Sör, mosdó, és a pozicionálás |
2010. április 29. csütörtök, 03:00 |
Ki gondolta volna, hogy egy illemhely is lehet üzleti közösség, és hogy a sör kiváló eszköz lehet felmérések végzéséhez? A legenda szerint ez megtörtént eset, egy lelkes ifjú újságíró, aki szeretett volna bejutni a hazai média felső rétegébe, intenzíven keresett megfelelő partnert, potenciális támogatót ehhez a tervéhez.
Eljött az idő, amikor, látván, hogy a hegy sehogy sem akar Mohamedhez, cselekvésre, és némi piackutatásra szánta el magát. A partner keresés, a felderítés rövidesen eredményt hozott: kiderítette, hogy a média ismert arca egy nyári nap és este egy vidéki helyszínen tölti majd az időt egy rendezvényen. Fiatalemberünk szintén ellátogatott a rendezvényre, és már déltől ott őgyelgett a Nagy Ember helye körül, azonban egyre csalódottabban (és a melegtől elcsigázottabban) vette tudomásul, hogy esélytelen odajutnia az ismerősök és rajongók táborától. Viszont a piackutatás lényege éppen az, hogy minden fontos információt gyűjtsünk be a célpiacról. Így tett hősünk is, aki látván, hogy a nagy meleg miatt egyre fogynak a művész előtt a sörök, egy idő után elfoglalta a Nagy Marketing Akció helyét, ahol „reklámja” fogadtatására leginkább számíthatott: a wc bejárat mellett ütött tanyát. Számítása bevált, a felmérést jól végezte, a célszemély valóban rövidesen feltűnt a mosdónál, hogy a délután további részében könnyedebben érezze magát. Alig lépett be, és kezdett hozzá a művelethez, amikor történetem főszereplője belépett utána, és – reklámzaj nélkül, tekintettel arra, hogy ide már nem kísérte el a sztárt a körülötte lévő tömeg – előhozakodott kérésével. A nem éppen üzleti kommunikációkra tervezett helység, a találékony megközelítés, és az éppen feloldódó feszültség aztán azt az összhatást eredményezte, hogy a médiaszereplő végighallgatta, és pontosan megértette, mit kínál és mit keres a fiatalember. Mivel hasonló kedves pimaszságra, hogy valaki kifigyelje, mikor könnyítene magán, és ott hozakodjon elő kérésével, ahová a király is gyalog jár, még nem látott példát, és értékelte a helyzet fonákságát és a kitartást, a történet elején említett leendő csillag elérte célját, és pártfogóra talált.A várható haszon reményében igyekezett többféle módon megkörnyékezni egy ismert médiaszereplőnket, azonban – mivel nincs a hazai celebekről szakmai tudakozó vagy cégtár, és a hagyományos marketing és értékesítés itt hasztalan – sehogyan sem talált utat az illetőhöz. Hiába, a média és bulvárvilág nem a klasszikus gazdasági tevékenység, nem a hagyományos eladás – bevétel – profit logikája alapján működik, az üzlet itt más módon alakul. Az eladni kívánt portéka (tehetsége, kitartása, lendülete), és a felvevőpiac nem hirdetéssel, vagy hideghívással talált egymásra: hősünk hasztalan kereste e-mailen, telefonon befolyásos leendő üzleti partnerét, nem jutott el hozzá, nem kapott visszajelzést. Mi ebből a tanulság? A helyzet és az alkalom mindig adott – csak tudni kell, milyen piaci adatokra van szükség a felmérésből, és érdemes merészen, a piac által megszokottól teljesen eltérő módon nyitni a potenciális partnerek felé! Próbáljon ki Ön is egy-egy új megközelítést az adatgyűjtésben, és a marketingben! Németh Zoltán A kisvállalkozások üzleti partner keresési felelőse Lépéselőny Média Kft. |
Ügyfélszolgálat, bejövő híváskezelés, túlcsorduló hívások kezelése, kampányvonalHogyan tud úrrá lenni a folyamatosan csöngő telefonokon?Üzembiztos módszert mutatunk: munkatársai helyett mi fogadjuk cége beérkező hívásait (vagy azok egy részét, igényei szerint), nyugodt mederbe terelve feladatait.Érdekel |
|
|
|
Hideghívások, telemarketingLead generálás, időpont-egyeztetés, piackutatás, közvélemény-kutatásÉrtékesítők, cégvezetők számára aranybányaSikerdíjas tárgyalási időpont egyeztetés friss és szűrt cégadatbázisból Érdekel |
|
|
|
Adatbázis, e-mail lista, telefonszám listaLépéselőny Önnek, a konkurensei előtt - Tessék, válasszon vevőt magának!Marketing adatbázis, amire szüksége van ahhoz, hogy végre beinduljon a cégeÉrdekel |
|
|
|
Hírlevél kampányok, tömeges és célzott eDM küldésA tömeges DM levél küldés bizonyítottan hatékony módja annak, hogy növelje a forgalmát!Ne bajlódjon az adatbázis építéssel! Csoportos e-mail küldés, eDM marketing szolgáltatásunkkal állunk rendelkezésére.Érdekel |
|
|
|
SMS kampányokÉrjen el egyszerre több ezer ügyfelet azonnal! Az olcsó és kiemelkedően hatékony kampány, amire eddig várt!Tegyük fel, hogy időszakos akciója hírét gyorsan szeretné potenciális vagy már meglévő ügyfelei ezreihez eljuttatni. Milyen módszert választ?Érdekel |
Kapcsolódó cikkek
- K&H-Google: lemaradnak a cégek mobilbarát weboldal nélkül
- Az ISK akciós ajánlata Lépéselőny Tagoknak
- Hogyan használjuk a telefont okosan az üzleti kapcsolatokban?
- Prága mindössze 38.900 Ft-ért!
- Változás = üzlet
- Mikor hagyja abba az értékesítést?
- Nem kérek semmit
- Pályázatok, közbeszerzések , fejlesztési adókedvezmények, finanszírozási megoldások
- Naivan könnyebb
- Vásároljon magától!
Lépjen kapcsolatba a Virtuális Irodaház Tagjaival - egy kattintással!
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..