – alkalmazzák a jutalékos rendszert.
És az eredmény siralmas (kivéve néhány esetet). Nagyon kevés ma azoknak a száma, és aránya, akik olyan mértékű önbizalommal és tudással rendelkeznek, hogy tisztán jutalékos rendszerben is megállják a helyüket. Az ilyen személyek ma általában önálló vállalkozók. A nagy többségnek viszont stabilitás szükséges, és lehetséges, hogy ezzel együtt kiváló teljesítményt nyújtanak.

Tehát érdemes mérlegelni: a „fizetek, ha hozol üzletet” típusú hozzáállás inkább eredménytelenséget szül (hiszen a másik oldal is gondolhatja: „hajtok akkor, ha jól megfizetnek”). A bizalmat előbb mindig a cégnek kell a munkavállalóba helyeznie. Ehhez nyilván a megfelelő ember megválasztása elengedhetetlen. Sokkal inkább várható eredmény, ha bizalmat előlegezünk a munkavállaló felé. Ennek egy lehetséges jele a fix fizetés relatív magas (60% vagy e feletti) aránya.

Folytatjuk!

 Tokár Péter

Tesk Tanácsadó Kft. 


Kérdése van a cikkhez?
Írja meg a Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. e-mailcímre!

Szeretne díjmentesen konzultálni szakértőnkkel? Érdekli, hogy lehet ezt gyakorlatba ültetni a saját cégében?

Üzleti Közösségünk tagjaként erre IS jogosult egész évben! Részletekért kattintson ide →

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe, az online marketing gyakorlati kipróbálására tökéletes helyszín. Keresőmarketing és marketing képzések, weboldalkészítés és keresőoptimalizálás, e mail szolgáltatások profi színvonalú kivitelezéséhez szükséges tudásanyagok mind megtalálhatók a Lépéselőnyben.
 

Ügyfélszolgálat, bejövő híváskezelés, túlcsorduló hívások kezelése, kampányvonal

Hogyan tud úrrá lenni a folyamatosan csöngő telefonokon?

Üzembiztos módszert mutatunk: munkatársai helyett mi fogadjuk cége beérkező hívásait (vagy azok egy részét, igényei szerint), nyugodt mederbe terelve feladatait.
Érdekel

Hideghívások, telemarketing

Lead generálás, időpont-egyeztetés, piackutatás, közvélemény-kutatás

Értékesítők, cégvezetők számára aranybánya
Sikerdíjas tárgyalási időpont egyeztetés friss és szűrt cégadatbázisból
Érdekel

Adatbázis, e-mail lista, telefonszám lista

Lépéselőny Önnek, a konkurensei előtt - Tessék, válasszon vevőt magának!

Marketing adatbázis, amire szüksége van ahhoz, hogy végre beinduljon a cége
Érdekel

Hírlevél kampányok, tömeges és célzott eDM küldés

A tömeges DM levél küldés bizonyítottan hatékony módja annak, hogy növelje a forgalmát!

Ne bajlódjon az adatbázis építéssel! Csoportos e-mail küldés, eDM marketing szolgáltatásunkkal állunk rendelkezésére.
Érdekel

SMS kampányok

Érjen el egyszerre több ezer ügyfelet azonnal! Az olcsó és kiemelkedően hatékony kampány, amire eddig várt!

Tegyük fel, hogy időszakos akciója hírét gyorsan szeretné potenciális vagy már meglévő ügyfelei ezreihez eljuttatni. Milyen módszert választ?
Érdekel

Lépjen kapcsolatba a Virtuális Irodaház Tagjaival - egy kattintással!

Göcsej Nyomda Kft.
Gyõrffy Edina

Partner ajánlása ismerősnek
További adatok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Feltöltött állományok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Ismerősök >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Bemutató üzemmód, csak az adatok egy része hozzáférhető
B Verzió Építésziroda Kft.
Tóth-Meisels Balázs

Partner ajánlása ismerősnek
További adatok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Feltöltött állományok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Ismerősök >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Bemutató üzemmód, csak az adatok egy része hozzáférhető
Rich House Kft.
Barista Csaba

Partner ajánlása ismerősnek
További adatok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Feltöltött állományok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Ismerősök >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Bemutató üzemmód, csak az adatok egy része hozzáférhető
Simon Pékség Kereskedelmi é... Simon Pékség Kereskedelmi és Szolgáltató Kft.
Simon Imréné

Partner ajánlása ismerősnek
További adatok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Feltöltött állományok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Ismerősök >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Bemutató üzemmód, csak az adatok egy része hozzáférhető


Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.