Tisztázzuk: vesz, vagy elad? |
2010. október 21. csütörtök, 03:00 |
Volt főnököm büszke volt rá, hogy neki szinte lehetetlen eladni, mert minden helyzetet képes volt megfordítani, és saját érdekei irányába alakítani a dolgokat. Ezzel szemben a minap találkoztam egy cégvezetővel, aki – mint arra rájöttem – szerette volna eladni saját szolgáltatását. Ugyanakkor magához az értékesítéshez pedig segítséget szeretett volna igénybe venni. Azonban nem tudta megfogalmazni mire van szüksége, mit is szeretne venni, és végül így az igényel-elad kuszaságában már maga sem tudta, most vesz-e, vagy elad. Nem is lett belőle üzlet, elmaradt számára a bevétel. Az üzleti partnerkeresésnél az első, hogy tudjam mire van szükségem és én mit tudok és akarok adni.
Venni, vagy nem venni?Amikor el akarom adni a szolgáltatásainkat (legyen szó az üzleti közösségben hirdetésről, akár a call-center csapatom munkájáról, vagy letöltésről), először utánanézve a partnernek, akivel találkozni fogok, tisztázom magamban, hogy mit is szeretnék elérni, és mit látok reálisnak. Egy biztos, ismerve a piacon lévő, hasonló szolgáltatásokkal rendelkező cégeket, már a tevékenységből tudom, hogy én beletartozom-e az potenciálisan érdeklődők körébe. Ezzel szemben a saját szolgáltatásaimról is tapasztaltból tudom, hogy kik, milyen az igénybevevői köre. Nem bizonytalankodom benne, hogy vennék, vagy „esetleg talán ha és feltéve hogy” akarnék-e vele üzletelni, hanem határozott a kiindulópont,amilyen szándékkal az ügyfélhez megyek. Akárcsak volt főnököm: szemernyi kétsége sem volt soha, hogy egy potenciális ügyfélnek jót fog tudni adni, ezért mindig kereste az új vevőket, minden helyzetben. A sikeres vállalkozás alapja: tudatos marketing és értékesítésTárgyalópartnerem elsődlegesen azt nem tudta eldönteni, most ő milyen álláspontot képviseljen. Amikor saját szolgáltatását próbálta eladni, akkor éppen mindent rózsaszínben tüntetett fel, és a világ legnagyobb ötleteként tálalta, amikor pedig az iránt puhatolózott, mi mit és mennyiért tudnánk neki segíteni az ügyfélszerzésben, akkor egyszerre szegénynek mutatta magát, mint a templom egere, majd átcsapott egyfajta „multis” (tisztelet a kivételnek) hozzáállásba, hogy „küldjek nyugodtan egy ajánlatot, majd jelentkeznek, ha érdekes). Ez a bizonytalanság aztán oda vezetett, hogy eldöntöttem: venni nem vennék tőle, eladni pedig nem akarok neki. Tudatosan kell felépíteni, kinek, mit és hogy mondjunk, hogy értékesítsünk, ha ügyfélszerzésre indulunk. Szeretne akár több ezer céget Excel formában, kényelmesen megkapni, feldolgozni? A Lépéselőny hatalmas, mintegy 21.000 céget tartalmazó adatbázisából több szempont szerint (földrajzi elhelyezkedés, árbevétel, létszám, tevékenységi kör, kapcsolattartó beosztása) gyűjthet ki Önnek megfelelő partnereket. VEGYE FEL A KAPCSOLATOT MUNKATÁRSUNKKAL, HA ÉRDEKLI EZ A LEHETŐSÉG!
|