A sikeres vállalkozás alapja: 6-7-6 |
2010. november 24. szerda, 03:00 |
Kapkodni egy vállalkozás építése és vezetése során nem szabad – minél alaposabban, kitartóbban építi fel a cégvezető a marketing és értékesítési stratégiáit, annál biztosabb lehet benne, hogy stabil lesz a vállalkozás. Van erre egy kifejező „útmutatás” a számok nyelvén: 6-7-6! Tudatos értékesítésAmikor elkezdtem értékesíteni, az elején próbáltam mindenféle módon sikerre vinni a lehetőségeimet. Nem voltam sem tapasztalt, sem képzett az üzleti partner keresés, bevétel szerzés terén, csak lelkes. Azonban amíg így össze-vissza kapkodtam, nem jöttek az eredmények. Ez különösen akkor volt izgalmas, amikor közeledett a hó vége, még alig volt várható jutalékom, és végleg bármit megpróbáltam volna a bevételért, mégsem jött össze semmi. Aztán megtanultam pár alapvető törvényszerűséget az értékesítéssel kapcsolatban, és gyakorolni kezdtem őket. 42 nap, vagyis hat hét alatt hatni kezdet a tudás, és sokkal magabiztosabban tudtam tervezni a lehetőségeimmel. Működött a 6-7-6! Marketing a köbönUgyanez érvényes az üzleti partner keresés alapjaira, a marketingre is: hiába kezdek el küldeni egy-két üzenetet, hírlevelet, hiába teszek pár kósza kísérletet, ez még önmagában kevés. Egyik ügyfelem mesélte például, hogy kapott egy igen-igen kedvező ajánlatot egy akciós hirdetésre – igaz, hogy egyszeri lehetőség lenne, az üzenet nem is a célcsoportját érné el, de legalább olcsó… Na ebből nem lesz felépített marketing, sem eredmény. Kitartóan ismételni az üzenetet és a kifelé áramló kommunikációkat – és 6 7 alatt 6ni fog az üzleti kommunikáció!
Szeretne akár több ezer céget Excel formában, kényelmesen megkapni, feldolgozni? A Lépéselőny hatalmas, mintegy 21.000 céget tartalmazó adatbázisából több szempont szerint (földrajzi elhelyezkedés, árbevétel, létszám, tevékenységi kör, kapcsolattartó beosztása) gyűjthet ki Önnek megfelelő partnereket.
|