Meddig tartson ki egy értékesítő? Nyomtatás
2011. február 10. csütörtök, 03:00

Lépéselőny/Marketing: Meddig tartson ki egy értékesítő?Az értékesítés és a hideghívás, telefonos marketing azok a szakmák és területek, ahol végképp igaz a mondás, hogy aki jó benne, holtig tanul. Mindig lehet új ötleteket, új megközelítéseket olvasni / hallani / ellesni, amelyek bármelyike átlendíthet egy aktuális tárgyaláson, egy leendő új vevő meggyőzésénél. Mégis, mindenki, aki üzleti partnerkereséssel foglalkozik, naponta fut(hat) bele olyanokba, akik csak le akarják rázni, vagy próbára teszik a türelmét, kitartását. Meddig érdemes elmenni egy leendő ügyfél megszerzése során, meddig tartson ki az értékesítő?


Az út vége: bevétel

Nagyon személye válogatja, ki mennyire és meddig hajlandó fenntartani lelkesedését és partner „becserkészése” során. Egy biztos: hacsak ki nem derül, hogy az illető, akivel tárgyalunk
-    nem is érdeklődik komolyan
-    csak ő akar eladni nekünk
-    pusztán nem tud nemet mondani senkinek
-    csak a konkurenciának térképezte fel árainkat, szolgáltatásainkat,
akkor érdemes újra és újra megkeresni, folyamatosan tartani a lendületet felé. Ezeket ki lehet deríteni viszonylag egyszerűen (mennyire veszi komolyan ajánlatunkat az ügyfél, mennyire „nyúl” ő az együttműködés után, ezekről már írtam korábban (lásd „A nagy (ki)fogás” című cikkemet ) Ha feltételezzük, hogy ezeken túl vagyunk, és leendő partnerünk kifogásai valósak (valóban nincs épp ideje, tényleg nincs épp elég pénze, de ha mindezek megoldódnak, szeretne együttműködni), akkor ne engedje el! Ne vegye fel, ha tizedszer nyomja is ki az illető a telefont, ha már ötödször teszi át a tárgyalást – csak tartsa fenn érdeklődését és szándékát, hogy előbb-utóbb üzlet legyen a dologból!
A kitartást, a „bulldog-típust” érdemes a legtöbbre értékelni egy értékesítőben, mivel ez az a tulajdonság, ami a legtöbb eredményt (= bevételt, profitot) hozza majd.


Németh Zoltán
Lépéselőny Virtuális Irodaház
A kisvállalkozások üzleti partner keresési mentora
Egyetért? Tiltakozik? Írja meg nekünk véleményét erről - Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.

Szeretne akár több ezer céget Excel formában, kényelmesen megkapni, feldolgozni?

A Lépéselőny hatalmas, mintegy 21.000 céget tartalmazó adatbázisából több szempont szerint (földrajzi elhelyezkedés, árbevétel, létszám, tevékenységi kör, kapcsolattartó beosztása) gyűjthet ki Önnek megfelelő partnereket.
Szeretné, ha Önnek nem kellene ezzel foglalkoznia, mégis megkapná Excelben az Önnek szóba jöhető partnerek adatait?
VEGYE FEL A KAPCSOLATOT MUNKATÁRSUNKKAL, HA ÉRDEKLI EZ A LEHETŐSÉG!
KATTINTSON IDE, ÉS KÜLDJE EL NEVÉT ÉS TELEFONSZÁMÁT!
ÉRDEKEL, HOGY TUDNÉK AKÁR TÖBB EZER POTENCIÁLIS PARTNERT LETÖLTENI SAJÁT HASZNÁLATRA!


A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner  keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés,  értékesítés  – a Lépéselőnnyel a  bevétel  és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti  kommunikáció  terepe, az online marketing gyakorlati kipróbálására tökéletes helyszín. Keresőmarketing és marketingképzések, weboldalkészítés és keresőoptimalizálás, e-mail szolgáltatások profi színvonalú kivitelezéséhez szükséges tudásanyagok mind megtalálhatók a Lépéselőnyben.

 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.