Mi az igazán lehetetlen az üzleti életben? |
2010. május 19. szerda, 03:00 |
Kezdő értékesítő voltam, amikor kaptam egy szenzációs kiképzést abból, hogy tud az ember a hideghívások során „túllépni” a – mindannyiunk által jól ismert – „kapuőrző” titkárnőkön. Előtte már összeszedtem nem kevés ellenérzést a telefonálás, az üzleti partner keresés témájában, őszintén szólva utáltam az eladás, értékesítés egész témakörét, és féltem is minden újabb elutasítástól. Ezért érdekelt, hogy lehet túllendülni az üzleti élet egyik legnagyobb kihívásán: azon, hogy néha bizony meg kell ismerkedni új, addig még idegen emberekkel. Úgy éreztem, igazán lehetetlen feladat előtt állok: ha nem tudok meglévő ismeretségünkre hivatkozni a telefonban, nem engednek be a döntéshozóhoz – viszont ha nem tudok vele beszélni, hogy ismerjem meg? Az új vevő nem mindig tudja, hogy ő azKülönösen igaz kis cégek esetében, hogy érdemi marketing hiányában az értékesítőnk, ha megkeres egy új, potenciális partnert, az még nem tudja, hogy mi egyáltalán létezünk. Ráadásul egy szakmai tudakozó, vagy cégtár jellemzően központi számokkal lát el minket. Tiszta haszon egy üzleti közösség, ahol legalább személyes kontaktokra lehet lelni – de még ebben az esetben is meg kell küzdeni az ismeretlenség homályával, és a természetes bizalmatlansággal, ami egy „idegen megkeresést” övez. Amikor életemben először megkerestem az első adatbázisomból kigyűjtött partnereket, a telefonhívások megkezdése előtt tele voltam optimizmussal. Tudtam, mit adok, és láttam az alap adatokból, hogy az a cég, akit éppen hívni akarok, célpiac, szüksége van a termékünkre. Nem volt bennem kétség, hogy örömmel fogadnak majd, és gyorsan nyélbe ütjük az „üzlet” nevű csodát (akkor még mindent így éltem meg). Az üzleti kommunikáció magasiskolájaJó pár hívás, telefon rámcsapás, kiabálás, vagy unott „Köszönjük, nem kérjük” után elkeseredtem, és átléptem a kis cégek marketing életének második nemes lépcsőfokára: jöttek a direkt mailek. Miután ez sem vezetett érdemi eredményre, módszert váltottam, és néhány kiváló értékesítési tréning után eljutottam a cikkem elején említett telefonos képzésig. Itt az üzleti kommunikáció egyik akadémiai szövegét volt szerencsém megtanulni mentoromtól, aki épp a „hogy lépjünk túl a titkárnőn, ha ellenséges?” témában képzett bennünket. Elmondta, hogy ha különösen kekec a titkárnő, hogy nem kapcsolja be a főnökét, mert még nem ismerjük egymást (tehát hideghívásról van szó), kérdezzek vissza: „Ön szerint hogy lehet elsőre mindjárt másodszor találkozni?”. Ez egyrészt kicsit elveszi a beszélgetés élét, másrészt kizökkentheti a másik felet szűrő szerepéből (félreértés ne essék: semmi bajom a titkárnőkkel, és soraim nem ellenük szóló propaganda, csak az értékesítés példáiból nem hiányozhatnak). Erre nehéz azt válaszolni, hogy „akkor sem kapcsolom” (nem lehetetlen, de nehéz), és ha pl. elneveti magát a kérdés nyilvánvaló képtelenségén, akkor az üzleti partnerkereső máris beljebb van. Ismeretlenségből bevétel és profitEnnél a szakcégnél találkoztam aztán egy olyan módszerrel, amely később igazán segítségemre volt az idegen ügyfelek megnyitásában – akár telefonban, akár személyesen. A gondolatmenete egyszerű: mivel idegenek vagyunk egymásnak, valamilyen kölcsönösen épkézláb lépéseken keresztül elegendő információt kell megtudjunk oda-vissza, hogy eldönthessük: érdemes-e együttműködnünk. Ha kellő mennyiségű adatunk van oda-vissza, és a termék, amit képviselek, valóban megoldás az ő problémájára (és ezt meg is tudom mutatni neki), akkor üzlet, ebből eredően bevétel (és ha jól gazdálkodom, profit) lesz a folytatás.
A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe, az online marketing gyakorlati kipróbálására tökéletes helyszín. Keresőmarketing és marketingképzések, weboldalkészítés és keresőoptimalizálás, e-mail szolgáltatások profi színvonalú kivitelezéséhez szükséges tudásanyagok mind megtalálhatók a Lépéselőnyben.
|
Ügyfélszolgálat, bejövő híváskezelés, túlcsorduló hívások kezelése, kampányvonalHogyan tud úrrá lenni a folyamatosan csöngő telefonokon?Üzembiztos módszert mutatunk: munkatársai helyett mi fogadjuk cége beérkező hívásait (vagy azok egy részét, igényei szerint), nyugodt mederbe terelve feladatait.Érdekel |
|
|
|
Hideghívások, telemarketingLead generálás, időpont-egyeztetés, piackutatás, közvélemény-kutatásÉrtékesítők, cégvezetők számára aranybányaSikerdíjas tárgyalási időpont egyeztetés friss és szűrt cégadatbázisból Érdekel |
|
|
|
Adatbázis, e-mail lista, telefonszám listaLépéselőny Önnek, a konkurensei előtt - Tessék, válasszon vevőt magának!Marketing adatbázis, amire szüksége van ahhoz, hogy végre beinduljon a cégeÉrdekel |
|
|
|
Hírlevél kampányok, tömeges és célzott eDM küldésA tömeges DM levél küldés bizonyítottan hatékony módja annak, hogy növelje a forgalmát!Ne bajlódjon az adatbázis építéssel! Csoportos e-mail küldés, eDM marketing szolgáltatásunkkal állunk rendelkezésére.Érdekel |
|
|
|
SMS kampányokÉrjen el egyszerre több ezer ügyfelet azonnal! Az olcsó és kiemelkedően hatékony kampány, amire eddig várt!Tegyük fel, hogy időszakos akciója hírét gyorsan szeretné potenciális vagy már meglévő ügyfelei ezreihez eljuttatni. Milyen módszert választ?Érdekel |
Kapcsolódó cikkek
- K&H-Google: lemaradnak a cégek mobilbarát weboldal nélkül
- Az ISK akciós ajánlata Lépéselőny Tagoknak
- Hogyan használjuk a telefont okosan az üzleti kapcsolatokban?
- Prága mindössze 38.900 Ft-ért!
- Változás = üzlet
- Mikor hagyja abba az értékesítést?
- Nem kérek semmit
- Pályázatok, közbeszerzések , fejlesztési adókedvezmények, finanszírozási megoldások
- Naivan könnyebb
- Vásároljon magától!
Lépjen kapcsolatba a Virtuális Irodaház Tagjaival - egy kattintással!
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..