Üzlet a múltból |
2010. december 11. szombat, 03:00 |
Fordult már elő Önnel, hogy egy rég elfeledett partner egyszer csak felhívta, és rendelt Öntől? A napokban csörgött a telefonom, és a beszélgetés végére sikerült beazonosítanom a hívót, akivel régen és annyira keveset tárgyaltunk, hogy akkor nem is jött létre üzlet köztünk. Most valamilyen indíttatásból mégis megkeresett, és ügyfél lett belőle – én pedig elgondolkoztam, minek is köszönhető ez? Értékesítés = emberi kapcsolatokAz elsődleges dolog, amit tehet egy értékesítő, az az, hogy minden egyes tárgyalást, minden potenciális új vevőt úgy kezel, mint egy értékes emberi lényt, nem csak, mint egy potenciális bevételt. Sokkal többet jelent és ér egy jó emberi kapcsolat, mint egy bármilyen profitábilis rossz üzlet – hiszen a jó hírünk, és a működő emberi kapcsolataink akkor is rendelkezésünkre állnak, ha ilyen vagy olyan okból anyagilag már nem tudnánk lépni egy témában. Például hallottam, hogy egyik privát autóhitel-finanszírozó cég behajtási csoportjának vezetője úgy hívatta fel a nem fizető ügyfeleket Karácsony előtt, hogy „Nem fizet? Na ,majd a Jézuska elviszi az autót magától!”. Nincsenek is már a piacon (ezt a történetet az egykori HR-főnökük mesélte nekem, tehát még csak nem is rosszindulatú pletykáról van szó). Kiáramlás = beáramlásAz örök szabály: minél többet teszünk azért, hogy megismerjenek, halljanak rólunk, annál nagyobb az esélye, hogy valahonnan érkeznek vásárlók. Figyelem, fontos: valahonnan jönnek be! Azaz nem feltétlenül onnan, ahonnan várjuk, a lényeg mégis az, minél többet áramoltatunk kifelé, annál biztosabb, hogy jön is majd beáramlás. Több jó szolgáltatás + marketing + értékesítés = jobb állapot, sikeres vállalkozásMinél többet teszünk azért, hogy ügyfeleink elégedettek legyenek, annál biztosabb, hogy előbb vagy utóbb olyanokhoz is eljut a hírünk, akik esetleg eleinte tartózkodóak voltak az együttműködéstől. Tegyen többet ma meglévő ügyfeleiért, és holnap ők fogják hozni a vevőket Önhöz! Németh Zoltán
Szeretne akár több ezer céget Excel formában, kényelmesen megkapni, feldolgozni? A Lépéselőny hatalmas, mintegy 21.000 céget tartalmazó adatbázisából több szempont szerint (földrajzi elhelyezkedés, árbevétel, létszám, tevékenységi kör, kapcsolattartó beosztása) gyűjthet ki Önnek megfelelő partnereket.
|