Kapcsolat: tartva |
2011. január 14. péntek, 03:00 |
Számos vállalkozó, ha egy tárgyalásból nem jön létre üzlet, úgy reagál: az üzleti partner keresésnek nincs értelme, csak a konkrétumokra szabad „rárepülni”, a marketing nem ér semmit – és ezen a gondolatmeneten túl törlik is az adott tárgyalópartner kontaktját. Sokszor találkozom olyan értékesítési munkatársakkal, vagy cégvezetőkkel, akik meg is vannak sértődve, ha nem lesz bevétel egy tárgyalásukból, és eleve nem is akarnak többet kommunikálni a másik féllel. Pedig a valódi kapcsolatépítés még csak itt kezdődik: legközelebb már nem kell(ene) elmagyarázni, ki mivel foglalkozik, és miben lehet a másik segítségére. Legyen termékeny a marketing MINDIGEgy biztos: a marketing 50%-a ablakon kidobott pénz, ha nem kezdünk semmit az érdeklődőkkel hosszú távon, akikből most azonnal nem lett új vevő. Egy jó kapcsolat, egy jó benyomás mind emberileg, mind üzletileg hajthat komoly hasznot később, ha nem ellenségként tekintünk arra, aki most nem vásárol tőlünk. Egy értékesítő kincse, vagyona pedig valójában az a kapcsolati tőke, akikkel valaha kommunikációba került. Hiszen egy új élethelyzetben, egy új termékkel, új cégnél, vagy az ügyfél új nézőpontjával bármi megtörténhet. Németh Zoltán
Szeretne akár több ezer céget Excel formában, kényelmesen megkapni, feldolgozni? A Lépéselőny hatalmas, mintegy 21.000 céget tartalmazó adatbázisából több szempont szerint (földrajzi elhelyezkedés, árbevétel, létszám, tevékenységi kör, kapcsolattartó beosztása) gyűjthet ki Önnek megfelelő partnereket.
|